Toon posts:

Nieuwe computer geassembleerd, probleem met videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

wanneer ik scroll gaat het heel langzaam over het beeld, als ik de comp opstart dan zie ik na een paar seconden een licht flikkeren cq scrollend beeld, heb een asus k8n moederbord amd 300 asus 9600 xt videokaart en 512 mb van infineon.

wie helpt?

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-07 19:39

glennerbee

F*uck The System!!

verkeerde drivers?

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de drivers van de cd geinstalleerd, maar dit had ik al voordat ik de drivers installeerde........

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 18:14

bartaa

Battlefield

zie je wat raars in aparaatbeheer/device manager ?

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 12:37

Night89

Als je alles op een rijtje heb

een beetje meer info mag ook wel.

wat heb je zelf al geprobeerd om het te verhelpen?

zet je SYS Specs eens normaal en volledig neer ;)

CPU
Mobo
MEM
VID
enz

die AMD, is dat een 3000+ ? een 64 bitter? ( zal best met dat mobo, maar voor de volledigheid, anders moeten we zo gaan gokken >:) ).

[ Voor 9% gewijzigd door Night89 op 29-12-2004 22:14 ]

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

Topicstarter
nee geen rare dingen!

Verwijderd

Topicstarter
NightRaider schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:13:
een beetje meer info mag ook wel.

wat heb je zelf al geprobeerd om het te verhelpen?

zet je SYS Specs eens normaal en volledig neer ;)

CPU
Mobo
MEM
VID
enz

die AMD, is dat een 3000+ ? een 64 bitter? ( zal best met dat mobo, maar voor de volledigheid, anders moeten we zo gaan gokken >:) ).
ja een 64 bitter wat mobo mem en vid staat boven!!!

• bartaa

bartaa

Battlefield

en welke drivers heb je nou precies geinstalleerd ?
Probeer anders die van www.nvidia.com eens.....

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

MisteRMeesteR

Is Gek op... :)

Download gewoonde nieuwste catalyst drivers van de ATI site. Ik weet wat je bedoelt, maar nadat jeje drivers hebt geinstalleerd moet dit verholpen zijn, hier wel tenminste.

(drivers van CD sux :P )

@ hierboven:

9600XT is volgens mij een ATI kaart :P (tenzij het een aanduiding van Asus is :P)

[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-12-2004 22:18 ]

www.google.nl

• bartaa

bartaa

Battlefield

sorry 8)7

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Dit gebeurt inderdaad altijd als je de drivers van je videokaart niet geladen hebt. Windows kwakt dan eigen drivers neer en die geven een redelijk brak effect.

Verwijderd

Topicstarter
ben bezig de drivers van de cd te verwijderen en dlen van asus.com het is inderdaad een ati kaart

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit heb ik ook wel es met de ATI drivers. Probeer nog es de drivers opnieuw te installeren. Na herstarten gaat het beeld dan even flikkeren. Doe dan even een tijdje niks (dus niet als een gek instellingen gaan veranderen enzo...). Na zo'n 10 seconden gaat scrollen etc. dan ineens wel snel (als het goed is ;))

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 29-12-2004 22:29 ]

• Just_I
  • Laatst online: 04-08 18:06

Just_I

What did you just say?

Licht het toevallig niet gewoon aan de monitor ? CRT monitoren hebben van dat scrollend effect wel eens last van die flikkering weet ik het niet.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

Topicstarter
begrijp er niets meer van als ik de ati driver geinstalleerd heb en ik wil restarten dan start het op totdat je windows xp ziet staan, daarna zwart beeld en mijn scherm op standby........zucht

• Nahata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 10:06
als ik mijn pc opniew heb geinstalleerd doet die dat ook altijd raar met scrollen
maar dan download ik de drivers van ati.com en dan loopt die weer goed(ati radeon 9200;()

Verwijderd

Topicstarter
mijn scherm is trouwens viewsonic vx 19 inch..........digitaal aangesloten, mijn harde schijf is een s-ata seagate barricuda 7200 rpm 120 gb

Verwijderd

Topicstarter
nog een keer geprobeerd te installeren, komt er een venster met zero dispay error.....wat betekent dit?!

Verwijderd

Start op in veilige modus en verwijder zo de driver, en probeer daarna nog eens opnieuw :)

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp er niets van als ik ati software wil installeren dan kan ik de comp niet meer rebooten......blijft dan hangen na het xp logo....krijg ik zwart beeld , scherm springt op stand by (zegt eerst no signal) HELP!!!!!!!!!!!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 19:59
Gewoon monitor op de andere aansluiting aansluiten...
Wazig topic trouwens...

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:06:
ik begrijp er niets van als ik ati software wil installeren dan kan ik de comp niet meer rebooten......blijft dan hangen na het xp logo....krijg ik zwart beeld , scherm springt op stand by (zegt eerst no signal) HELP!!!!!!!!!!!
Zoals hierboven al is gemeld is start in veilige modus en anders kan je ook nog in VGA modus starten... Hierbij kan je dan de goede videokaart drivers installeren... eerder zal je windows steeds op zwart beeld blijven doordat die geen drivers heeft..(want die heb je geuninstalled)

Heb zelf ook ervaring mee :P

Verwijderd

Breng hem langs een computerboer, die hem voor je fixt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

daar zijn we niet voor op GoT, voor zulke antwoorden

verwijder in veilige modus je drivers, haal alles uit het softwarescherm wat met je videokaart te maken heeft en verwijder het apparaat uit systeembeheer en reboot. Dan kan je alles fresh installeren, mocht je dan nog problemen hebben, laat het maar horen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb reeds in veilige modus opgestart alle drivers verwijderd opnieuw opgestart (dan reboot de comp gewoon) weer opnieuw de drivers geinstalleerd (van de asus site) maar dan weer hetzelfde probleem misschien zijn die drivers niet goed?!, denk dat ik maar de drivers van de ati site haal en dat even probeer, ik zit nu even op het werk dus als ik thuis kom ga ik het meteen proberen, iedereen die tot nu toe heef meegedacht alvast bedankt!

de 8.08 heb ik gedownload (kaart is een 9600 xt) hier de link http://www.asus.com/suppo...9600%20Series&Type=Latest

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 01:38:
Breng hem langs een computerboer, die hem voor je fixt.
dit is niet het antwoord waar je op zit te wachten als je met een probleem zit, we zijn er toch om elkaar te helpen?!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 19:59
Het probleem is toch dat na installeren van drivers de monitor op standby springt?
Heb je de monitor op dat moment dan al eens aan de andere monitoruitgang gehangen? Vast niet...

Verwijderd

Topicstarter
tweakers.........ik ben ten einde raad ik heb mijn s-ata schijf helemaal schoon gemaakt, opnieuw partities aangemaakt, xp helemaal opnieuw geinstalleerd, daarna alle drivers van het mb geinstalleerd, en toen kwam het moment, driver van asus gedownload geinstalleerd, dan restarten en weer hetzelfde dat hij na het xplogo een zwart beeld geeft en daar blijft hangen.........zodra ik de driver van de videokaart installeer dan crasht de pc ik weet niet meer wat te doen :?

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:22:
Het probleem is toch dat na installeren van drivers de monitor op standby springt?
Heb je de monitor op dat moment dan al eens aan de andere monitoruitgang gehangen? Vast niet...
op beide uitgangen hetzelfde

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Videokaart omruilen :)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-08 12:23
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:28:
[...]
dit is niet het antwoord waar je op zit te wachten als je met een probleem zit, we zijn er toch om elkaar te helpen?!
ja nadat we zelf alles geprobeerd hebben O-)

maar iig als je alles nu even goed leest dan komt het vast wel goed

LinkedIn
BlackIntel

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Probeer nu eens ff de catalyst drivers van de ati-site. Je zit nu heel de tijd alles met dezelfde drivers van Asus uit te proberen, niet echt nuttig lijkt me.
Dus nog één keer in de veilige modus alles wat met je videokaart te maken heeft uit de softwarelijst verwijderen, rebooten en de genoemde catalyst drivers downloaden en installeren. Lukt het dan nog niet dan is het tijd om je kaart om te gaan ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle drivers geprobeerd ati asus etc..niets hielp, kaart van de buurman erin.....en het loopt als een trein, echter dit is een pci kaart dus ik heb geen andere agp kaart, dus het is of de kaart of mijn agp slot dat niet goed werkt..........stuur de kaart terug dan kunnen ze het testen.......jullie horen het antwoordt!

in ieder geval bedankt voor de reakties.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51
Succes ermee! Erg vervelend als een computeronderdeel niet werkt zoals het zou moeten. |:(
Laat je hier weten als en hoe het opgelost is?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
de winkel waar ik het gekocht heb wijt het probleem aan de nforce chipset op het moederbord (k8n van asus) en de combinatie met ati..........zij raden mij een asus 6800 le kaart deze is echter wel een stuk duurder......wat denken jullie tweakers........geef je mening!

bvd

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:21
woops er was nog een 2de pagina :D

[ Voor 72% gewijzigd door Dekay op 13-01-2005 20:23 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 21:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Update Windows
Update je BIOS van je Mobo!!!
Install de laatste Chipsetdrivers (niet van de site van je mobo, maar van de chipsetsite zelf)
Install de laatste videodrivers van de Ati site

Wel natuurlijk alles eerst uninstallen (je oude troep), voor Ati betekent dit, eerst de control panel verwijderen, dan niet opnieuw opstarten maar de driver verwijderen dan rebooten.

succes

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 13-01-2005 20:30 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51
En, is je probleem inmiddels opgelost???

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Als ze hulp nodig hebben posten ze elke dag een paar keer... :+

Maar als het opgelost is hoor je ze niet meer...

Terwijl dit forum er toch juist voor is zodat je kan lezen wat de oplossingen voor problemen zijn.... |:(

Verwijderd

Om nog maar te zwijgen over de agressieve manier van handelen. Maar goed, slotje d'r op denk ik dan maar?
Pagina: 1