[Word 2002] Spellingscontrole werkt niet juist

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik heb zojuist een klant aan de telefoon gehad (92 minuten!!!) over het feit dat de spellingscontrole niet bij haar functioneert. De hele tekst (overigens is dit met álle documenten) is in Engels getypt, onderaan staat ook netjes 'Engels (V.S.)', Bij extra -> Taal -> Taal instellen staat ook op 'Engels (V.S.) (Standaard)'.

Op het moment dat de spellingscontrole gestart word, worden woorden als 'five' en 'fishing' aangegeven als fout. Dit zijn dan nog maar 2 van de tig woorden... Echter, alles staat nog steeds in het Engels ingesteld!

* Geprobeert Word te repareren en 2x een nieuwe installatie uitgevoerd.
* De MS Knowledge Base heeft enkele oplossingen, maar deze mochten ook niet baten.
* Op 2 PC's en een notebook meegedaan en ingesteld zoals zij het had. Bij mij werkte het, bij haar niet.
* GoT heeft ook de oplossing er niet bij staan.
* Google kunnen we niet op, op het werk. Is het enige dat ik niet heb kunnen proberen dus... (Callcenter + PC's + Windows + Klanten + Problemen Situaties + Oplossen = géén Google... 8)7 )

Nu ben ik toch wel even aan het eind van mijn Latijn.

Wie is de grootste mazzelkont die mij de goede oplossing kan geven?

Edit: Het betreft Word2002 uit het Works Suite 2004-pakket...

[ Voor 10% gewijzigd door Bastiaan op 30-12-2004 09:11 . Reden: Aanvuluuuhhhh! ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
* Bastiaan schopt eens subtiel om de aandacht er nog één keer op te vestigen...

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heeft mevrouw niet nog een ander taalbestand of spellingscontrole geïnstalleerd? Heeft ze verder nog een custom dictionary geïnstalleerd? Kan je controleren onder:
Tools --> Options --> (tab) Spelling and Grammar

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Mijn PC op het werk had ook problemen:

Windows XP = ENG
Office 2003 = ENG

Gerbruikte Taal= NL
De proofingtools waren niet compleet dus die zijn er later opgezet, toe begonnen de problemen als op NL instellen en hij deed ENG. (Het omgekeerde van jouw)

We hebben de .DOT weggooid , herinstallati enz.
Uiteindelijk hielp het om het profiel weg te gooien en de custom.dic te verwijderen. Waarschijnlijk omdat er woorden zijn toegevoegd aan de .dic in voorgaande tijden.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Verwijderd

del normal.dot

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 12:59 ]

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Woudloper schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:07:
Heeft mevrouw niet nog een ander taalbestand of spellingscontrole geïnstalleerd? Heeft ze verder nog een custom dictionary geïnstalleerd? Kan je controleren onder:
Tools --> Options --> (tab) Spelling and Grammar
Die extra talen heeft ze geïnstalleerd (NL & EN).
Het custom dictionary heeft ze ook staan (helemaal vol, btw).Na een herinstall bleek dit ook nog steeds te bestaan.
redyak schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:11:
...en de custom.dic te verwijderen. Waarschijnlijk omdat er woorden zijn toegevoegd aan de .dic in voorgaande tijden.
Ook niet (handmatig) verwijderd omdat ik me niet voor kon stellen dat dat er iets mee te maken had...
Pagina: 1