Toon posts:

cd ordner programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kent iemand misschien een programma wat automatisch mijn cd's door zoekt of mappen als ik die laad die kan zien welke bestanden erop staan en hier een mooi tekst (word, excel) bestand van maken zodat ik kan zien op welke cd wat staat...

heb overal op internet gezocht maar weet niet waar ik iets kan vinden....

wie kan mij helpen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Kan je je tekst iets duidelijker maken? Ik snap hem maar half...

We are shaping the future

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je wilt dus een CD in een drive stoppen, vervolgens die CD in laten lezen en de output wegschrijven naar een file met de label van de disk erbij? Heb je al eens geprobeerd een simpel perl script te schrijven dat de inhoud van de disk (dmv recursief opvragen van een directory listing, dat is vast wel te doen) wegschrijft naar een file? Rest alleen de vraag hoe je de naam van de disk in godsnaam uitleest, maar daar is vast wel een module voor te vinden op CPAN :)

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 29-12-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja tis beetje moeilijk te omschrijven maar ik zoek iets dat als ik bv een cd met mp3 bestanden dat ik dan kan zien met een programma welke bestanden op die cd staan en dat dat programma hier een tekstbestand van kan maken dat ik die makkelijk kan ordenen bv met word of excel dat er dan staat

op cd 1:

mp3 cd met:
nummer 1
nummer 2
nummer 3
nummer 4

eigenlijk hetzelfde als je bij explorer kunt zien maar dan als tekstbestand zodat ik het ook op kan slaan....

misschien zo iets duidelijker....

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja g33rt snapt volgens mij het probleem maar ik ben ook maar een standaard pc gebruiker en dus geen perl programmeur ;)

misschien dat er iemand al eens zoiets ontworpen heeft daar ben ik dus naar opzoek ;)

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
whereisit kan dit allemaal, shareware proggie

[ Voor 58% gewijzigd door Emcee op 29-12-2004 18:14 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-08 13:36
dir D: /s > bestand.txt ??

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-07 14:10
Nette oplossing, Bud_s
Alleen wil hij het per CD, en in een interface.
Dus dat wordt iets eromheen zetten (HTA ofzo, heb je 0 kennis voor nodig :p)

We are shaping the future

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Let wel even op de limitaties van de trial version van whereisit :)
  • The total allowed capacity of all media in a single catalog is limited to 2 GB. You will not be able to add more disk images to the catalog if the total sum of all media capacities in the catalog already exceeds this limit. If you want to add more data, you will have to open a new catalog.
  • Only one catalog can be opened at the time. If you would like to work with another catalog, you must close the current one first.
  • Auto-loading catalogs on program startup is disabled. Registered users can setup a list of catalogs to load automatically when program is starting, or select to open all catalogs that were opened in the last session.
  • All reports will include a visible message saying they were generated with an unregistered version.
  • Tips on program startup can not be disabled in the unregistered version. The first tip will always remind you that you are working with an unregistered shareware program.
  • Script language is only available in registered version. Script language is mostly used for unattended catalog updates, or it can perform special tasks on program startup, for example, updating the catalog data when program starts, so you always have the latest state to work with.
Dat wil je echt niet, dat is super ranzig. Als ik dat zou doen op mijn MP3-map krijg ik een bende van hier tot tokio aangezien er niet mooi gecatalogiseerd wordt. Het is ook niet makkelijk te wijzigen, permissies staan erbij, dingen die je niet wilt (. en ..) staan er tussen, etc :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 29-12-2004 18:18 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Je kan Helium es proberen. Is wel veel werk om je ID-tags op orde re krijgen maar dan werkt 't ook helemaal goed. Je kan de hoesjes er ook bij doen als deze beschikbaar zijn en de nummer kun je een rating geven.

[ Voor 27% gewijzigd door E-razor1984 op 29-12-2004 18:30 ]

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Maxlister werkt best aardig, is bovendien freeware. Kan niet naar bv. word exporteren, maar je kunt in het programma zelf zoeken en inhoud opvragen.

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
heey bedankt maxlister is wel een programma wat ik goed kan gebruiken...

hier kan ik mee vooruit.
Pagina: 1