Toon posts:

Wake On Lan over Internet met Alcatel Speedtouch Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik worstel met het volgende probleem; Heb een pc op mijn locale netwerk die ik wil kunnen bedienen met WOL (wake on lan), over internet. in een testopstelling werkt alles prima; mbv laptop en externe inbelverbinding kan ik inderdaad de pc achter het Alcatel Seedtouch Pro modem/router wakker schudden.
Nu zet ik de PC weer uit, en blijkt dat na een bepaalde tijd, de ARP-cache in de router van deze uitgezette computer uit het cache loost, en de PC niet meer op afstand is te wekken, omdat de arp info dus weg is.
Met het commando arpadd kan ik handmatig in het router de verbinding weer herstellen, en dan wordt de PC in het locale netwerk dus wel weer wakker !
Weten jullie of en hoe ik er voor kan zorgen dat die arp info niet na 300 seconden verloren gaat ?
Aardig puzzeltje...

Bart

Modbreak:Doe maar niet via email nee. Zo hebben andere mensen er ook nog wat aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 19:07 ]

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Mag naar email? Liever niet, ik wil het ook wel graag weten namelijk :D

Ik zit met hetzelfde probleem.. ik maak via arpadd een statische arp entry aan, dit zorgt ervoor dat de pc via WOL wakker kan worden, ook vanaf internet. Echter, zodra ik de modem reset, verdwijnt deze statische entry! Zo statisch is ie dus ook weer niet...
Mijn modem is een Home->Pro omgezette Alcatel SpeedTouch. Op de 510 van Alcatel/Thomson werkt het overigens wel! Na rebooten blijven daar de statische entries netjes staan.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Of bartrap zelf inmiddels misschien? ;)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Hm het lijkt erop dat Mr_Blobby hetzelfde probleem had, maar vervolgens heeft kunnen oplossen:
[rml][ Alcatel Speed Touch] arp entry niet statisch te bewaren[/rml]
-->
Wake on LAN mogelijk met Etech adsl modem/router.

Als ie dit nou even leest toevallig...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De eenvoudigste oplossing is om niet met ARP te gaan lopen klooien, maar het magic packet naar het IP-broadcast address van je netwerk te sturen. Dus in je NAT tabel voor de port waarop je WOL packets wilt ontvangen, het interne adres op 192.168.0.255 of 10.255.255.255 te zetten.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap het ook niet helemaal , waarom zou iets in je ARP cache moeten zitten om een WOL packet te versturen ?
Pathfinder schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:04:
Ik zit met hetzelfde probleem.. ik maak via arpadd een statische arp entry aan, dit zorgt ervoor dat de pc via WOL wakker kan worden, ook vanaf internet. Echter, zodra ik de modem reset, verdwijnt deze statische entry! Zo statisch is ie dus ook weer niet...
Stomme vraag : Wel netjes Save All gedaan ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Koffie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:19:
Ik snap het ook niet helemaal , waarom zou iets in je ARP cache moeten zitten om een WOL packet te versturen ?
Als je dat WOL packet naar een IP-adres stuurt, moet - op een gegeven moment - dat IP-adres geresolved worden naar een hardware adres. Nou staat dat hardware adres wel in het packet, maar daar heeft de transport laag geen weet van, dus die doet gewoon ARP.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm .. altijd in de veronderstelling geweest dat je een WOL packet op MAC adres verzond ? :X

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:16
Interessant topic dit, want het is mij ook nog nooit gelukt om WOL via internet aan de praat te krijgen :/

Volgens mij kan het iig niet via een NAT entry, omdat als de pc uitstaat de router niet weet waar hij het pakketje heen moet sturen, omdat een pc die uitstaat geen ip heeft.

Is er niet zoiets als een NAT tabel, maar dan voor Mac adressen?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

rfolkers schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:40:
Interessant topic dit, want het is mij ook nog nooit gelukt om WOL via internet aan de praat te krijgen :/

Volgens mij kan het iig niet via een NAT entry, omdat als de pc uitstaat de router niet weet waar hij het pakketje heen moet sturen, omdat een pc die uitstaat geen ip heeft.
Dat zeg ik. Daarom moet je het dus naar je IP-broadcast address sturen.
Koffie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:28:
Hmm .. altijd in de veronderstelling geweest dat je een WOL packet op MAC adres verzond ? :X
Over internet? Benieuwd hoe jij dat wil gaan routeren ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie houd zich de komende dagen wel weg uit de WOL topics :D |:(

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Grote dank aan Brahiewahiewa! Met een simpele NAT-entry die UDP poort 7 mapt naar 10.255.255.255 werkte het (ip van pc 10.0.0.150). Kan ik verder van de arp list afblijven :)

• parpes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

parpes

I know things

Pathfinder schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:39:
Grote dank aan Brahiewahiewa! Met een simpele NAT-entry die UDP poort 7 mapt naar 10.255.255.255 werkte het (ip van pc 10.0.0.150). Kan ik verder van de arp list afblijven :)
Je kunt nu de computer via Wake on lan over het internet aanzetten?
Maakt niet uit hoelang de computer uit staat, hij weet de computer altijd te vinden?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

parpes schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:56:
[...]

Je kunt nu de computer via Wake on lan over het internet aanzetten?
Maakt niet uit hoelang de computer uit staat, hij weet de computer altijd te vinden?
Yep, het werkt altijd. Is er iets wat je wil weten? Bepaalde instellingen?

[ Voor 8% gewijzigd door Pathfinder op 13-01-2005 16:02 ]

• Volk
Pathfinder schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:59:
[...]

Yep, het werkt altijd. Is er iets wat je wil weten? Bepaalde instellingen?
Ik wel..

Welk tooltje gebruik je :P
Op de een of andere manier heb ik het idee dat die tooltjes nooit wat doen, maar dat zal wel aan mij liggen.

Verder heb je niks bijzonders in je speedtouch ingesteld?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik gebruik deze: Wake On Lan GUI.

Verder aan de SpeedTouch niks ingesteld.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Pathfinder schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:39:
dus je bent gewoon ingelogd op je alcatel router... en daar je udp poort 7 doorgemapt? of begrijp ik het nou verkeerd? 8)7

edit:
dus inloggen en dan nat --> create en dan de gegevens intikken

[ Voor 12% gewijzigd door Mysteryman op 14-01-2005 15:44 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Mysteryman schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:42:
[...]

dus je bent gewoon ingelogd op je alcatel router... en daar je udp poort 7 doorgemapt? of begrijp ik het nou verkeerd? 8)7

edit:
dus inloggen en dan nat --> create en dan de gegevens intikken
Inderdaad, en heb het nu op de 510 ook zo ingesteld. Dus via telnet 10.0.0.138 (ip van de speedtouch): nat create protocol=udp inside_addr=10.255.255.255:7 outside_addr=0.0.0.0:7
Bij de 510 komt daar nog de parameter foreign_addr=0.0.0.0:0 achteraan. En niet vergeten te saven natuurlijk ;)

Instellingen in het Wake On LAN GUI proggie:
- MAC-adres van de wakker te maken NIC
- externe IP-adres
- subnet mask: 255.255.255.255
- Send Options: Internet
- Remote Port Number: 7

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:20

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Een kleine aanvulling hierop: Ik heb het vanavond ook aan de praat gekregen via www.dslreports.com/wakeup naar een Alcatel Speedtouch Pro (SIP_Spoof) en een Realtek 8139D via Wake On PCI. Door de SIP_Spoof hangt de netwerkkaart direct aan internet, met het externe IP-adres dus. Met Nubz AlcaTool heb ik nog wel UDP(9) moeten routen maar daarna werkt het perfect!

• Volk
Ik heb het vanmiddag even getest, maar het bleek niet te werken :(

Ik heb het op school getest met Wake on Lan Gui.

Ik weet niet waardoor dit komt, maar op de sitevan dat tooltje staat:
If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
Iemand enig idee wat dat inhoud en hoe ik het toch nog werkende kan krijgen?

Ik gebruik de speedtouch 510

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Wat heb je precies gedaan en geprobeerd? Alle benodigde stappen staan in eerdere reacties als het goed is...

Pagina: 1