kan DV van camcorder niet overzetten op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132883

Topicstarter
Ik heb een Dell 8300 pentium4 2.6Mhz. 200 Gig hd, 512 MB intern geheugen, XP Home. Mijn camera is de JVC GR-DVL150. Als ik de camera aansluit krijg ik een melding en wordt mijn camera gewoon herkend. Ik heb al tig keer geprobeerd mijn video beelden over te zetten op mijn pc helaas. Tot nu toe maximaal 19 minuten capture daarna loopt het vast en wordt mijn camera niet meet herkend. Pas nu opnieuw opstarten. Record is 1 sec en dan meteen vastgelopen. Hiervoor had ik een eigen samengestelde pc met AMD moederbord/processor, 256 mb intern 80 gig hd geen enkel probleem met overzetten. Ik heb Pinnacle Studio 8 en 9, Windows Movie Maker, Sonic My DVD en een simpel capture programma WinDV geprobeerd. No succes.
EN: de firewirekaart wordt als een netwerkkaart "gelezen". Zou dat het probleem zijn? Maar mijn camera verschijnt, na aansluiten onderaan, met melding dat het een GR-DVL150 is.
Heeft iemand nog suggesties?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15300

Heb je al gekeken of de schijf waar je naar captured NTFS is geformateerd.
Als het Fat32 is dan kan je er niet meer dan circa 4GB film per keer naar capturen, NTFS kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
ik heb dit ook eens gehad ik moest zelfs mijn kaart uninstallen voor ik hem weer aan de praat kreeg

en heb toen voor een paar eurootjes een nieuwe firewire kaart gehaald en nooit meer problemen gehad

ps (moet je ook maar bij amd blijven he ;) ;) )

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Firewirekaart als netwerkkaart is normaal.
Ik gebruik met mijn cam (overigens ook JVC) altijd Adobe Premiere 7, hiermee werkt het iig perfecto, heb niets anders geprobeerd (behalve 1x die baggersoftware die meegeleverd wordt |:()

Topicstarter
Ik heb in boekje gelezen over 2 andere manieren om met de pc aan te sluiten:
via de JLIP ingang bij de camera naar de R232 aansluiting van de pc en
usb van de camera (DV) en de usb ingang van de pc. Heeft iemand op een van de 2 manieren geprobeerd??

Als deze beide manieren ook digitale beelden overzetten op de pc probeer ik 1vd kabeltje te vinden. Als dit niets is, probeer ik wel met een andere fire wire kaart.
Ik heb ook op paar forums gelezen over ander drivers voor de firewire, die van Texas Instruments. Dat heeft bij sommige mensen wel geholpen. Alleen waar vind ik de juiste TI dirver voor mijn kaart/cam combinatie?

Ik heb trouwens wel een andere firewire kaart (van mijn vorige pc, een Medion) thuis maar die pakt de Dell niet, geef conflicten. Als ik me niet vergis was het iets met een modem conflict. Er zit al een modem in mijn Dell en op de Firewire kaart is ook een modem aanwezig. Ik heb toen de modemsoftware die er al op zat verwijderd maar dat hielp niet. Hoe kan ik deze firewire kaart alsnog gebruiken???

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 132883 op 30-12-2004 09:45 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Firewire is de enige mogelijkheid die je kan gebruiken. RS232 of USB? 1 uur DV video is 13GB, dat wil je niet overzetten via iets anders dan firewire.

Over dat modem: je moet het modem uitschakelen in de BIOS van de Dell. Op die manier creeer je meer resources zodat de firewire kaart erin kan. Ik snap trouwens niet wat een modem op een firewire kaart doet. Het lijkt me aannemelijk dat ook de modem op de kaart uit te schakelen valt (jumper of softwarematig).

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

Je vermeld niet hoe je de JVC voedt met stroom.
Als ik dit doe met mijn Sony kan ik voor lange stukken niet met een batterij volstaan dan loopt hij ook vast. Ik moet hem dan aan de de 220 hangen.
Ik gebruikt Pin9.3 via firewire (aparte kaart) staat ook als netwerkverbinding.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Topicstarter
Ik sluit de jvc gewoon aan op net via de de adapter waarmee ik de jvc ook laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121086

Ik ben helaas een Sony-man, maar kan me van de JVC's iets herinneren met een bepaalde driver voor je camera. Ook al wordt de camera wel herkend op je systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Anoniem: 15300 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:40:
Heb je al gekeken of de schijf waar je naar captured NTFS is geformateerd.
Als het Fat32 is dan kan je er niet meer dan circa 4GB film per keer naar capturen, NTFS kan dat wel.
Wat is je antwoord hier op? Zou zomaar kunnen natuurlijk.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Anoniem: 121086 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 10:04:
Ik ben helaas een Sony-man, maar kan me van de JVC's iets herinneren met een bepaalde driver voor je camera. Ook al wordt de camera wel herkend op je systeem!
Vroegâh moest je voor je jvc camera idd niet de microsoft driver voor de ohci controller (het chippie op de firewire kaart) gebruiken maar die van texas insturments... Dat was onder windows 2000 toen dat nog helemaal nieuw was... Tegenwoordig prik ik mijn jvc dv107 gewoon aan mijn noname fw kaart en no-problemos what so ever...

kijk idd even naar je hdd (aparte capturedrive (niet naar je windows disk doen, ook niet naar een partititie)) en of je NTFS aan hebt staan, genoeg ruimte ed...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124090

Sorry het is NTFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb inderdaad veel gelezen over de TI driver, maar kan dat wel/ook op xp?
Schijfruimte is voldoende, ik heb windows draaien op c schijf en wil de dv file bewaren op de schijf, 60 gig vrij (NTFS). Je schrijft dat ik naar een partitie moet bewaren, bedoel je dan datik een apart (bijv. externe of 2de) harde schijf moet kopen?
Het moet zo toch ook mogelijk zijn. Misschien dat de Firewire kaart van Dell systeem niet goed werkt met mijn JVC, want dat heb ik ook vaak gelezen: een andere firewire kaart erin en hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook de TI driver niet geholpen. Wel heb ik gezien dat mijn firewire aansluiting op de geluidskaart is. Dus heb ik an apparaatbeheer gekeken en ik kom onder geluid, video en spellen oa installering tegen:
- Legacy videobestanden vastlegapparaten -> WDM Video for Windows Capture Driving (Win32)
Heeft dit ook nog iets mee te maken?
Verder kom ik onder Netwerkapparaten 1394 netwerkkaart tegen-> IEE1394 Host Controller ID of zo.

Ik had thuis nog een FireWire kaart liggen (die met die modem) en heb die aangesloten. Het probleem is dat ik tientallen keer de melding krijg PCI Simple communications controller met vraagteken(onder overige appareten). Ik heb de modem en de geluidskaart (met de IEE1394 aansluiting) eruit gehaald om conficten te voorkomen. daarna de drivers geinstalleerd, maar helaas blijf ik de melding nieuwe hardware PCI Simple communications controller gevonden en modem gevonden en de modem wordt 10-20 geinstalleerd. Dat zie ik ook in apparaatbeheer 10-20 modem (genummerd) en hetzelfde voor PCI Simple communications controller.
Met deze firewire kaart kon ik probleemlooz mijn dv beelden overzetten (was wel een andere pc huidige is veel sneller en meer geheugen). Wat kan de reden zijn dat alles tientallen keer geinstalleerd wordt? Want na 3-40 keer krijg ikeen fatale error en dat windows pc afgesloten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
EASY AS DELL

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119046

Dit voegt lekker veel toe. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Check je Event Viewer eens of je daar iets kunt vinden... (geen idee hoe dat ding in het hollands heet)
Pagina: 1