Toon posts:

K7VM2 start niet meer op na plaatsen XP2600+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mobo probleem(waarschijnlijk is ie kapot)
eerst mijn specs.: Asrock k7vm2, duron 1600, 256 mb.
gisteren wou ik een andere processor(athlon 2600+) inbouwen, maar dat heeft niet goed uitgepakt:

In eerste instantie pakte ie de nieuwe processor niet, ook niet na verwisselen van jumpers/FSB.
Dus heb ik de oude processor er weer ingezet.
Maar toen ik me compu aanzette starte ie niet op.---> zwart beeld,monitor sprong niet aan. en krijg ook geen enkel piepje.
mijn drives(hdd+disk) draaien , en mijn fans doen het ook.

wat ik al heb geprobeerd:
- Voeding, processor, geheugen, videokaart allemaal getest. allen werken.
- ik hem ook me CMOS gereset.

voordat ik me Mobo in de Otto gooi, wie heeft nog een idee wat ik kan proberen?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Toen je de oude processor er terug in had gezet, heb je de jumpers weer teruggezet als eerst neem ik aan he?

Heb bdw ff gekeken, het gaat dus om dit mobo he? http://www.asrock.com/product/product_k7vm2.htm

Die heeft support voor 200/266 MHz CPU's. Is die 2600+ van jou de 266 of de 333 MHz versie geweest?

Bdw, k zie nu videokaart getest, je hebt dus een extra videokaart op de AGP. Probeer eens de monitor op de vga aansluiting van je mobo te hangen...

[ Voor 72% gewijzigd door Ruuddie op 30-12-2004 00:58 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Je hebt niet toevallig beide CPU's gemold :?
Probeer dit eens : precies stap voor stap dus.
Trek eens de stekker uit de PC, zet hem dan aan (met stekker eruit!). Verzet de CMOS Clear jumper. Zet hem nogmaals aan. Zet dan het jumpertje weer op de goede plaats en druk de stekker in de voeding. Je kunt dan de PC weer normaal aanzetten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op welke manier heb je de cmos gereset? dmv dan de jumper of met het batterijtje?

trek anders voor de zekerheid de batterij er eens uit en sluit de 2 pinnetjes van de houder kort. Laat hem dan gewoon nog even een tijd liggen en probeer het een dag later nodg eens.
Kijk dan of hij iig nog iets van beepjes geeft.

Anders denk ik dat het idd behang is.

Verwijderd

Topicstarter
Op welke manier heb je de cmos gereset? dmv dan de jumper of met het batterijtje?
Ik heb het net op de manier van Thandor gedaan,ik he de batterij er zo'n 2 uur uit gehad, ik heb ook de pinnetjes kort gesloten
Die heeft support voor 200/266 MHz CPU's. Is die 2600+ van jou de 266 of de 333 MHz versie geweest?
ik weet eerlijk gezegd niet welke versie, ik heb hem uit de compu van mijn zus gehaald. Volgends mij is het de 333 Mhz versie( vandaar dat ie hem misschien niet pakte), op hjet moedebord van mijn zus stond ie op 12.5 x 166, is het dan de 333 Mhz versie?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 01:17 ]

• Ruuddie
Jups. Is DDR.
Dus effectief gezien 2x 166MHz = 333 MHz.
Zo komen ze aan die hoge snelheden.
Zo ook bij intel met hun 800 MHz FSB.
Is eigenlijk een 200 MHz geheugensnelheid, maar dan is de FSB quadpumped (4x).

Maare... Je mobo werkt dus ook niet als je die oude CPU er terug op doet, en dan ook de jumpers weer goed zet? En zet ook ff dus je monitor op de vga-aansluiting van je moederbord. Na een CMOS clear gaat ie volgens mij automatisch de VGA aansluiting van je mobo gebruiken.

[ Voor 108% gewijzigd door Ruuddie op 30-12-2004 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maare... Je mobo werkt dus ook niet als je die oude CPU er terug op doet, en dan ook de jumpers weer goed zet? En zet ook ff dus je monitor op de vga-aansluiting van je moederbord. Na een CMOS clear gaat ie volgens mij automatisch de VGA aansluiting van je mobo gebruiken.
ik heb alles weer in de originele staat terug gezet(hdd en cd-drives ertuit gelaten)
Ook heb ik me monitor al op de vga-onboard aangesloten. Dit heeft allemaal niets geholpen.

kan een mobo trouwens kapot gaan als je er een te snelle processor in zet. lijkt me toch sterk?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 01:33 ]

• Ruuddie
Als jouw oude en die CPU van je zus allebei in haar pc werken, denk ik idd dat jouw mobo dood is.
Ik kan zo gauw iig niets anders meer verzinnen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:29:
[...]

ik heb alles weer in de originele staat terug gezet(hdd en cd-drives ertuit gelaten)
Ook heb ik me monitor al op de vga-onboard aangesloten. Dit heeft allemaal niets geholpen.

kan een mobo trouwens kapot gaan als je er een te snelle processor in zet. lijkt me toch sterk?
Een mobo kan stuk gaan, maar dat is in de extreemste gevallen ;).
Een AMD Athlon XP met een FSB van 333MHz zou zo'n moederbord niet stuk kunnen maken.

En wat RuuddieBoy zegt denk ik nu ook. Het moederbord is het meest voor de handliggede.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 30-12-2004 19:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1