Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Norton Corporate 9.0.2.1000] Server/client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de server hier (een windows 2000 AS) Norton Corporate 9.0.2.1000 geinstalleerd met als optie 'server' (om zo de clients te voorzien van de nieuwste updates). Netjes een wachtwoord erop gezet en het zaakje draait.

Nu kan ik echter op de client pc's de 'server' niet vinden. Op de clients draait Windows XP ENG (sp2). Wat ik ook probeer in het volgende scherm, de server kan niet gevonden worden.

Afbeeldingslocatie: http://145.99.239.122/htdocs/data/Clipboard01.jpg.

Kan ik gewoon 'hard' invullen: 192.168.1.1, want dat is namelijk het adres van de server. Moet ik op de server nog dingen instellen zodat hij 'weet' dat clients kunnen connecten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 18:10 ]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
Hoe heb je de client software geinstalleerd? via de deploy methode of losse client install van CD?

Verwijderd

Topicstarter
Via de losse client install van de cd.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wellicht is de deploy method het proberen waard? Het klinkt best logisch om je clients te 'deployen'.

• twiekert
en daarnaast staat je server configuratie op de clients meteen goed.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:09

Arno

PF5A

Je kunt ook via \\SERVER\VPHOME\CLT-INST\WIN32 de setup starten, dan wordt ook de server vanzelf ingesteld in de client.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Vaag, ik heb namelijk geen toegang tot die map vanaf de clients. Misschien komt het omdat ik geen domein heb, maar gewoon een workgroup? Welke rechten moet ik de map geven zodat de clients wel toegang hebben tot de server en hier ook de updates vandaan halen?

En hoe kan ik zien dat de server z'n updates netjes elke keer ophaalt? Ik vind de stats een beetje summier, of kijk ik verkeerd?

• twiekert
share en ntfs read rechten op die map. als je geen domein hebt is het nogal lastig beheren.
het kan echter wel:

voeg lokaal de gebruikers op de server toe onder control panel > user accounts. let erop dat de gebruikersnamen en wachtwoorden dezelfde zijn als op de werkstations gebruikt worden.

voeg een groep toe, network users ofzo
plaats de net toegevoegde gebruikers in die groep

geeft everyone read rechten op de vphome share en network users ntfs read rechten op vphome.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
Volgens mij wordt xp sp2 niet als een server gezien door de installer.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Pagina: 1