Omzetten van o.a. .OGG naar MP3/WMA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44967

Topicstarter
Ik heb sinds vorige week een nieuwe CD/MP3 autoradio, de JVC KD-SHX701 om precies te zijn.
Nu wil ik daar graag MP3's op gaan afspelen, maar de files op mijn PC zijn allemaal zonder extensie of .OGG files, en deze ondersteund de radio niet.
In het boekje van JVC staat dat er alleen MP3 (dus géén MP3i en MP3 PRO / LAYER 1/2) en ongecodeerde WMA bestanden worden gelezen door de radio. (ook geen WMA met DRM-beveiliging of die niet volledig op Windows Media Audio zijn gebaseerd)
Nu is mijn vraag hoe ik mijn bestanden kan omzetten (liest zonder kwaliteitsverlies) naar een formaat dat door de radio gelezen kan worden?
En in het boekje stond dat je je MP3/WMA bestanden ook in een map kan plaatsen waardoor je overzichtelijk meerdere albums op één CD kan zetten. Zijn dit gewone "windows" mappen of moet je deze op een andere manier aanmaken?

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329

goed progje voor jouw doeleinden: Alt WAV MP3 WMA OGG Converter

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119593

Daar is een heel handig programma voor.
dat is een shareware programma dat te downloaden is op het volgende adres : http://www.cooolsoft.com/powerconvertor.htm

En je hoeft geen speciale mappen aan te maken hoor, je kunt de mp3s in doodnormale "windows" mappen zetten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-07 21:02
dbPowerAMP... ff googlen en dan heb je het... als ik me niet vergis ishet helemaal gratis en uit te breiden met plugins

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zonder kwaliteitsverlies naar een ander lossy compressieformaat omzetten is onmogelijk. Er moet in dit geval steeds geherencodeerd worden. Aangezien mp3 een lossy compressie is (met verlies dus) is het onvermijdelijk dat de kwaliteit tijdens deze herencodering verder omlaag gaat.

Maar aangezien je toch zult moeten herencoderen moet je dat er maar voor lief bijnemen. Een tool zoals dBpowerAMP Music Converter (dMC) maakt het herencoderen van grote hoeveelheden muziek naar een ander formaat een fluitje van een cent. Bovendien is de software gratis! Indien niet standaard meegeleverd is het alleszins wel aan te raden om de LAME codec voor dMC ook te downloaden. LAME is namelijk met voorsprong de beste mp3-encoder.

De bestanden op je pc die geen extensie hebben zullen in werkelijkheid hoogst waarschijnlijk wel degelijk een extensie hebben, maar deze wordt verborgen voor de gebruiker (jij) door de standaard instellingen van Windows Verkenner/Explorer. Je kunt deze instelling eenvouding veranderen in de Explorer opties.

[ Voor 17% gewijzigd door satcp op 29-12-2004 21:43 ]