www.casarodriguillo.com
De shadow-delen oplichten in photoshop is ook een optie natuurlijk
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
www.casarodriguillo.com
Die optie zit alleen in de CS-versie, en ik heb geen idee hoe dat in de Nederlands versie heet.tomleeuw schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:34:
ik heb een NL versie, maar is dat hetzelfde als niveau's
Schaduw/Hoge lichten?
Je kan met niveau's ook makelijk de schuif een zwiep geven.
P.s. ik heb geen C.S. maar volgens de help funtie zou het hoge lichten/schaduw heten.
Ga het morgen ff uitproberen.
www.casarodriguillo.com
- shadow / highlight
- curves
- autolevels
Maar mocht je het orgineel in RAW hebben kan je die rustig 1 a 1.5 stop overbelichten
Verwijderd

excuses voor de grootte (200kb) maar ik wilde wel een beetje kwaliteit laten zien!
Toch bedankt en ik ga nu ff photoshop cs uitproberen
www.casarodriguillo.com
p.s. Let niet op de foto (of wel) hij is bedoeld voor verkoop vande kast.
Kast kopen 100,-
www.casarodriguillo.com
Als je lens vol uitgezoomed is heb je een vrij grote hoek... en dan kun je dit soort vervormingen kijken. (Ga je hier extreem ver mee door krijg je een fisheye effect, ken je wel denk ik).tomleeuw schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:27:
Ja ik heb er weer één. een vraag over een foto. Onderstaande foto geeft een nogal vertekend beeld van de kast (hij is is "bol") Is dat te voorkomen/verminderen? Het zal wel door de bolle vorm van de lens komen of iets met afstand tot uithoeken van kast en ccd komen. Maar ik heb niet gezoomd o.i.d. En is er een funtie in PS waarmee je dit kan verminderen?
p.s. Let niet op de foto (of wel) hij is bedoeld voor verkoop vande kast.![]()
Kast kopen 100,-![]()
[afbeelding]
Ik - als ook een beetje fotonoob - zou gewoon een beetje inzoomen en iets verder weg gaan staan?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Jep, goedkopere lenzen hebben nogal last van barrel distortion. Bij echt dure lenzen (zoals de Canon L-serie) is dit er (bijna) helemaal uitgecorrigeerd.XanderH schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:34:
[...]
Als je lens vol uitgezoomed is heb je een vrij grote hoek... en dan kun je dit soort vervormingen kijken. (Ga je hier extreem ver mee door krijg je een fisheye effect, ken je wel denk ik).
Dat is inderdaad een oplossing. Je kan ook een foto achteraf (digitaal) corrigeren.Ik - als ook een beetje fotonoob - zou gewoon een beetje inzoomen en iets verder weg gaan staan?Hm volgens mij ga ik hier comentaar op krijgen
Idd, ik was vandaag al zo bedrijvig in photoshop, dus dacht ik, laat mij dit ook eens proberen. Het is zeer éénvoudig, gewoon met crop-tool eerst een stuk selecteren en éénmaal geselecteerd vanboven in de balk op Perspective klikken, dan de selectielijnen mooi parallel aan de kastwanden en dan gewoon het vinkje.koraks schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:55:
Dat is inderdaad een oplossing. Je kan ook een foto achteraf (digitaal) corrigeren.
Hier alvast mijn poging.

Ofwel gewoon een beetje verder gaan staan en inzoomen, moet je trouwens ook niet gaan croppen en behou je heel de foto.
BLU3_VV
Verder is het zo dat vrijwel iedere zoomlens er in meer of mindere mate last van heeft wanneer (bij een grote hoek). Een oplossing is idd verder af gaan staan en inzoomen, maar daar is niet altijd de ruimte voor in huis
//Snelle poging:
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 09-01-2005 01:03 ]
Vooral de oplossing van Morrar is er goed gelukt.
koraks schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:55:
Jep, goedkopere lenzen hebben nogal last van barrel distortion. Bij echt dure lenzen (zoals de Canon L-serie) is dit er (bijna) helemaal uitgecorrigeerd.
Maar hij stond idd op 28mm dus dat is de oorzaak lees ik hier.
[ Voor 10% gewijzigd door Pinin op 09-01-2005 11:53 ]
www.casarodriguillo.com
De lens op de Pro1 is een heel aardige lens, maar nowhere near L-kwaliteit zoals de 35mm lenzentomleeuw schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:51:
Ik heb een Canon L serie lens, dus helemaal eruit is dus toch nog niet
(pro1)
www.casarodriguillo.com
[ Voor 22% gewijzigd door koraks op 09-01-2005 12:46 ]