Toon posts:

Draytek Vigor 2600 + Sitecom WL-521

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een Draytek Vigor 2600 (=ADSL modem + 4-poorts switch, geen WiFi) en wil die nu combineren met een Sitecom WL-521 Wireless Network Router Kit (=4-poorts router met WiFi + PCMCIA WiFi card).

Die Sitecom router heeft zoals gezegd 4 poorten, maar ook een uplink aansluiting. Kan ik die uplink aansluiting aansluiten op 1 van de 4 poorten op de Vigor? Of moet ik in plaats van die uplink 1 van de 4 poorten op de Sitecom gebruiken?

Het kan geen kwaad het te proberen, maar ik heb de laptop waar de card voor is nog niet en ik vraag me alvast af of het wel gaat werken... :P

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:04:
Ik had al een Draytek Vigor 2600 (=ADSL modem + 4-poorts switch, geen WiFi) en wil die nu combineren met een Sitecom WL-521 Wireless Network Router Kit (=4-poorts router met WiFi + PCMCIA WiFi card).

Die Sitecom router heeft zoals gezegd 4 poorten, maar ook een uplink aansluiting. Kan ik die uplink aansluiting aansluiten op 1 van de 4 poorten op de Vigor? Of moet ik in plaats van die uplink 1 van de 4 poorten op de Sitecom gebruiken?

Het kan geen kwaad het te proberen, maar ik heb de laptop waar de card voor is nog niet en ik vraag me alvast af of het wel gaat werken... :P
Eén van de switchpoorten gebruiken, met de uplink gebruik j eook de routerfunctie, en aangezien je al een router hebt draaien, is dat niet zo praktisch.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Let er wel op dat je je wifi router als accespoint instelt. Als je Vigor dan DHCP server is, krijgt je wifi laptop kaartje gewoon de gegevens van de vigor.