Toon posts:

DVD brander herkent geen cd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg herkent mijn onlangs geïnstalleerde px-712a dvd brander geen cd's, geen enkele. En als klap op de vuurpijl herkent mijn pioneer dvd rom geen DVD's meer.(wel cd's) Hoe kan dit???

Dvd brander en dvd rom staan momenteel allebei op cable select. Allerlei andere master/slave instellingen heb ik ook al geprobeerd.
Een tip? Iemand? 8)7 :X

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die een antwoord heeft hierop? Raar op zo'n forum???!

Verwijderd

Wat als je één van de apparaten los koppelt. Misschien is de IDE kabel beschadigd. Koop eens een nieuwe IDE kabel, is niet duur en je moet ergens beginnen.
Vervelend en vreemd is het allemaal wel.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11

GVR

Beide spelers hebben de nieuwste firmware?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 09:29
Had dit met mijn px-708 ook (2x)... lens blijft hangen in 'dvd-stand'... de ledjes zouden dan ook op bepaalde manier moeten knipperen... zie forum cd-freaks (plextor-forum): http://club.cdfreaks.com/ dit gebeurde bij mij binnen een maand na aankoop, daarna nog een keer binnen een maand met de germade drive... de 3e die ik nu heb werkt nog steeds goed, al een jaar lang (ik vermoed een productie fout). Of dit natuurlijk ook voor je 712 geld weet ik niet, maar 't komt me bekend voor, wat je natuurlijk altijd eerst kunt/moet proberen is firmware vervangen en andere problemen proberen op te lossen...

of en over je pioneer kan ik niet veel zeggen.

Verwijderd

1. Test of ze het wel doen als ze 'alleen' op de ide kabel zijn aangsloten.

2. Firmware updaten.

3. Fabrikant mailen of zij misschien weten wat het probleem is.

4. Deed je dvd-rom het anders wel goed? Zo ja dan zou hij het ook weer goed moeten doen zonder je px-712a brander. Is dit niet het geval dan .........

• Kyoko
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:03
Gebruik je wel de 80 poort/pins kabel?

Start anders de PC eens op met een bootdiskette met cd-rom support. Kan je dan wel alle formaten lezen?

Verwijderd

chipset drivers? dma?

Verwijderd

Topicstarter
80 poort pins kabels zei je he? De ide kabel stekkers die er nu op zitten missen 1 pinnetje. Ik tel er 39....
Er zat bij de dvd rw een ide kabel waarop ik 40 pinnetjes telde op elk stekkertje van de kabel. Ik heb die kabel ook geprobeerd, maar toen zag mijn pc geen enkele rom drive meer.

Verwijderd

Tip1 Altijd de meegeleverde apparatuur gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 08:27:
80 poort pins kabels zei je he? De ide kabel stekkers die er nu op zitten missen 1 pinnetje. Ik tel er 39....
Er zat bij de dvd rw een ide kabel waarop ik 40 pinnetjes telde op elk stekkertje van de kabel. Ik heb die kabel ook geprobeerd, maar toen zag mijn pc geen enkele rom drive meer.
Leuke tip, maar die gaat hier dus niet op, gezien mijn brander met deze kabel in zijn geheel niet wordt gezien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:03:
[...]
Leuke tip, maar die gaat hier dus niet op, gezien mijn brander met deze kabel in zijn geheel niet wordt gezien.
vissersyndroom ? nofi.

heb je de drives wel juist gejumpert ? misschien is je 80 pin kabel wel een cableselect kabel ;)
Pagina: 1