Toon posts:

Welke tft is beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om een tft scherm te kopen, maar heb er niet echt veel verstand van, daarom vraag ik jullie deze te vergelijken:

Optie 1)
Acer: AL1715ms 17" 270cdm2 450:1 12ms 150H135V speakers TCO99 Zilver voor € 220

Optie 2)
Acer: AL1914ms 19" 250cdm2 500:1 12ms 140H140V Speakers Zilver-zwart voor €370

Optie 3)
Belinea 10 19 05 19" 700:1 25ms

Heb geen idee wat de getalletjes inhouden precies. Hoe hoger de ms, hoe slechter beeldpunten per seconde??

En kan je beter een goede 17'' hebben dan een slechte 19''' ??

Ciao Hyard

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
het aantal cd/m2 bepaald hoe helder de lamp is die achter het scherm zit (hoe hoger hoe helderder - niet per se beter, ik kreeg last van m'n ogen van een 400cd/2 scherm)

het contrast (bijv 500:1) bepaald hoe zwart zwart is en hoe wit wit (hoe hoger hoe meer contrast )

het aantal ms bepaald (meestal) hoe lang het scherm over doet om van wit naar zwart te gaan. Hoe lager hoe sneller het scherm is. 25ms is goed voor films en office-werk, maar meestal niet voor games. daar heb je eigenlijk 16 of lager ms voor nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 29-12-2004 16:05 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen (12 ms/Gamemodus)[/rml]knip

Verder zou ik eens kijken naar diverse reviews, dit is natuurlijk geen manier van doen.
op got is natuurlijk ook het een en ander te vinden.

verklaring begrippen direct link

[ Voor 20% gewijzigd door Koekje op 29-12-2004 16:07 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Uhh, wat wil je er mee gaan doen? Gamen, tekst verwerken? Wat voor video kaart heb je erbij?

Als je wil gamen moet je voor een laag mogelijke response tijd gaan (er loopt ook ergens een topic over de ultimate Game TFT volgens mij).

Als je gaat gamen, heb je het beste beeld op de native resolutie van het scherm, maar kan je video kaart het dan wel aan?

Graag iets meer info en misschien dat de FAQ al wat antwoorden kan geven.

Discoveries are made by not following instructions.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 18:58
Als je geld uitgeeft voor een tft, dan kun je beter een goede kopen!

Mocht je voor een 17inch gaan, kijk dan eens naar de samsung 710N. Deze heeft o.a. dunne randen! (ideaal voor dual monitor).

http://www.samsung.com/nl...onitors/slimline/710n.asp

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga je ajb eerst even verdiepen in wat je wilt en wat de getalletjes betekenen. Hier wordt van mensen verwacht dat ze zelf even de moeite nemen en dus op zoek gaan naar reviews dan weet je vrij snel zelf welk scherm een goede keuze is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.