Toon posts:

[XP] XP Home installeert wel, XP Pro niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met het installeren van XP Pro waar ik al een tijdje mee loop te stoeien.

Als ik XP Home (upgrade NL incl. SP1) installeer dan gaat alles prima en de PC draait als een zonnetje. Zover niks aan de hand dus.

Maar als ik XP Pro (NL full SP2) erop wil zetten dan blijft de PC hangen op het XP opstartscherm na de eerste boot tijdens de installatie. Dit gebeurt altijd op exact hetzelfde moment, als het lopende balkje 1,5 keer rond is.

Dezelfde XP Pro is al op meerdere andere PC's geinstalleerd en geeft daar geen enkel probleem. Ook nog een Pro NL full SP1 geprobeerd, maar deze gaf exact hetzelfde probleem.

Ik heb al van alles geprobeerd: Mobo standaard instellingen, m'n wlan kaart eruit, Pro over Home, FAT32 formatteren, fdisk /mbr gedaan, geGoogled, geGoT'ed, her en der rondgevraagd, maar nergens een antwoord of een zelfde c.q. gelijkende situatie kunnen vinden.

Specs van de PC:

Pentium 4 2,4 Ghz
Asus P4S800 Mobo
512 MB geheugen Kingston DDR300 (2 reepjes)
Aopen GX4000 64 MB
WD 160 GB 7200 RPM

Deze configuratie heeft voordat ik de WD erin heb gehangen een tijdje met een IBM 40 GB 7200 RPM met Win98 gedraaid, ook zonder problemen. Die IBM heb ik helaas niet meer.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd of het mogelijk is van een complete clean-install te doen? Ik lees dat je wel geprobeerd hebt zonder WLAN kaart, maar ook zonder geluidskaart, USB devices, enz?

Dus enkel met harde schijf, videokaart, 1 reepje geheugen (indien het probleem zich nog voordoet, hetzelfde nogmaals proberen met je tweede, ...), je toetsenbord en muis...

Verwijderd

Topicstarter
De meeste pogingen zijn een clean install geweest. Naast m'n videokaart heb ik alleen die wlan kaart, geluid en USB zijn onboard.

Met wisselen van geheugen heb ik nog niet geprobeerd. Zou XP Pro daar anders op reageren dan Home?

Vandaag dezelfde Pro versie op m'n laptop opnieuw geinstalleerd via een clean install, en dat gaf weer geen enkel probleem.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-04 22:11

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

..

[ Voor 99% gewijzigd door DDemolition op 30-12-2004 19:06 . Reden: Never mind ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Het verschil tussen je systemen is inderdaad home en pro, maar heeft het misschien ook te maken met een verschil tussen sp1 en sp2. Daar ligt het denk ik aan. Probeer eerst bijvoorbeeld je bios te flashen wanneer je sp2 installeert.

Verwijderd

Zoals de TS al aangaf heeft hij dit probleem ook bij SP1, maar het zou inderdaad kunnen dat een BIOS update soelaas kan bieden.

Je kan de laatste BIOS + flash utitlity vinden op:
http://www.asus.com.tw/su...tem.aspx?ModelName=P4S800

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De BIOS flash bleek de oplossing! Thnx!
Pagina: 1