[caraudio] Sony cdwisselaar

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb eergisteren een auto gekocht waar een Sony headunit in zit, met daar aan een Sony cdwisselaar (CDX-605)
Het probleem hiermee is echter, dat de radio de wisselaar niet lijkt te zien. Ik hoor wel iets gebeuren in de kofferbak zodra ik de radio aanzet. Wanneer ik echter op de source knop druk gaat hij niet verder als FM.
Ook de ejectknop van de wisselaar doet het gewoon, dus ik vermoed dat hij goed is aangesloten (DIN kabel en een tulp kabel)

Iemand een suggestie hoe en of ik dit werkend krijg?

Verwijderd

Het werken van de ejectknop zou bij mij alleen maar zeggen dat hij spanning krijgt van die kabel. Omdat hij hem niet ziet hoef je eerst niet te kijken naar de geluidskabel.

Pak een multimeter en kijk daarmee of de bedrading goed is (alle contacten aan beide zijden meten en tov elkaar en andere contacten om onderbreking en kortsluiting te detectereb)

Verwijderd

Het probleem komt vaker voor. Waar je even op moet letten, is de positie waarin je de cd wisselaar monteert. Als je goed op de zijkant kijkt zal je zien dat er een knop zit waarmee je de bovenkant van de unit aangeeft. Staat deze verkeerd, dan krijg je de klacht die jij hebt.

Wat er gebeurd is namelijk dat de unit een CD probeerd te laden, echter omdat het mechaniek dit niet voor elkaar krijgt zal deze een fout terug melden naar radio.