Wireless LAN onder Windows 95 ??

Pagina: 1
Acties:

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Weet iemand of wireless LAN onder windows 95 mogelijk is? Op alle specificaties van de netwerk controllers die ik heb gevonden in allerlei internet winkels vond ik alleen onder steuning vanaf 98SE en soms 98 (misschien slordigheid en bedoelen ze SE). Heeft iemand van jullie het al aan de praat onder windows 95?

Ik heb de search al gebruikt, maar daar kwam als enige antwoord uit dat men maar beter over kan schakelen naar 98SE. Maar dat is niet aan de orde.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

tsja, ik geef je weinig kans. Voor hardwaremakers heeft het gewoon geen zin Wifi drivers voor Windows 95 te bouwen, da's gewoon te kostbaar voor die 3 man die het nodig gaan hebben. Daarnaast zijn de netwerkmogelijkheden van Win95 ook niet al te groot, dus ja, t is toch overstappen tot 98 vrees ik.
Je kan wel (als je geld teveel hebt :p) een aparte bak neerzetten, evt. gewoon een oud barrel. Daar een Wifi kaartje in steken, die uitrusten met weetikhet wat voor simpele linux distro (GPL Smoothwall misschien) en die het Wifi verkeer door laten geven aan de Windows 95 bak dmv een gewoon UTP kabeltje. Linux kan overweg met de Wifikaartjes met een Prism2, Prism2.5 of Atheros chipset...

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 29-12-2004 22:24 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet