Toon posts:

MSI k8N Platinum + XFX 6800 LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een probleempje.

Ik probeer een pc in elkaar te zetten met de volgende onderdelen:

MSI K8N Neo Platinum edition
AMD 64 3400+
XFX Geforce 6800 LE
2* 512 MB kingston pc3200

Als ik dit allemaal in het moederbord heb zitten start de pc wel op maar geeft een lange beep (Ik kan in de handleiding niet vinden wat 1 lange beep betekent) Het scherm blijft ook zwart. Als ik echter de pc opstart zonder videokaart beeped er helemaal niks. Het probleem ligt dus waarschijnlijk bij de videokaart. Ik heb op de site van msi gekeken en in hun test report wordt geen melding gemaakt over de geforce 6800 LE serie. Wordt deze helemaal niet ondersteund? Of staat die beep ergens anders voor?

Volgens D-Bracket 2 blijft mijn pc steken bij de 'bios sign on' maarja, ik kan niet lezen wat er weergegeven wordt want mijn beeldscherm krijgt geen signaal.

Iemand die weet waar die beep voor staat of die weet of mobo en videokaar compatible met elkaar zijn? (of andere tips)

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Moet je voor die processor geen 939 socket moederbord hebben? Of is die Neo dat. Ik dacht dat alleen de Neo2 een 939 socket moederbord was. Maar ik kan het mishebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, op de retail doos van de processor staat dat het voor socket 754 is.

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 17:56
Je kan proberen of hij wel werkt met een andere videokaart. Verder ff alles nalopen of geheugen, proc. enz. correct zijn aangesloten. Ook ff nakijken of je niet een jumper hebt gemist die misschien net fout staat.

Start verder zo kaal mogelijk op, dus alleen 1 strookje mem, cpu, en vga. Geen hardeschijf en diskette enzo.

• heiku_18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-01 12:43
Heb je de extra stroomaansluiting op de achterzijde van de videokaart ook aangesloten. Zo niet gewoon powerconnetor daarin en je probleem is weg

;)
grtn

Verwijderd

Topicstarter
OMG |:(

Dat was het dus, hij heeft extra stroom nodig. Nouja, aldoende leert men zal ik maar zeggen :D

Hartstikke bedankt!
Pagina: 1