[n00b] TV Op Home Cinema

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een leuk Home Cinema steje gekocht, maar het wil maar niet lukken om gewoon TV geluid (RTL, SBS etc) ook uit de speakers te krijgen. Bij het afspelen van een DVD heb ik wel een leuk 5.1 DTS geluid, maar TV krijg ik niet uit de boxjes...

Ik heb een Harman Kardon AVR 130 met een HK DVD 22b en een JBL Speakersetje.

Ik zal wel iets heel simpel over t hoofd gezien hebben ofzow, maar ook met uitleg van ut boekje kom ik er niet uit....

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Om mee te beginnen: hoe heb je je tv aangesloten op je receiver.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb je ook je audio output van je tv op je HK gedaan ? ( inboekje ff kijken welke voor de tv is ).

Verwijderd

dit is wel erg beesik! ;)

je moet gewoon je line-out van je TV in een willekeurige ingang van je versterker stoppen, zolang het maar niet de phono line is. Bij voorkeur in video1 ofzo
als je tv geen line out heeft kan je dat ook aftappen van (meestal) de laatste scart aansluiting van je tv

succes

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Topicstarter
ja, ik weet ut, is erg basic, maarja...

ik heb een rood en een wit tulp stekkertje in de audio-out van mn TV gestoken, vervolgens de andere uiteinden in een audio-in van mn versterker gedaan...of did nou VID-in, of CD-in is maakt niet uit...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je dan de input op je HK zet op de inout waar jij je tv op aan hebt gesloten zou je dus geluid moeten horen.

Verwijderd

Ik zit met het zelfde probleem.

Even ter info

AVR 130
DVD 22
HKTS 7

LG 26inch LCD

Heb me dvd speler via optisch aan me avr. Werkt perfect.
Computer ook via optisch aan me avr. Werkt perfect.
TV is via scart aan dvd speler aangesloten. Werkt perfect.

Nou heb ik de audio van de lcd via rode en witte tulpstekker aangesloten op me avr.
welke ik ook kies, video, cd tape, tone in tone out. Ik krijg maar niet het geluid van mijn lcd via me speakers. Volgens mij heb ik alle mogelijkheden wel geprobeerd.
Ik word er een klein beetje moedeloos van. 8)7

Hopelijk kan iemand mij een beetje meer text een uitleg geven over het hoe en wat van het aansluiten.

Bij voorbaat dank.

(hopelijk word er nog gereageerd aangezien dit al 2 jaar oud is, ik wou nog geen nieuw topic openen voor dit)

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Als je zorgt dat die stekkertjes op de Audio Outs zitten en niet stiekem op zo'n composiet INgang (er moet dus geen geel plugje naast zitten) dan zou het moeten werken. Zorg er ook voor dat de tulpjes voor in je receiver allebei in het goede gaatje zitten en kijk even welke aanduiding die aansluiting heeft op je receiver. Dan weet je welke je moet hebben en weet je ook of het werkt of niet.

p.s. Duik trouwens even het boekje op. Dit zijn de momenten waarop je de handleiding van de wc moet halen en écht moet gaan lezen.

Verwijderd

Nou ik heb de tulpstekkertjes van me lcd in de vid 1 audio uitgangen gestopt.
de avr op vid 1 gezet, die dan op analoge gezet. tone in tone out geeft geen kick, alleen een zacht plopje uit me sub. als ik hem op tone out zet. verder blijft het akelig stil uit me speakers.

Ik heb me gebruiksaanwijzingboek er meerdere malen bij gehad. Maar ik kom er niet uit.
Het lijkt zoiets simpels. Maar op 1 of andere manier wil het niet lukken.

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Zeker weten dat je de audio UIT pakt van je tv? Moet je niet teovallig de audio uit activeren in het menu (lijkt me sterk maargoed)

tulpje van de audio uit, in bv cd in doen. Dan de versterker op cd schakelen en je tv aanzetten. Dan moet het werken...

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 13:32
Misschien dat je iets op je tv moet instellen, zodat hij het geluid door audio-out stuurt. Verder zit er wel verschil tussen een video in en cd in. Zo kan je het beste video in/aux in gebruiken. Nooit phono input.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

(hopelijk word er nog gereageerd aangezien dit al 2 jaar oud is, ik wou nog geen nieuw topic openen voor dit
ja lekker dan. Er is niets ergs aan een topic openen. Loos op een oud topic doorgaan met een vraag die niet in een eigen topic zou moeten is twee keer zo erg

1: Een vraag stellen die niet aan de polict voldoet
2: nutteloos een oud topic kicken.

Een TV moet een geluid uit hebben en de versterker een geluid in. in de handleidingen staat hoe je geluid uit een TV kan krijgen en bij de aansluitingen op de versterker staat welke het is (hoef je niet allemaal te proberen).

Probeer met wat logisch nadenken en uitsluiten het probleem op te lossen (en lees handleidingen) en lukt het niet, open dan gerust een topic, als je maar duidelijk en specifiek aangeeft wat niet lukt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.