A7V880 start niet op

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 17:41
Vanmiddag heb ik dit moederbord thuisbezorgd gekregen. Ik heb m in een kast ingebouwd met een Huntkey LW6400 (400W), 512 MB Kingston DDR, een XP 2600+ en een Asus fx5200.

Alles zit goed aangesloten, tot aan het IDE-led aan toe, maar hij wil niet opstarten. De enige activiteit die er van het bord komt, is het brandende groene lichtje, wat betekent dat ie stand-by zou staan. Via de startknop voor op de kast krijg ik m echter niet echt aan.

Ik heb de hang&opstart FAQ wel doorgelezen, maar daar staat niet echt een oplossing hiervoor.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

weet je heel zeker dat je de powerswitch goed hebt aangesloten? Ik heb die dingen al heel vaak net op de verkeerde pennetjes aangesloten..

Hier staat tekst

• theroman
Nee, op dit bord zijn ze colorcoded, dus fout doen is geen optie (was het maar zo!)

Verwijderd

andere voeding geprobeerd?

• theroman
Ja, dat heb ik ook gedaan, maar daar ligt het niet aan. Ik ben erachter gekomen dat het bord contact maakt met de kast. Als ik de schroeven niet te strak aandraai, start het systeem op als de kast rechtop staat. Er is helaas wel een circuitje gesprongen. Deze zat tegen een condensator aan, die echter nog heel is. Moet ik'm hierom terugsturen of leeft ie hiermee voort?

Maar het belangrijkste nu is: Wat kan ik doen om er zeker van te zijn dat het bord geen contact maakt met de behuizing? Ik heb er al wat stukjes karton onder gestoken, maar dat helpt niet bij elke boot.

edit:

Ik heb nu net ook mn fx5200 erbij gezet, maar die kan ik zelfs niet eens vastschroeven. Ik neem aan dat dit dan toch aan de kast ligt? Voorstellen in die richting zijn welkom.

[ Voor 15% gewijzigd door theroman op 29-12-2004 20:58 ]

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 17:56
Je hebt toch wel van die afstandbusjes tussen bord en kast zitten neem ik aan? Ik kan me anders niet voorstellen dat het bord contact maakt met de kast, of de kast moet wel heel scheef zijn.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Hang je PC eens aan een geaard stopcontact dan.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• theroman
Ja, het contact maken is nu wel opgelost. Maar het volgende probleem heeft zich alweer aangediend. Telkens tijdens het installeren van windows reboot mn systeem, op willekeurige plekken. Het zou natuurlijk kunnen dat dat komt door dat doorgebrande circuitje, maar mn CPU temperatuur is ineens ook 10 graden hoger (van 33 > 43) in idle toestand. Daarnaast verschoot mn monitor zonet (bij de zoveelste poging windows te installeren) van kleur en het systeem bevroor.

ik heb al geprobeerd om windows te installeren met een ondergeklokte CPU, maar dat maakte ook in het geheel geen verschil.

Heeft iemand een idee wat er nu eigenlijk kan zijn, naast het moederbord dan. Dat stuur ik nu sowieso terug.

[ Voor 11% gewijzigd door theroman op 30-12-2004 01:28 ]

Pagina: 1