Beste Meede Tweakers
Ik ben weer eens lekker gaan knutselen met me freebsd server.
Nu wou ik graag voor een oude pc een Diskless Client opzetten dat hij via de pxe rom kon booten.
Voor het grootse gedeelte is dat gelukt. Systeem boot netjes op de Freebsd 4.7 kernel. Krijg dat ook netjes in de log te zien
read request for /usr/diskless_clients/unimatrix/pxeboot: success
Dat werkt allemaal tot dat hij verder komt en dan moet hij bij de
Sending DHCP Discover packet from interface faith0
komt en dat gaat het fout ik krijg nog allemaal nulletje's te zien.
En dan kom hij elke keer met de melding DHCP/Bootp timeout for server 255.255.255.255
Ik heb al geprobeerd om met route add deze er in me server te zetten kan er ook naar pingen op de server zelf maar het heeft geen effect op de client.
Ik ben zelf al op google gaan zoeken maar kan daar helemaal niks van vinden.
Ik heb daar deze howto voor gebruikt http://home.wanadoo.nl/an...rse/dodo_installatie.html
Ik maak gebruik van de nieuwste versie van DHCP ISC.
De server draait Freebsd 4.7 maar zelfs met de nieuwste kernel werkt het nog niet.
Ik maar geen gebruik van etherboot omdat mijn mainbord PXE ondersteunt.
Ik ben zo al paar dagen aan het proberen maar krijg het niet werkend. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Voor eventuweel meer info vraag maar raak.
Ik ben weer eens lekker gaan knutselen met me freebsd server.
Nu wou ik graag voor een oude pc een Diskless Client opzetten dat hij via de pxe rom kon booten.
Voor het grootse gedeelte is dat gelukt. Systeem boot netjes op de Freebsd 4.7 kernel. Krijg dat ook netjes in de log te zien
read request for /usr/diskless_clients/unimatrix/pxeboot: success
Dat werkt allemaal tot dat hij verder komt en dan moet hij bij de
Sending DHCP Discover packet from interface faith0
komt en dat gaat het fout ik krijg nog allemaal nulletje's te zien.
En dan kom hij elke keer met de melding DHCP/Bootp timeout for server 255.255.255.255
Ik heb al geprobeerd om met route add deze er in me server te zetten kan er ook naar pingen op de server zelf maar het heeft geen effect op de client.
Ik ben zelf al op google gaan zoeken maar kan daar helemaal niks van vinden.
Ik heb daar deze howto voor gebruikt http://home.wanadoo.nl/an...rse/dodo_installatie.html
Ik maak gebruik van de nieuwste versie van DHCP ISC.
De server draait Freebsd 4.7 maar zelfs met de nieuwste kernel werkt het nog niet.
Ik maar geen gebruik van etherboot omdat mijn mainbord PXE ondersteunt.
Ik ben zo al paar dagen aan het proberen maar krijg het niet werkend. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Voor eventuweel meer info vraag maar raak.