Toon posts:

DVD-rom drive kan spel niet inlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden het spel 'Lord of the rings: battle for middle earth' gekocht. Wat bleek nu: het spel kon niet ingelezen worden door mijn DVD-rom speler.(Het spel staat trouwens op een DVD.)
Ik veronderstelde dus dat er wat scheelde met het medium, dus heb ik het spel omgeruild in de winkel voor een nieuw exemplaar.En wat bleek nu: deze werkte ook niet.
Andere spellen of CD's worden overigens wel prima ingelezen.
Ik heb geen idee wat de oorzaak hier van kan zijn, en ik hoopte dat jullie een antwoord weten.

bvd,

Hans.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een video-DVD kun je ook niet afspelen? Misschien scheelt er dan wat aan de drive, zit er nog garantie op? Herkent Windows de drive als een DVD lezer?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Windows herkent de drive goed en als DVD lezer.
Ik heb jammer genoeg geen video-DVD's ter beschikking om dat de testen. Hij kan wel CD-rom's afspelen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lens vuil, DVD speler gewoon kapot. Kan van alles zijn. Heb je het spel al in een andere computer geprobeerd?
Hoe oud is de DVD speler. Mijn ervaring is dat een DVD speler ongeveer 1 a 1.5 jaar bij normaal gebruik mee gaat, en dat je dan toe bent aan een nieuwe omdat hij een hoop niet meer wilt lezen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Als de lens vuil zou zijn of de DVD speler gewoon kapot, dan zou hij toch ook geen CD-rom's kunnen inlezen toch?
Het spel zelf werkt wel in een andere pc.
De DVD speler is 1.5/2 jaar oud ongeveer.

Zou een firmware update zin hebben?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
Het zou best kunnen dat die de DVD "echt" niet kan inlezen.
Ik heb het hier ook met mijn originele Half-life 2 DVD.

Ik heb me DVD-rom nauwelijks gebruikt, en me DVD-writer veel vaker.
Toch kan de DVD-rom deze DVD niet inlezen, alle andere DVD spellen/video's wel (behalve gebrande DVD's dan)
Me DVD-writer leest deze DVD dus wel gewoon goed in.

Die van mij is een LG dvd-speler van 2 jaar oud.

Mocht dit idd het probleem zijn zou een firmware update het probleem mischien kunnen verhelpen.

Bij mij ligt het denk ik aan de veels te strakke en nieuwe spelbeveiligingen zoals saferom/securerom etc. , wat een slechte ontwikkeling dus is, aangezien ik me legale dvd niet kan inlezen, gelukkig kon me dvd-writer het dus wel maar toch.

[ Voor 32% gewijzigd door Turismo op 29-12-2004 19:15 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:51:
Als de lens vuil zou zijn of de DVD speler gewoon kapot, dan zou hij toch ook geen CD-rom's kunnen inlezen toch?
Het spel zelf werkt wel in een andere pc.
De DVD speler is 1.5/2 jaar oud ongeveer.

Zou een firmware update zin hebben?
Bij een DVD staat de data veel dichter op elkaar. Het kan dus zijn dat de straal nog wel gewoon CD gegevens kan lezen, maar te onzuiver is geworden voor DVD gegevens.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nog kunnen testen met een video-DVD en deze werkte prima.
Ik heb ook ergens op een forum een firmware update gevonden voor deze DVD-rom (HL-DT-ST DVD-ROM GDR8160B) en succesvol een update gedaan.
En ja hoor, het spel werkt perfect!
Bedankt!

Hans.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:57
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:30:
Hallo,

Ik heb nog kunnen testen met een video-DVD en deze werkte prima.
Ik heb ook ergens op een forum een firmware update gevonden voor deze DVD-rom (HL-DT-ST DVD-ROM GDR8160B) en succesvol een update gedaan.
En ja hoor, het spel werkt perfect!
Bedankt!

Hans.
LOL je hebt exact dezelfde DVD-Rom als ik dus ook van LG.
Zou je kunnen zeggen waar die firmware is? want mss dat die mijn HL2 DVD dan wel leest en toekomstige spellen, anders is die rijp voor de prullenbak

Ook leuk om te weten als test.

Ik heb m al gevonden de 1e01 firmware is het waarschijnlijk, ik heb m ook geflashed.
Ik kan nu ook me HL2 DVD lezen, zelfs gebrande DVD's kan ik nu lezen zowel + als - R _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Turismo op 30-12-2004 17:03 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1