[iPod] vergeet instellingen na twee dagen niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:17
Sinds een maand heb ik een iPod 20Gb. Werkt allemaal goed en ben er ook erg blij mee, er is alleen iets waar ik me aan irriteer.

Als ik heb een dag of twee niet heb gebruikt moet ik steeds weer al m'n instellingen terug zetten. EQ enzo. Nu horode ik iets over dat hij na zoveel tijd in een soort van hibernate gaat.

Is dit uit te schakelen?

had de search al geprobeerd maar kon hier zo niets over vinden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 16:43
Dit is een bekend probleem met de iPods, en er is waarschijnlijk helemaal niets aan te doen. Komt omdat hij dan echt UIT is, ipv de slaapstand die hij 24 uur vol houdt.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat dit in het juiste forumtopic staat.

Het is een bekend probleem. Na 24 uur (als ik het goed heb) schakelt de iPod zich helemaal uit. Dit merk je ook doordat het opstarten langer duurt. Je bent dan ook je instellingen kwijt. Zelf heb ik dit met het Click geluid. Moet ik dus opnieuw instellen. Is dus wachten op een update van Apple. Met de komst van nieuwe iPods wordt er vaak ook een nieuwe update uitgebracht. Dus afwachten tot 11 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-10 16:43
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:56:
Denk niet dat dit in het juiste forumtopic staat.
Nee hoor, mag hier net zo goed als in Apple Talk, maakt eigenlijk niets uit. (denke ich ;))

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 21:42
Dat is super irritant, ik laat mn instellingen ook maar gewoon voor wat het is...Vroeg me al af of dit aan mijn iPod lag, maar komt dus altijd voor, jammer van Apple.

• Phydomir
  • Laatst online: 09:17
Hmmz, lekker is dat :(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 09:46
nog een reden om geen ipod te kopen? En hebben ze hier nog nooit aan gedacht om een firmware update voor te brengen? Wel redelijk straf vind ik.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

coptician schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:49:
[...]

Nee hoor, mag hier net zo goed als in Apple Talk, maakt eigenlijk niets uit. (denke ich ;))
De iPods horen toch echt in APL :)
[GT] -> [APL]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

jvvv schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:52:
nog een reden om geen ipod te kopen? En hebben ze hier nog nooit aan gedacht om een firmware update voor te brengen? Wel redelijk straf vind ik.
is ook zo'n ramp om dat weer in te stellen.. kost zoveel batterijen :/

als je het via itunes instelt bij welk nummer welke eq je wilt dan onthoud ie ze denk ik wel. Als dat niet zo is zal ie het herstellen als je hem weer eventjes aan de pc koppelt

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Vreemd, met mijn eerste-generatie iPod heb ik dit nog nooit meegemaakt...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:43:
is ook zo'n ramp om dat weer in te stellen.. kost zoveel batterijen :/
Hoe bedoel je dat?
Het is vooral nogal onhandig, vooral ook dat ie vergeet welk nummer je van de 2000+ je aan het beluisteren was en dat je weer die irritante clicker hebt etc. En dat terwijl er nota bene een enorme persistent-storage in het apparaatje zit.
als je het via itunes instelt bij welk nummer welke eq je wilt dan onthoud ie ze denk ik wel. Als dat niet zo is zal ie het herstellen als je hem weer eventjes aan de pc koppelt
Dan worden de mp3-files zelf aangepast, dus die wijzigingen hebben niets te maken met het stukje geheugen voor de settings van de iPod.
chem schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:56:
Vreemd, met mijn eerste-generatie iPod heb ik dit nog nooit meegemaakt...
't Is dan ook een "feature" (deep-sleep, om stroom te besparen) van de 4G ;)
Persoonlijk zou ik het wel fijn vinden als je de optie uit kon schakelen, een instelbare tijd had of dat het slechts handmatig inschakelbaar is ipv automatisch... Dat beetje extra stroomverbruik om het geheugen zijn gegevens te laten bewaren merk je toch nauwelijks wat van als je het apparaatje verder bijna dagelijks gebruikt.
Of hij zou natuurlijk de settings gewoon kunnen bewaren op de disk, bijv bij elke diskaccess voor songs ook even de settings/now-playing wegschrijven.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 30-12-2004 13:18 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:04
Ik heb hier ook last van met een Ipod Mini

Ook is de batterij meter "leger" als ik m dan weer aandoe, dus stroom besparen doet ie bij mij iig niet :/

[ Voor 28% gewijzigd door dribbel op 30-12-2004 17:17 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
dribbel, dat laatste heb ik ook, maar de batterij is in werkelijkheid dan niet leger, want na een tijdje is het balkje weer voller, of blijft hij heel lang spelen met de batterijmeter op dezelfde plek :) Er is al een paar keer gezegd in iPod-topics dat de iPod weer even moet kijken hóe vol de batterij ook weer was.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

Ja inderdaad, die batterij meter is totaal niet synchroom met de batterij.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Ik heb eens gelezen dat hij zich aanpast vanzodra de HD draait want dan kan hij volgens mij het voltage meten.

Trouwens met mijn GSM heb ik dit ook. Eerst staat hij in het rood en dan iets later is hij weer stukken voller.

Zelf heb ik dit probleem niet maar wat ik wel eens heb meegemaakt is dat alle insteliingen + klok weg waren want mijn batterij was leeg. Sindsien niet meer meegemaakt omdat ik hem nu regelmatig oplaadt. Tijden synchen laat ik hem bijvoorbeeld nog eventjes langer hangen.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:50
Dit heb ik ook en vind ik erg irritant. Alleen bij mij is de batterij ook echt veel leger.
Ow en ik heb een 3G, dus bij mij is het denk ik een fabricage fout :X Oftewel garantie :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door B-Bandit op 30-12-2004 20:20 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

• B-Bandit
erg handige support site's. Ik kon ze jammer genoeg nooit vinden en dat lag aan de taalinstelling. Als je deze artikelen(de laatste dan) bekijkt in het NL, staat er niks over dit "probleem" maar als je naar engels overschakelt staat het gewoon erbij vermeldt, dat na 36 uur de iPod in deep sleep gaat. Ik blijf het irritant vinden maar ok..

Maar er staat wel bij dat de touch wheel iPods dit niet hebben, maar ik heb het wel 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door B-Bandit op 30-12-2004 23:43 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik heb dat met m'n 4G 20gb iPod ook: als ik em een paar dagen niet gebruik hoor ik die stomme clicker weer, maar verder vind ik het niet zo'n ramp. als er toch al een paar dagen tussen zit, ben ik toch al vergeten wat ik aan het luisteren was, elke dag wat anders of ik heb em op shuffle mode staan.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Hmm ik gebruik hem gewoon te weinig :+
ga hem nu veel meer gebruiken heb nu een iPod Sock (Home Made :D:D:D Tnx ma :P )

chem:
De eerste iPods hebben dit probleem ook niet, mijn oude iPods hebben er ook geen last van alleen alle iPods met het "Click Wheel" naja ik kom er wel overheen, maar als je hem gewoon in je docklaat, is er niks aan de hand, owja je moet wel een dock hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

"To wake iPod from deep sleep, press any button."

Nou, de mijne gaat dan alleen aan als je de menu-knop indrukt (wat je ook voor reset moet doen), volgens mij... En doet er ook makkelijk een halve minuut over, vind ik nou niet echt een "short period of time".

[ Voor 24% gewijzigd door ACM op 31-12-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
bij mijn iPod Mini werken alle knoppen gewoon om hem weer te activeren, het duurt inderdaad wel ongeveer 20-30 seconden.

Qorne, ik had ook eens gelezen dat als je je iPod in je dock laat staan, de batterij vanzelf leeg loopt en/of dat je batterijcapaciteit snel afneemt, maar dat merk jij dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

The Evil Brain schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:17:
bij mijn iPod Mini werken alle knoppen gewoon om hem weer te activeren, het duurt inderdaad wel ongeveer 20-30 seconden.

Qorne, ik had ook eens gelezen dat als je je iPod in je dock laat staan, de batterij vanzelf leeg loopt en/of dat je batterijcapaciteit snel afneemt, maar dat merk jij dus niet?
Geen last van, je kan gewoon een nieuwe accu kopen dus, ik ga daar echt niet meer moeilijk overdoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 21:42
Note: The original 5 GB, 10 GB, and touch wheel iPod models do not have the deep sleep feature. Determine which iPod model you have.

Shailesh zei al dat het wel gebeurt, heb ik ook, erg vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 17:58
The Evil Brain schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:17:
Mijn Mini gaat ook alleen maar aan met de menu-knop. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Marco op 02-01-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Nevie schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:25:
Note: The original 5 GB, 10 GB, and touch wheel iPod models do not have the deep sleep feature. Determine which iPod model you have.

Shailesh zei al dat het wel gebeurt, heb ik ook, erg vreemd allemaal.
Misschien kick ik dit topic voor niets, dan mag hij gesloten worden. Maar goed, het komt er op neer. Ik heb een service request bij Apple aangevraagd, over dit probleem. Dus de "deep sleep" bij iPods die niet 4G zijn. Ik hou jullie op de hoogte als het topic niet wordt gesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee dagen niet gebruikt zijn bij mijn iPod Photo ook alle instellingen weg. Maar nog irritanter is dat ook meteen de batterij leeg is! Terwijl ik hem helemaal oplaad... Meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 17:58
Laat je 'em toevallig aangesloten zitten terwijl je PC uitstaat?
Zo ja; dan wordt 'ie leeg getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige instelling die hij bij mij kwijt is, is de clicker. De overige instellingen (zoals welke opties in het hoofdmenu wel en niet zichtbaar zijn), blijven wel bewaard.

Ook gaat hij bij mij na deep sleep heel soms lastig weer aan... Dan moet ik play/pause en menu tegelijk ingedrukt houden, dan pas gaat hij aan. Is dat normaal?

Wat ik eerlijk gezegd ook een serieuze tekortkoming vind: In iTunes heb je de optie om nummers 'onderdeel van een collectie' o.i.d. te laten zijn, waardoor de artiest onder 'diversen' komt te staan, zodat je lijst van artiesten niet met 20 namen per verzamelcd toeneemt. Dat vind ik echt 1 van de briljantste toevoegingen van iTunes boven soortgelijke produkten. Maar de iPod doet dus niets met deze informatie, en dus moet ik door een waslijst van artiesten fietsen die 3x zo lang is als in mijn iTunes.

Komt denk ik doordat deze info niet in een tag in het muziekbestand gezet wordt, maar in die losse xml-file van iTunes. Neemt niet weg dat deze info nog steeds wel door de iPod gebruikt zou mogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Shailesh schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:02:
[...]

Misschien kick ik dit topic voor niets, dan mag hij gesloten worden. Maar goed, het komt er op neer. Ik heb een service request bij Apple aangevraagd, over dit probleem. Dus de "deep sleep" bij iPods die niet 4G zijn. Ik hou jullie op de hoogte als het topic niet wordt gesloten...
Zoals ik al zei, ik zou jullie op de hoogte houden en dat doe ik bij deze. Ik heb mijn iPod dus laten ophalen door Apple. En ze sturen nu na een paar dagen analyse een niewe/gereviseerde. Ze hebben hem exact 1 week lang gehouden, en vandaag kwamen ze aan de deur, maar ik was niet thuis, maar volgens de site krijg ik een andere.

Dus als je een 3e gen (touchwheel) hebt met het zelfde probleem, gewoon aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
offtopic:
Dubbelpost :7

[ Voor 92% gewijzigd door B-Bandit op 16-03-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, interessant. Ik gebruik geen EQ dus daar kan ik niets over zeggen, maar m'n 3G iPod bewaart verder gewoon alle instellingen als 'ie uit gaat (dus na 24 uur niet gebruiken, waarna je 't Apple logo ziet als je 'm weer aanzet).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjenhiemstra
  • Laatst online: 12-10 17:14
Ik laat mijn 4G iPod altijd in mijn doc staan, sindsdien geen problemen meer gehad. Ook geen legen batterij na het eruit halen, lijkt me ook onlogisch gezien het feit dat dat ding ervoor is om je iPod in op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
CyBeR schreef op maandag 21 maart 2005 @ 08:19:
Hmm, interessant. Ik gebruik geen EQ dus daar kan ik niets over zeggen, maar m'n 3G iPod bewaart verder gewoon alle instellingen als 'ie uit gaat (dus na 24 uur niet gebruiken, waarna je 't Apple logo ziet als je 'm weer aanzet).
Ja er gaat ook niks verloren, maar ik dacht dus dat het een bug was. Is niet zo, want mijn nieuwe (jaja, nieuwe gehad :> ) iPod vertoont de zelfde "kuren". Maar er valt mee te leven. Ik snap ook niet dat Apple mijn iPod heeft omgeruild als het toch geen bug was, maar het zal dan wel, ik heb weer een nieuw apparaatje en Apple een tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Is er al bekend of dit verschijnsel uit te schakelen is d.m.v. nieuwe firmware?
Ik heb namelijk geen losse doc, alleen een ingebouwde in de Bose SoundDoc en vind het knap irritant als ik bepaalde nummers vlak voor en na het weekend hoor en anderen 4 weken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
TheKeeper schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:51:
Is er al bekend of dit verschijnsel uit te schakelen is d.m.v. nieuwe firmware?
Ik heb namelijk geen losse doc, alleen een ingebouwde in de Bose SoundDoc en vind het knap irritant als ik bepaalde nummers vlak voor en na het weekend hoor en anderen 4 weken niet.
Mja, volgens mij is het nog niet veranderd, maar wat je kunt doen aan je probleem: maak een Smart Playlist in iTunes waarbij je alleen nummers speelt die de afgelopen dag/week niet gespeeld is, en laat deze synchen met je iPod. Als je vervolgens die afspeellijst speelt, heb je niet binnen één week twee keer hetzelfde nummer :)
Pagina: 1