Toon posts:

Maxtor 300GB + windows XP install = probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik zit met nogal een probleem. Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord en een Maxtor diamondmax 10 300GB Sata schijf.
Nu heb ik aangesloten als Raid 0, en windows xp op mijn oude IDE schijf ziet hem wel.
Nu wil ik graag windows xp op de Sata schijf zetten maar als ik dan windows installeer. Op F6 druk en de promise drivers invoeg, ziet hij nog steeds de schijf niet.
Enig idee waar dit aan kan liggen?

Mvg R.N.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het zou kunnen liggen aan de grote van de schijf, daarover kan je hier wat vinden
OM FAQ / Beleid

verder vraag ik me af wat het grote voordeel van deze actie is. ik denk dat je kiest voor sata en raid omdat je performance winst wil, aan de andere kant zet je op een grote schijf je OS, dit geeft weer veel performance verlies.
ik weet niet of je hier over nagedacht heb, maar zo niet, geef ik het je hier nog maar even mee :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de partities met mijn oude windows configuratie aangemaakt in partitionmagic. 1tje van 30GB zou toch geen probleem moeten zijn?.

Btw Moederbord is ook nieuw dus zit wel de meest recente bios in zover ik weet.

En zover ik uit het moederbord boekje wijs kom, is het noodzakelijk om ook met 1 schijf als raid configuratie te werken.

Zou het mogelijk zijn dat ik Service pack 1 nodig heb om het wel naar behoren te kunnen installeren?

Heb ook bij de FAQ gekeken maar ben er niet wijzer uit geworden :(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 22:40 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt geen XP SP1 nodig bij het installeren. Windows zal de schijf wel detecteren, maar deze simpelweg niet volledig kunnen zien/benutten. Je kunt dus maximaal een partitie van 128GB aanmaken om XP erop te installeren. Wanneer je XP op een partitie van groter dan 128GB wil installeren, dan heb je een slipstreamed CD met SP1 nodig.

Daarnaast heb je PartitionMagic absoluut niet nodig om te partitioneren/formatteren. Binnen XP setup kun je dat net zo goed doen, zo niet beter.

Maargoed, wat versta je onder "ziet hij nog steeds de schijf niet"? Geeft hij letterlijk aan "no hard disks found" (of iig de Nederlandse vertaling daarvan)? Of kun je er wel op partitioneren / formatteren?

Overigens is de A8V Deluxe voorzien van twéé SATA controllers. Die van Promise en van VIA. Ben je er wel zeker van dat de schijf op de Promise controller zit aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 30-12-2004 07:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:14:
Ik heb de partities met mijn oude windows configuratie aangemaakt in partitionmagic. 1tje van 30GB zou toch geen probleem moeten zijn?.

Btw Moederbord is ook nieuw dus zit wel de meest recente bios in zover ik weet.

En zover ik uit het moederbord boekje wijs kom, is het noodzakelijk om ook met 1 schijf als raid configuratie te werken.

Zou het mogelijk zijn dat ik Service pack 1 nodig heb om het wel naar behoren te kunnen installeren?

Heb ook bij de FAQ gekeken maar ben er niet wijzer uit geworden :(
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 200GB. de gewone XP herkende hem ook niet. Daarna 2003 geinstalled & geen probleem. Nu heb ik XP met SP2 integrated en het werkt perfect :)

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet hem idd totaal niet (No HD found of iets dergelijks).
Ik kan dus niet partitioneren.
Ik heb gewoon de XP OEM Editie, dus zonder streamed SP1 of SP2

en Ja hij zit op de Promise Sata controller

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 13:06 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50
@ TS,

Waarschijnlijk zul je dus toch een SP1 of SP2 slipstream windows CD moeten maken. Hoe dat moet kun je met de search zo terugvinden.

Je hebt er een brander, SP2 van microsoft en je originele CD voor nodig.

succes

[rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door BovenHond op 30-12-2004 13:11 ]

• InSPiRE
  • Laatst online: 20-02 21:16
@axA_Unicron: In de BIOS of bij het opstarten worden de schijven wel herkend?
@BovenHond: SP1/2 is niet nodig hiervoor, zie BalusC.

Verwijderd

Topicstarter
In de bios word de schijf wel herkent, er zijn al partities gemaakt met partitionmagic via een oude setup, maar windows install vind de schijf na drivers toegevoegd te hebben nog steeds niet.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:39
Ik heb een Asus A8V Deluxe moederbord en een Maxtor diamondmax 10 300GB Sata schijf.
Nu heb ik aangesloten als Raid 0

Misschien ligt het er aan dat je 1 schijf als Raid wil installeren?

Hang de schijf eens aan een gewone S-ATA poort en probeer het dan nog eens met de Windows install om een primaire NTFS partitie van xxx gb aan te maken.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Heb de schijf inmiddles niet meer als Raid 0. maar het mag niet baten windows ziet te schijf bij install niet.

:S

• InSPiRE
  • Laatst online: 20-02 21:16
Volgens BalusC heeft je mainbord 2 controllers, gebruik je wel de drivers voor de controller waar je disks nu aan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals

Yep
Pagina: 1