Toon posts:

VLC directshow naar andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

ik zit al een paar uurtjes te kloten om het volgende werkend te krijgen:

ik wil mijn directshow (capture device) data doorsturen naar een andere pc om daar te bekijken. Nu zou dit volgens mij met VLC moeten kunnen, echter het lukt me niet.
  • Het is geen enkel probleem om films te streamen naar die andere pc, dus daar ligt het niet aan.
  • Ook is het geen enkel probleem om de info van mijn camera lokaal via directshow te zien.
--> Echter, het lukt mij met geen enkele mogelijkheid om de info van mijn camera te streamen! :(

Ik zit al een tijdje te zoeken in de documentatie van videolan en op het videolan forum, echter zonder succes. Het gaat steeds met name over de dingen die me wel lukken (streamen van films en een capture device afspelen).

De richting waarin ik denk dat ik het moet zoeken, en daar ben ik het dan ook steeds aan het zoeken, is transcoding. Ik neem namelijk aan dat de ruwe data uit het capture device moet worden omgezet.

Kan iemand mij helpen met de juiste documentatie, tips, eigen ervaringen op dit gebied?

VLC is platform onafhankelijk, maar voor de volledigheid: het bedraagt beide pc's met Windows XP en VLC 0.8.1, beide pentium III.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem nu mbv transcoding:

video mpv4 256 kb/s
audio mp3 64 kb/s

en op ontvangende pc op "ontvangend rtp netwerk stream" staan en het werkt enigszins.

alleen het is mega langzaam. hulp is dus nog steeds welkom :)