[.Net of ASP] Multi-upload met statusbar

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Via de search en Google heb ik al meerdere scripts en componenten gevonden die ongeveer doen wat ik wil, maar niet helemaal. Op GoT zelf staan inmiddels outdated topics waar ik weinig tot niks mee kan.

Wat wil ik? Ik maak een website waar mensen grote bestanden (denk aan 100 MB tot 1 GB) kunnen uploaden. Voorwaarden voor het component zijn:
  • Statusbar tijdens uploaden
  • Deze statusbar moet niet een "DOS attack" simuleren; geen refresh op een of andere html-pagina iedere 2 seconden, als er 5000 mensen tegelijk aan het uploaden zijn ben ik bang dat de server(s) dit geweld niet leuk gaan vinden. De statusbar moet dus wel een beetje slim zijn opgezet.
  • Het moet meerdere bestanden aan kunnen, het liefst zelfs complete mappen.
  • Server performance moet niet constant 100% zijn voor 1 file, laat staan voor 100-en bestanden van 100-en gebruikers.
  • Het moet werken op Mac en Windows. Linux is niet nodig, wel aardig.
De problemen die ik ben tegengekomen tot nu toe varieren nogal. De beste die ik heb gevonden tot nu toe is ASPUpload met JUpload - dit is een applet die in je pagina draait en er voor zorgt dat je mappen en files kunt uploaden. Alleen hierbij zitten een paar nadelen.. er is niet bijzonder gelet op server performance, en het component lijkt ook niet altijd lekker te draaien op een Mac.

Cross-browser/platform is in ieder geval belangrijk. Of dit nou Java is of desnoods Flash.. doesn't matter. Als het maar werkt :) Kan iemand me vertellen of er goede oplossing zijn die aan mijn voorwaarden voldoen, of in ieder geval in de buurt komen?

offtopic:
Ik kan een lijst met gevonden componenten toevoegen indien iemand dit wilt, ik vond het een beetje overbodig in deze topicstart.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je zit denk ik vast aan Java of ActiveX. Met ActiveX heb je wel het probleem dat alleen IE het ondersteund. Weet trouwens niet of de Mac variant van IE er mee kan omgaan, denk het niet. Java is cross-platform, dus die zul je "moeten" kiezen.

Dus nu moet je zoeken naar een Java appletje die dat kan of er zelf een maken, wat eigenlijk makkelijker en beter is, omdat je zelf kan bepalen hoe het moet worden.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb zelf alleen ervaring met ASPupload en dat werkt voor mij wel goed. Maar je geeft al aan dat het om meerdere gebruikers gaat tegelijk. Is een ftp account niet veel makkelijker? Gebruikers moeten toch inloggen neem ik aan voordat ze iets mogen uploaden, maak automatisch een map en ftp account aan bij registratie (afhankelijk van FTP server natuurlijk).

Op deze manier ben je natuurlijk van al het gedoe af....

EDIT: ik neem toch aan dat je met een MAC toch ook kunt ftp'en? toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 29-12-2004 19:06 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Blue-eagle
  • Niet online
Een FTP client gebruiken is niet mogelijk, de gebruikers zullen over het algemeen niet begrijpen wat het allemaal moet voorstellen. Ik ben wel een Applet tegengekomen die een ftp client in een html pagina plaatst, maar eerlijk gezegd.. dat leek me nou niet de beste methode om "newbies" om te laten gaan met file transfers. De meeste zullen Java niet geinstalleerd hebben, en veel van hen zullen het ook niet willen installeren.

Zelf iets maken in Java is (helaas!) ook geen optie, we hebben niet genoeg Java kennis en ook niet genoeg tijd om ons daar in te verdiepen. Voordat we hier iets mee gaan doen wil ik zeker weten dat er geen andere oplossingen zijn, die wellicht beter werken.

Was Java maar overal geinstalleerd..
* Blue-eagle zucht..

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Probleem is dat je niet zomaar even een dir kan inlezen op iemands hdd zonder expliciet toestemming te hebben. (Of mayb een bug in IE te gebruiken ;)). Zoals al eerder werd gezegd zit je vast aan een java/activex plugin die de gebruiker iniedergeval 1x moet accepteren. Ik heb een zelfde probleem gehad, ik had een simpele upload interface, en daarachter zat een ftp layer die de bestanden dan naar een ftp kon doorsturen. Multiple uploads werden helaas meerdere input velden...

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Je kan ideeën opdoen bij het open source project Gallery. Die hebben verschillende uploadmethoden waaronder een java applet. En dat werkt over het algemeen erg goed.

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik ben er inmiddels achter dat ASP en IIS limitaties hebben. De "ProcessorThreadMax" waarde is standaard 10 of 20, wat zou betekenen dat we dan maar 10 of 20 uploads tegelijk aankunnen. Dit kun je wel tweaken natuurlijk, maar dan kom je - ook met een dual processor setup - niet veel hoger dan 50 of 60. Da's niet genoeg.

We zitten nu te denken aan Flash en sockets. Ga ik dus ook onderzoek naar doen.

Als iemand nog ervaringen of tips heeft betreft sockets en flash, en dan specifiek met het uploaden van bestanden middels Flash/sockets (xmlsockets in flash), post het dan aub :)

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

offtopic:
Als er 5000 mensen bestanden van 100MB tot 1 GB tegelijk uploaden, dan moet je wel een geweldige internet verbinding hebben...

ontopic:

Ik heb zelf eens een programma geschreven in VB.NET die meerdere bestanden, in dit geval foto's, tegelijk kan selecteren en uploaden. In dit geval werk je dus met een los programma. Zo'n programma is eventueel om te zetten naar een ActiveX applicatie. Alleen zit je weer met de Mac...

[ Voor 53% gewijzigd door Swerfer op 31-12-2004 00:47 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1