Drivers ATI Radeon Mobility

Pagina: 1
Acties:

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 13:16
Beste Tweakers,

Vorig jaar of iets langer heb ik een laptop bij dixons gekocht (Packerd Bell M7280).
Bij de laptop zaten drivers van de videokaart (Ati Radeon Mobility 9600).
Na een tijdje als er nieuwe drivers online staan wil je die natuurlijk hebben, dus ik heb die gedownload en ja de drivers zijn geinstalleerd en werken perfect.
Nadat mijn laptop voor een jaartje goed heeft gewerkt wilde ik hem wel formateren, alle rotzooi er even af etc.
Dus ik wil weer drivers installeren maar hij geeft fout: "Er zijn geen onderdelen gevonden die met de huidige hardware- softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software hebt."
Nu is dit bij Windows XP Prof en Windows XP Media Center zo.
Het is niet erg om niet de nieuwste drivers te hebben omdat ik mijn laptop toch niet voor gamen etc gebruik maar ik vind gewoon dat het wel moet kunnen.
Ook als ik Windows XP Media Center open krijg ik de fout: "De videokaart of de bijbehorende stuuprogramma's zijn niet compatibel met Media Center"
Nu zei een vriend van mij, je kunt bij mobility videokaarten alleen nieuwe drivers downloaden als packardbell die geeft. :r
Zou iemand mij kunnen helpen?

Alvast bedankt,

Mike

Verwijderd

Je kan Omega drivers gebruiken voor je laptop, die zijn ook gemaakt voor ATI mobile.

N.B.
We hoeven elkaar niet te groeten, we groeten elkaar permanent. En daarbij heb je search gebruikt? Zo nee... Lees dan de FAQ heel goed door voordat je post!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop. De drivers die de fabrikant beschikbaar stelt zijn al zo oud als de laptop, 2.5 jaar dus ongeveer :(

Als je op de ATi site via Drivers & Software -> Windows XP -> Mobile aanklikt krijg je meteen een scherm van ATi dat je voor die drivers bij je laptop fabrikant mag zijn.

Ik had de Omega drivers al wel gezien, maar aangezien dat steeds tweaks aan de officiële drivers zijn (die dus geen mobile ondersteunen), en er in de product list geen mobile radeons bijstaan had ik ze nog niet geprobeerd.

Bedankt voor de tip iig :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-08 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik weet niet welke graka je in je laptop hebt, maar let er ff op dat de Omega Drivers alleen Mobility's ondersteunen vanaf de M6 (maar elke moderne laptop heeft wel een nieuwere kaart aan boord)

[ Voor 6% gewijzigd door SleutelMan op 10-02-2005 18:16 ]

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

Verwijderd

In principe is het zo: mobile kaarten: drivers fabrikant, maar de standaard cataclyst drivers zullen ook gewoon werken.

Je kan hun INF files dusdanig modden dat ze je mobility kaart ondersteunen, inclusief power functies, maar je kan ook een kant-en-klaar pakket downloaden, waar dat al vóór je is gedaan, dat vind je in de vorm van de zgn. Omega drivers. Die dude heeft drivers-modden als hobby genomen.

• AkTje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 13:16
Oke erg bedakt voor die omega drivers!!!!
Werkt perfect!!
Thank you, Topic kan dicht
Pagina: 1