Toon posts:

Win98SE herkent pc-card niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, een P133 met 32mb geheugen. Hier staat Win98SE op geinstalleerd.

Deze wil ik aan het draadloze netwerk hangen. Ik heb een Qtec pcmcia kaart die totaal niet door Windows wordt herkend. Hierop heb ik een NoWiresNeed 16 bit pc-card aangeschaft die wel door Windows wordt herkend. Drivers worden netjes geinstalleerd en de map PCMCIA in het configpanel geeft alles netjes aan.

Alleen het progje om de draadloze verbinding te maken (connect heet dat) blijft maar aangeven "no hardware found".

Ik heb diverse slots geprobeerd en met de IRQ instellingen gespeeld, hoewel apparaatbeheer aangeeft dat er geen conflicten zijn.

Wie heeft er nog suggesties??

Verwijderd

Kan je ook het programma connect ff opnieuw installeren ?

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Wat zegt de handleiding die is me geleverd. Gokje Eerst software instaleren en dan de kaart ...?

Mogelijk kunje nog meer software vinden op de cd (instaleren via setup op de cd) die het wel mogelijk maakt dat de kaart werkt (ook gehand met mijn kaart, kaart word herkend door windows maar werkt niet. Na instalatie extra software wel)

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Dat is meteen een probleem, aangezien het een oude kaart betreft, is er niets anders bijgeleverd.

Heeft iemand een idee of ik hier een ander programmaatje voor kan gebruiken??

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Heb je in je BIOS al gekeken naar 16-bit/Cardbus instellingen? Per kaart verschilt het nog wel eens welke stand je moet kiezen in je BIOS.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Bekijk even de BIOS-instellingen. Bij een iets nieuwere (K6-2 475) laptop moest ik een instelling veranderen voordat een (32-bits) pc card herkend wilde werd (ook Win98SE).

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is juist dat Win98SE de kaart wél herkent; alleen het progje connect aangeeft dat er geen hardware in zit... :(

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15
Probeer eens of je Wifi-kaart door Network Stumbler (te downloaden op www.netstumbler.com) te bereiken is. Deze ondersteunt vrijwel elke Wifi-kaart. Als deze AP's weergeeft, is de kaart in orde maar alleen wil de software (Connect) dan niet met de driver samenwerken. Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat er ook universele wireless configuration utility's zijn.
Pagina: 1