Toon posts:

Upgrade P4 2.8 naar .....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja waar zal ik beginnen:
- 2500 Euro te besteden voor nieuw systeem.
- Nu P4 2.8 1g corsair ddr 3500, Ati radeon 9700Pro.
- 17,4 inch iiyama tft (25 ms)

Wat ga ik / wil ik zeker upgraden:
- Tussen 19 en 20.1 inch tft, waarschijnlijk Dell 2100FP of Viewsonic VP201B. (plus-minus 850 Euro)
- Videokaart....Tja wat gaat het worden SLI of niet....
In ieder geval als ik voor SLI kies, ASUS A8N-SLI Deluxe mb met 1 6800 GT (merk? ook asus V9999?) mocht er budget overblijven een 2e?
- Geheugen: als ik voor AMD platform kies dan kan ik geheugen wat ik nu heb (Corsair PC3500 2*515 Match Pair) blijven gebruiken..als deze door mb geaccepteerd wordt...moet ik nog even uitzoeken...
Proc: AMD Athlon 64 4000+ (S939, 2,4 GHz, 1MB, Boxed)? of lager voldoende en dat een ultra ipv gt uitvoering grafka of P4? maar welke?

Daarnaast kan ik kiezen om huidig Intel systeem te upgraden maar welke onderdelen?
Ook een nieuw plankje? (nu p4p800-deluxe) SLI of voor een enkele radeon 850 gpu gaan?

Het belangrijkste vind ik gamen, vandaar ook 16ms schermen en een mogelijke SLI opstelling..
De meeste winst moet ik halen bij het spelen van spellen (HL2, NSPU, Call of Duty, MOHAA..)
Maar (net) zo belangrijk voor mijn vrouw: een "stil" systeem!!! Overclocken is zeker wel een optie mist stabiel genoeg dat er bij mijn afwezigheid rustig gebruik gemaakt kan worden door anderen...

Een SLI opstelling met een dubbele passiefe koeling (zalman) past volgens mij niet, dus hoeveel lawaai maken twee van deze monsters? Voeding: Nexus 4090? Kast Antec Sonata of Cooler Master CM Stacker STC-T01?

Goed, best wel een groot verhaal zo te lezen, er zijn op dit moment zo veel keuzes te maken, dat ik een beetje de bomen door het bos niet zo goed meer zie.
Ik wil wel met een vooruitkijkende blik investeren, vandaar wel een pci-x videokaart, misschien Btx kast/voeding, SATA-schijven (Raptor of Diamand max) maar zoals ik al eerder schreef de meeste winst moet zitten in het spelen van spellen op hoge resolutie.

Reacties/advies/andere keuzes graag welkom...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
tja, ik zou denken dat die 2,8 nog snel zat is? Misschien enkel een snellere videokaart halen en een snelle 10K RPM SATA schijf ofzo zodat je spellen sneller laden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:03:
tja, ik zou denken dat die 2,8 nog snel zat is? Misschien enkel een snellere videokaart halen en een snelle 10K RPM SATA schijf ofzo zodat je spellen sneller laden?
kan zijn dat het snel genoeg is maar bij een resolutie van 1600*1200 is ook de CPU een bottleneck..
Een SATA schijf zal er zeker komen..systeem op een Raptor en de data in raid 0 (diamand max 10)..

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 00:06 . Reden: spelfoutjes.. ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Mag ik even een off-topic vraagske stellen? Als ik zo vrij mag zijn... hoe oud ben je en waarom upgrade je? Ik begrijp dat je een sneller systeem wil, maar geef toe; je huidige systeem is toch ook nog steeds een toppc om bijv. half-life mee te spelen? Vind je 2500 euro niet zonde om te spenderen aan een nieuwe computer? En als je nog wat jonger bent, heb je een bijbaantje of krijg je het van je ouders?

Vat dit niet op als overtuigen om het niet te doen, of als willen-weten vragen, want zo is het niet bedoeld. Geef alleen antwoord op de vragen die jij wil beantwoorden. Ik vraag het me gewoon af. :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 19:46
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:06:
[...]

kan zijn dat het snel genoeg is maar bij een resolutie van 1600*1200 is ook de CPU een bottleneck..
Een SATA schijf zal er zeker komen..systeem op een Raptor en de data in raid 0 (diamand max 10)..
De cpu wordt bij 640x480 even zo veel belast als bij 1600x1200. Met resolutie belast je alleen je videokaart meer of minder.

tvw

Verwijderd

Misschien slim op om de fp te kijken naar de ''best buy?'''

Ik zou een A64 4000+ alten liggen, is het topmodel en altijd te duur in het begin. Zou eerder goed uitpakken voor de grafische kaarten en minstens 1 gb geheugen. Daarnaast 2 of 4 raptors erin in raid? ;)

Verder denk ik dat jezelf het toch wel kan samenstellen? En dan gaat vergelijken ;) Wordt hier wel een beetje verwacht @got ;)

Verwijderd

Topicstarter
WizZie- schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:12:
Mag ik even een off-topic vraagske stellen? Als ik zo vrij mag zijn... hoe oud ben je en waarom upgrade je? Ik begrijp dat je een sneller systeem wil, maar geef toe; je huidige systeem is toch ook nog steeds een toppc om bijv. half-life mee te spelen? Vind je 2500 euro niet zonde om te spenderen aan een nieuwe computer? En als je nog wat jonger bent, heb je een bijbaantje of krijg je het van je ouders?

Vat dit niet op als overtuigen om het niet te doen, of als willen-weten vragen, want zo is het niet bedoeld. Geef alleen antwoord op de vragen die jij wil beantwoorden. Ik vraag het me gewoon af. :)
Even een off-topic antwoord: ..hard genoeg gewerkt dit jaar om de bonus te spenderen aan mijn hobby...Nee, ik vind het niet zonde om 2500 euro te spenderen aan een nieuwe computer, alleen al aan reparaties voor mijn auto was ik meer kwijt dit jaar..
Huidig systeeem is snel genoeg, maar ik hou er niet van om alles op de bank te laten staan. Zie het als een verlaat kerscadeautje voor mijzelf.. :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Maak je van die 2500 euro ook 100 over naar giro 555?

Je kan van die overige 2400 euro natuurlijk een nieuwe bak aanschaffen met een Amd64 op een 939 voet erin. Daarbij kan je nog een leuke huiskamerpc aanschaffen voor je mp3tjes/divx avonturen.

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:16:
Misschien slim op om de fp te kijken naar de ''best buy?'''

Ik zou een A64 4000+ alten liggen, is het topmodel en altijd te duur in het begin. Zou eerder goed uitpakken voor de grafische kaarten en minstens 1 gb geheugen. Daarnaast 2 of 4 raptors erin in raid? ;)

Verder denk ik dat jezelf het toch wel kan samenstellen? En dan gaat vergelijken ;) Wordt hier wel een beetje verwacht @got ;)
De "Best Buy" wel gekeken op de fp, wacht met smart op die van december..
Voor het systeem wil ik de 36 gb variant van de raptor en voor de data een raid (0) config van 72gb versie. Maar meer dan drie schijven zal het niet worden gezien de warmte en geluidsproductie...

Verwijderd

Topicstarter
pjottum schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:27:
Maak je van die 2500 euro ook 100 over naar giro 555?

Je kan van die overige 2400 euro natuurlijk een nieuwe bak aanschaffen met een Amd64 op een 939 voet erin. Daarbij kan je nog een leuke huiskamerpc aanschaffen voor je mp3tjes/divx avonturen.
Geen 100 maar 500 maar dat is ook off topic!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:42:
[...]

De "Best Buy" wel gekeken op de fp, wacht met smart op die van december..
Voor het systeem wil ik de 36 gb variant van de raptor en voor de data een raid (0) config van 72gb versie. Maar meer dan drie schijven zal het niet worden gezien de warmte en geluidsproductie...
Hij zal meer van hetzelfde zijn; in het csl forum staat een sticky hierover met alvast de gamemachine, meen ik. Sinds 2002 zijn er niet echt superversnellingen meer geweest. Mijn athlon 2000+ is uiteraard achterhaald, maar een nieuwe athlon, mainstream zoals ik de mijne indertijd kocht, is nu 3000+. Da's 2 jaar verder!

Maar een tweede, amd/sli box, da's nie wat?
Geen 100 maar 500 maar dat is ook off topic!
Dus je budget is nu nog 2000? :P

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg, maar waar bemoeien hier de mensen zich mee wat hij met zijn geld doet. Gaat je neem ik niet aan hoeveel geld ie overmaakt op giro 555 ;) Vind dat nogal brutaal om te vragen/eisen als iemand ze langgespaarde? geld eens wilt verzilveren :)

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Heel simpel: wacht nog een paar daagjes en dan staat de nieuw BBG op de frontpage. Het high-end gamesysteem zal je een flink stuk op weg hebben.
Eén ding wil ik alvast aangeven bij je eigen idee. Die 4000+ is echt belachelijk duur voor wat je er voor krijgt. Ik zou gewoon voor de 3500+ kiezen, die heeft een veeeeeel betere prijs/kwaliteit verhouding.
En ik zou idd wel voor een AMD systeem kiezen met NForce4 mobo. Dat is toch wat beter geschikt voor een gamepc dan Intel.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
offtopic: wat heeft iedereen met dat giro 555? het grootste deel komt toch niet aan in de arme landen... Laat mensen trouwens zelf beslissen waar ze hun geld aan uitgeven in plaats van te zeggen dat je van die 2500 euro makkelijk wat kan missen. :X

ontopic:je processor zal eerder de bottleneck zijn als de videokaarten lijkt mij, dus ga dan voor een goed snelle. amd 64 socket 939 is een goede keus. Overigens heeft die meneer boven mij wel gelijk denk ik. Het verschil tussen een 6800 ultra en een 6800 gt merk je veel meer als een 3500 en een 4000. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Satch op 30-12-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:22:
Sorry dat ik het zeg, maar waar bemoeien hier de mensen zich mee wat hij met zijn geld doet. Gaat je neem ik niet aan hoeveel geld ie overmaakt op giro 555 ;) Vind dat nogal brutaal om te vragen/eisen als iemand ze langgespaarde? geld eens wilt verzilveren :)[/quote]

Nou daar ging het ook niet om. Het ging mij erom dat iemand met een prima configuratie die hele config afschrijft om een nieuwe te kopen voor zeer veel geld. 2500 euro is dat namelijk. Wat TS verder met zijn geld doet zal mij een rotzorg zijn, maar het was voor mij wel even actueel.

Nu terug naar het topic, Mike.

Ik denk dat je voor dat bedrag ook nog een dual-cpu zou kunnen overwegen. Hoewel dat weer geen voordeel biedt bij het gamen. Hm.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik denk dat het niet uitmaakt welke CPU je erinsteekt, als je 2 6800GT's in SLi gaat plaatsen dan is je CPU altijd de bottleneck, ook al heb je ene FX 55.
Maar je kan een onderscheid maken tussen 2 systemen:
- Een AMD - SLi:
AMD Athlon 64 3800+
Asus A8N SLi Deluxe
Corsair 2x 512MB PC3200 XL 2-2-2-5
GF 6800GT PCI-E

- Een Intel - ATi:
Intel Pentium 4 560J 3.6GHz
Asus P5AD2-E Premium
Corsair XMS2 2x512MB DDR2 5400C4
ATi Radeon X850XT PE PCI-E

De rest kan je voor bijde systemen hetzelfde nemen, maar ik zou 2 harde schijven in Raid zetten, en let er dan ook op dat NCQ schijven neemt want beide mobo's ondersteunen het. En iedereen zegt wel dat AMD zwaar ownt in gamen, maar ik daag je uit om het verschil tussen 120 en 125fps te kunnen zien op een LCD monitor die dat toch nie kan weergeven... De keuze van je grafische kaart moet je bepalen op basis van welke games die je speelt, als je Doom³ speelt neem dan een GF6800GT, speel je liever HL2 dan raad ik je een X850XT aan. En over SLi, tegen de tijd dat je X850XT of je GF6800GT niet meer meekan is het volgens mij meer aan te raden om die kaart dan te verkopen die je dan toch nog wat geld oplevert en met dat geld koop je een nieuwe kaart (een R520 - NV50) mee, volgens mij goedkoper dan een 2e 6800GT te kopen. En je hebt dan ook geen Enermax 600W beest nodig om die 2 6800GT van voldoende prik te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:00:
Wat ga ik / wil ik zeker upgraden:
- Tussen 19 en 20.1 inch tft, waarschijnlijk Dell 2100FP of Viewsonic VP201B. (plus-minus 850 Euro)
En even verder:
Dan kun je 19" TFT gerust vergeten, ken er geen die hoger gaat dan 1280x1024
En van 20+" weet ik niet of de responsetijden (voor jouw smaak) al laag genoeg zijn.

Gigabyte heeft btw enkele GF6 VGA-kaarten met passieve koeling dacht ik, misschien ook iets in de SLI-range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:00:
Reacties/advies/andere keuzes graag welkom...
Naast gamen geef je aan dat de herrie ook van belang is, voor je vrouw. Een zware voeding, snelle CPU, Raptor schijven, enz.. dat is niet stil te houden, anders dan met waterkoeling.

Ik zou kiezen voor het upgraden van het bestaande systeem, of beter gezegd, het hergebruiken van onderdelen uit het bestaande systeem in een nieuw systeem.

Koop een grote, mooie kast (is afhankelijk van je eigen smaak uiteraard, maar bv. de coolermaster stacker vind ik zelf een mooie kast), isoleer deze met geluidsdempende matten en monteer een mooie waterkoeling met gescheiden flows voor je CPU en VGA.

Dan het budget. 2500 euro. Hier trekken we 850 euro vanaf voor de monitor. Blijft over 1650 euro voor de rest van de meuk.

Coolermaster Stacker (zonder CPU)130
Silentmaxx Fanless PSU, 436 watt170
AMD Athlon 64 3800+588
Asus A8N SLi Deluxe150
GF 6800GT PCI-E430
Totaal1468

Je hebt dan nog 200 euro over voor waterkoeling. Daarvoor kun je net realiseren wat je wilt denk ik. Overigens heb ik hierin geen schijven of geheugen meegerekend, ik ga er vanuit dat deze vanuit het oude systeem overgezet kunnen worden.

Eigenlijk denk ik dat je teveel wil voor dat budget, zeker daar je er al 850(!!) euro van reserveert voor een monitor. Tenzij je je oude PC goed weet te verkopen, kun je imo SLI wel uit je hoofd gaan zetten. Alleen de VGA kaarten zou al zoveel gaan kosten, dat je op de rest van het systeem moet bezuinigen, met als gevolg dat SLI geen zin meer heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:46
:+ Nou als ik even eerlijk mag zijn... Het systeem wat je bezit.. is een prima systeem, maar kan natuurlijk altijd sneller... Maar die monitor die je hebt, lijkt me een prachtdingetje, daar kun je nauwelijks op vooruitgaan, behalve in grootte dan...
Als ik dan dit rekensommetjes lees:
Dan het budget. 2500 euro. Hier trekken we 850 euro vanaf voor de monitor. Blijft over 1650 euro voor de rest van de meuk.

Coolermaster Stacker (zonder CPU)130
Silentmaxx Fanless PSU, 436 watt170
AMD Athlon 64 3800+588
Asus A8N SLi Deluxe150
GF 6800GT PCI-E430
Totaal1468
Dan zie je dat als je die monitor niet koopt nog een leuk bedragje overblijft voor een SLI-opstellinkje.
Ik bezit zelf een 6800GT, en vind dit een geweldig snel kaartje, maar heeft uiteraard ook zijn grenzen, en die grenzen leg je dan weer 2 keer zo ver met een 2e kaartje erbij.

Even over de suggestie die je gaf over de 6800GT van Asus... Ik heb zelf met dezelfde gedachte rondgelopen maar kon deze gauw vergeten: want die kaart is er simpelweg niet! Alleen een beperkt geval met 128 mb, of een opgefokte NON-GT met 256 mb...
Dus als je perse een Asus zou willen hebben, moet je voor de stroomslurpende en herriemakende ultraversie gaan, wat ik je persoonlijk kan afraden...

Wat ik zelf wel een fris 6800GT kaartje vond is die van Club3d:
http://www.club-3d.nl/dis...php?ordercode=CGN-G686TVD
Deze is al bij veel zaken te vinden voor 400 euro:
pricewatch: Club3D GeForce 6800 GT 256MB DDR3

Verder wat betrefd de harddisks, de 10000RPM raptors zijn uiteraard hardstikke snel...
Maar...
Ik weet niet wat je huidige harddisks zijn, maar met een RAID0 opstelling van bijvoorbeeld 2 200/250GB Daimondmax 10 schijfjes heb je ruimvoldoende snelheid én opslag, en daarbij niet te veel lawaai, wat je met die Raptors weer wel zou hebben.
En als je dan ook nog overweegt de kast van binnen te beplakken met isolatie, dan is de herrie ver te zoeken >:)

In iedergeval veel succes met het bouwen van het vertraagde kerstkadeautje :+

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Hij heeft een 25ms scherm!
Die moet zeker wel vervangen worden. Dat is zelfs het onderdeel dat het meeste aan vervanging toe is. Voor een game-pc moet je toch wel een 16ms of lager tft-scherm hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Het is verstandiger om je huidige pc te upgraden.
Die P4 kan makkellijk overclocked worden naar 3 of 3,2 GHz als je degelijke koeling hebt. Gebruik Prime 95 als stabiliteitstest.
Je scherm en videokaart upgrade je dan.
Als videokaart neem je een 6800 Ultra of een X800XT PE. De keuze hiervoor is eenvoudig, om op 1600*1200 te spelen heb je alleen aan de snelste videokaart genoeg.
Dat komt dan op 1300 euro voor scherm en je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 19:44
RAID 0 is wel bloedsnel maar ook heel kwetsbaar. Zeker voor data. Als 1 van de schijven het begeeft is ook de data van de andere schijf in de RAID 0 configuratie weg.

De volgende RAID configs zijn de meest voorkomende en veilig voor data.

- RAID1 - mirror bv 2 *36GB is 1*36GB ruimte voor data
- RAID10 - striped mirror , minimaal 4 dezelfde schijven. Bloedsnel vanwege de RAID 0 en redundant vanwege de RAID 1 bv 4*36GB is 2*36GB ruimte voor data
- RAID5 Striped with parity - minimaal 3 dezelfde schrijven bv 3*36GB is uiteindelijk 2*36GB voor data (wordt niet op elk moederbord of raid controller ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demartijn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ahh je zou eventueel natuurlijk ook je iiyama TFT kunnen verkopen, kan je best nog een bak geld voor krijgen....
Het enige wat je wel moet weten dat behalve je videokaart (ook nog niet eens echt) je systeem nog niet echt aan vervanging toe is...
Al zou je nu het allersnelste van het snelste nemen... dan nog zou je er niet zo extreem veel op voorruit gaan ten op zichte van al het geld dat je er in steekt...
Dus tenzij je je huidige spul voor een leuk prijsje weet te verkopen, is het gewoon financieel én qua prestatie nog geen verstandige zet om een nieuw systeem te kopen...

Maar zoals ik al eerder aangaf zou je qua game-prestaties wel een flinke boost kunnen maken door je grafische kaart en/of je TFT te vervangen, de huidige series van nVidia en Ati zijn al gauw 2x zo snel of meer...

@UltraR-pc:
Ahh.. daar had ik even overheen gelezen :X Is inderdaad wel een cruciaal ding...

Het leven is een ziekte... iedereen gaat eraan dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Skyline GT-R schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:35:
De rest kan je voor bijde systemen hetzelfde nemen, maar ik zou 2 harde schijven in Raid zetten, en let er dan ook op dat NCQ schijven neemt want beide mobo's ondersteunen het.
Ik heb ook een P5AD2-E Premium maar die ondersteund geen NCQ. (je kan ze wel gebruiken maar zonder NCQ)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 23:32

Skyline GT-R

RB26DETT

fsfikke schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:54:
[...]

Ik heb ook een P5AD2-E Premium maar die ondersteund geen NCQ. (je kan ze wel gebruiken maar zonder NCQ)
Ik ben er heel zeker van wel ;)
Even gaan zoeken...

Hier is een test van NCQ waar anandtech gebruikt maakte van een 925X bord, en aangezien de 925XE daar gelijk aan is met uitzondering van de 1066MHz FSB. Maar dat maakt zelfs niet uit want de storage controllers zitten op de southbridge, in dit geval de ICH6, en de ICH6R heeft dat. En jou bord is daar mee uitgerust. In die test lees je hoe je het moet aanzetten als je harde schijf NCQ ondersteund ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Skyline GT-R op 05-01-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Skyline GT-R schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 20:11:
[...]

Ik ben er heel zeker van wel ;)
Even gaan zoeken...

Hier is een test van NCQ waar anandtech gebruikt maakte van een 925X bord, en aangezien de 925XE daar gelijk aan is met uitzondering van de 1066MHz FSB. Maar dat maakt zelfs niet uit want de storage controllers zitten op de southbridge, in dit geval de ICH6, en de ICH6R heeft dat. En jou bord is daar mee uitgerust. In die test lees je hoe je het moet aanzetten als je harde schijf NCQ ondersteund ;)
Helemaal gelijk _/-\o_ O+ .

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, bedankt voor de reacties, terug van de nieuwjaarsvakantie!
Een aantal vragen/opmerkingen:
  • Duidelijk is wel dat het een AMD platform gaat worden gezien de prestaties op game gebied.
  • Het TFT-scherm wordt zowieso ge-upgrade van een 25 ms scherm naar een 16 ms scherm (ik wil niet wachten totdat samsung met een 16ms scherm (of lager) uitkomt die er hetzelfde uitziet als de 193P! Hoogstwaarschijnlijk de Viewsonic VP201B of de BenQ FP2091 (erg mooi maar ik kan bijna geen reviews vinden..iemand?)
  • Als ik het zo lees dan kan het niet anders dan de Asus A8N SLi Deluxe worden.
  • Proc: vanaf A64 3500+ tot >> hoeveer het budget reikt!
  • Geheugen: huidig >> Corsiar XMS3500 Match Pair (1 gb)
  • HD Ik wil voor het systeem geen RAID 0, dit wordt denk ik dan een raptor verpakt in een Silentmaxx HDD-silencer Rev. 2.0 en twee Maxtor DiamondMax 10, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB, NCQ) in RAID 0 voor de data
  • Grafische kaart Wegens SLI mogelijkheden toch een Nvidia, terwijl als ik naar mijn gamegedrag kijk beter voor een Ati kan gaan (meer HL2, Mohaa en NFSU dan halo, doom en ut)
    Dus dit zal een 6800 GT worden, nu 1 en als ik mijn "oude spullen" heb verkocht zal er een tweede bijkomen. Gekoeld door een zalman V7700
  • Dit alles in een coolermaster stacker T01 met een Nexus NX-4090 (ATX, 400 Watt)
Losse onderdelen:
  • NEC 16x48x, DV-5800c (Zwart)
  • NEC ND-3520 16x (Dual-layer, Zwart)
  • Nexus NX-4090 (ATX, 400 Watt)
  • Zalman CNPS7000-Cu (Socket 478/754/939/940)
  • Zalman VF700-Cu
  • Silentmaxx HD-Silencer 2.0
Bij elkaar 2535 Euro
Nu nog een mooie set speakers en een muis/toesenbord combi maar die komt later wel..
Iemand nog een aandachtspunt? in deze kosten ben ik uitgegaan van een 3500+ winchester CPU)
Pagina: 1