Toon posts:

Adsl speed touch home router instelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik wel dom maar hier komt me vraag.

Ik krijg binnen kort me nieuwe pc+ router maar nu wil ik dus ook met me nieuwe pc op internet zonder dat de pc die met de modem is verbonden aan staat en ik dan met me andere pc ook op het internet kan.

Ik heb zelf een
Speed touch home modem(zo'n lang kastje dun)
router is : Belkin Kabel/dsl gatewayrouter+ 4 ports switch.
En zit bij Planet Internet dat zorgt voor iets meer dingen instellen

Weet iemand hoe ik het moet doen of heeft er een uitleg over of een goede site.
Of wil het zelf uitleggen hoe het allemaal moet laat het dan alsjeblieft weten want ik ben tenwanhoop raad hoe ik dat allemaal moet gaan instellen terwijl ik er niks van af weet:(

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Als je nu al een router hebt: Ja dat gaat.
Als je nog geen router hebt: Nee, dan moet de andere pc aan blijven staan.

Het boekje van de router is misschien een goeie plaats om te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je daarmee.

Ik heb de modem boven staan naast de pc.
Mijn pc komt op me kamer.
Me router die kotm ook boven de staan bij de pc.
nu wil ik deze goed gaan instellen maar ik heb geen idee hoe het werkt.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Op belkin dhcp uit en je adslmodem niet op de wan poort aansluiten .... Moet werken

Je adsl modem werkt nu als router/modem en je belkin fungeert nu als hub/switch. (ps nu mag je de belkin ook wel vervangen door een hub/switch je gebruikt nl geen enkele ander funtie van het apparaat)

Dit is volgens mij de gemakelijkste weg, erzijn nog vele andere mogelijkheden, maar dit vergt instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door hessel op 29-12-2004 22:18 ]

Grutte Pier fansels

• Ajunne

Ajunne

Uitje

Als je geen router hebt kun je niet meer meerdere pc's online zonder dat de pc waar de modem aan hangt aan staat.

En om te weten hoe de router werkt, check het boekje. Die dingen verschillen nogal.

• Ajunne

Ajunne

Uitje

hessel schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:17:
Je adsl modem werkt nu als router/modem
Een speed touch home heeft (zonder hem te hacken) geen router-functionaliteit, dat ding werkt met (crappy) PPP over Ethernet... Dus dat zal niet gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoord van iemand die het zelf heeft ingesteld dat het met planet een heel gedoe is omdat ik nog zo'n oude modem heb van Acetel.
Daarom wil ik alvast goed voorbereid zijn zodat ik alvast wat instellingen weet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een router gekocht
Belkin Kabel/dsl gatewayrouter+ 4 ports switch.

• Ajunne

Ajunne

Uitje

Met de speedtouch home zit het zo:

Je modem hangt aan de router, die met elkaar communiceren met PPPoE. Dus je moet al je login-stuff instellen op de router (ik hoop voor je dat die router het PPPoE-protocol ondersteunt, anders ben je de pineut). Je hangt daarna gewoon je pc's aan de router die het netwerk deelt via NAT.

Check gewoon even je instellingen op de pc die nu op internet inbelt (via Enternet of weet ik veel), typ hetzelfde in de router webconfig en het zou moeten werken.

Anders bel je maar eens naar de planet helpdesk, die mensen worden daarvoor betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik jou advies voor opvolg jah.
Lijkt me wel het beste als ik me internet wil behouden want ik snap er niet zoveel van wat je jullie allemaal zeggen.
Toch bedankt allemaal.
Pagina: 1