[CSS] Regenboog marquee...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 15:02
Na een lange tijd niet meer bezig te zijn geweest met CSS ben ik sinds kort weer begonnen met het maken van stylesheets! Nu was ik bezig met een marquee, en wou daar een regenboog-effect inzetten! (zie plaatje..)

Ik heb een hele tijd gezocht naar deze code, maar kan er helemaal niets meer over vinden! :(

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/1084ceWHshiB.jpg

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

HTML:
1
2
3
4
5
<style>
span.red { color:red; }
span.blue { color: blue; }
</style>
<span class="red">C</span><span class="blue">S</span> etc

??

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Mittnick
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 15:02
Nee, het is niet de bedoeling dat ik 80 verschillende divjes gebruik, maar gewoon 1 class ;)

Verwijderd

Niet mogelijk.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mittnick schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:15:
Nee, het is niet de bedoeling dat ik 80 verschillende divjes gebruik, maar gewoon 1 class ;)
Dat bestaat dus niet. Je zou eventueel met wat JS wel zo'n effect kunnen bereiken, maar eerlijk gezegt zie ik het nut er niet zo van in...

Intentionally left blank

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Met Javascript zou je wel zoiets kunnen doen dat automatisch alle elementen met een bepaalde class zo'n effect krijgen, maar dat is best wel veel werk, en denk ik niet dat er iemand op zoiets zit te wachten, aangezien het nogal onder de categorie pimperish valt :X

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
idd, kan dit wel met javascript of een willekeurige server side script/taal

maar ik zeg er even bij dat ik sites die met marquee's aankomen al verafschuw, en dat ik regenboog effectjes direct wegklik, dus een combinatie heeft bij mij als website al 0.0% kans.

dit hoogst irritatie verwekkende object had nooit in html mogen zitten :P

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het zou misschien evt. met het nth-pseudo-element-classe-ding kunnen. :? * OkkE weet ff nie wat het precies is :o.. Maarja dat werkt weer niet in IE.

Laarmaar.. de n-th oplossing is pas CSS3.

[ Voor 33% gewijzigd door OkkE op 29-12-2004 20:09 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

nth-* is niet voor text nodes.

Technische gedoe terzijde, waarom wil je eigenlijk een MARQUEE met regenbooglettertjes erin? Ten eerste is MARQUEE zo'n beetje het meest gehate element op het internet, naast BLINK, daarnaast zijn die regenbooglettertjes nou ook niet zo leuk en eerder irritant. (Naast het feit dat je daar ook een simpel plaatje voor zou kunnen gebruiken wat je een hoop gedoe bespaart.)
Pagina: 1