Toon posts:

[XP] Verwijderen snelkoppelingen bij "deze computer"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een aantal snelkoppelingen niet weg die verwijzen naar verwisselbare mediums onder "deze computer" Deze koppelingen zijn achter gebleven door bv het gebruik van pakketten zoals virtual CloneDrive. Ook het geautomatiseerd opschonen m.b.v. regsupreme van het register mocht niet baten. Ik heb nu drives t/m de j drive en dat is wel een beetje veel

Verwijderd

Staan ze niet als apparaten vermeld bij systeembeheer ?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Deze "virtual drives" zie je die ook als je met de rechermuisknop op Deze Computer klikt en dan op Beheer en dan in Diskmanagement?

Misschien dat je ze daar kunt uitschakelen...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:53:
Deze "virtual drives" zie je die ook als je met de rechermuisknop op Deze Computer klikt en dan op Beheer en dan in Diskmanagement?

Ze staan inderdaad bij computerbeheer maar daar kan ik ze helaas niet uitschakelen

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Met de powertools van microsoft kun je aanvinken welke drives je wilt zien of niet.
Ze zullen niet weg zijn maar wel onzichtbaar. Deze powertool is beschikbaar op de Microsoft download pagina.

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:53:

Dat is de truuc, ik ben er nu inmiddels al eentje kwijt nu ga ik die anderen ook even proberen, geweldig

Verwijderd

Topicstarter
MrDrako schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:07:
Met de powertools van microsoft kun je aanvinken welke drives je wilt zie of niet.
Ze zullen niet weg zijn maar wel onzichtbaar. Deze powertool is beschikbaar op de Microsoft download pagina.
Ik ben geholpen, via hardware beheer kan ik ze uitschakelen....geweldig

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
En de software opnieuw installeren en dan deinstalleren ?

Dat is wel een nettere manier imho.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace

Daar staan ze.

En het zijn geen snelkoppelingen maar `namespace extensions'. Yeah. Or whatever :).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 18:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:44:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace

Daar staan ze.

En het zijn geen snelkoppelingen maar `namespace extensions'. Yeah. Or whatever :).
He geweldig, nu is de pc weer brandschoon, hoe weet je toch wat er allemaal in zo'n register staat. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:44:
code:
1

Daar staan ze.

Ik kom in het register op het zelfde niveau ook nog drive icons tegen die verwijzen naar een inmiddels verwijderde namespace extension, kan ik deze nu gewoon verwijderen. Die software was inmiddels al lang verwijderd
Pagina: 1