Toon posts:

Betaalbare externe DVD+-RW

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zoek een externe DVD+-RW om aan mijn laptop te hangen.
De systeemvereisten:

-zowel DVD+ als DVD- ondersteunen,
-dual layer,
-redelijke snelheid halen (minimum 8speed),
-liefst zwart maar dat is niet echt noodzakelijk,
-betaalbaar (laat ons zeggen max. 200 euro).

Op www.2compute.net heb ik eentje gevonden voor rond de 120 euro maar 'k zou toch graag eens de mening van de experts hebben ;-)

dus.... welke betaalbare externe dvdwriter raden jullie mij aan?

Thx!

Verwijderd

wat is jou max te besteden bedrag?
ben je merkgebonden?

ik heb vanmiddag net een search gedaan voor een collega en heb het maar gehouden bij de volgende selectie:

- SONY DVD±RW DRX530UL 4x4x8x/24x40x USB2.0 / firewire
- LG 5120D externe DVD writer usb
- PlexWriter Premium-U usb2.0

Maar verder zijn er nog BENQ, Samsung etc te verkrijgen

searches kan je doen bij menig shop in de PriceWatch of tweakers.net

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Spyroman,

eigenlijk heb ik een probleem met mijn externe writer.
Omdat ik geen zin heb om mijn pc drie weken naar de fantastische helpdesk van Acer te doen heb ik dus besloten om mij een externe writer aan te schaffen van max. 200 euro.
Ik ben totaal niet merkgebonden, zolang het product maar kwaliteit aflevert (lees: brandt).

usb 2.0 of firewire, 't is allemaal gelijk.

wat pricewatch en tweakers betreft: ik heb daar al zitten snuffelen maar vond het enorm vervelend dat ik geen zoekactie kon doen op externe branders, vandaar mijn vraag. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik erover gekeken heb maar kom...

vroeger zocht ik altijd naar hardware via www.prijswatch.be maar dit is ter ziele gegaan :-s

Verwijderd

Topicstarter
euhm... correctie: ik heb momenteel een probleem met mijn INTERNE writer!

8)7

Verwijderd

Ik heb zelf een freecom classic, bevalt me uitstekend.. Niet te duur in aanschaf, weet niet of de shop waar jij zoekt ze deze verkopen. Heb 'm zelf bij de hema gehaald.. Tja, was een gok maar wel een goede. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 16:01:
euhm... correctie: ik heb momenteel een probleem met mijn INTERNE writer!

8)7
voor correctie hebben we de "edit" (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knop, bovenaan je post zie je die

verder: is je interne brander een DVD brander? anders zou ik die gewoon fixen, en wat is het probleem dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 16:14 ]

Verwijderd

ik zou eens kijken naar een BTC model.
DRW 1016UI
Site:http://www.btc.com.tw/english/2-2-dvd_rw.htm#drw1008ui

Prijs vind ik niet direct terug bij pricewatch.
Zal direct eens kijken als ik het in mijn assortiment vind.

edit:
Ik vind niet direct de prijs als je hem echt wilt weten, moet ik even mijn leverancier opbellen. Gelieve mij iets via mail of msn te laten weten. Moest je de prijs willen weten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 16:21 ]

Verwijderd

Zelf heb ik de Samsung TS-E552U brander, dit is een 16x DVD+-R, 4x DVD+-RW, en 4x DVD+R DL (die na een firmware update op 5xspeed gaat draaien, heb ik vernomen)

Apparaat sluit je via USB2 aan op de pc, zelf heb ik nog geen problemen ondervonden met deze brander.......

Bij de mediamarkt af te halen voor 117euro`s

Afbeeldingslocatie: http://www.pcxtra.nl/pcximg/products/786110938.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Guido: inderdaad, die knop zie ik nu ook staan 8)7

het probleem met mijn brander is in de volgende topic omschreven.

QSI DVDRW SDW-042 wil alleen maar Platinum's branden

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hartelijk dank voor jullie reacties, ik ga eens nakijken welk apparaat
de beste kritieken krijgt! Maar als jullie nog suggesties hebben....
altijd welkom!

Thx! _/-\o_
Wesley

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Gewoon op een beurs een externe usb2.0 -> ide behuizing halen kost rondt de 30 euro en daar dan een nec-3500 brander (70 euro) en je bent klaar voor 100 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Bware81 op 29-12-2004 18:09 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat kan ik misschien ook doen....

maar heb je een idee of zo'n externe behuizing netstroom vraagt?

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voordat je dit gaat doen, even goed naar het model kijken. Voor een NEC 3500 die op 16x kan branden, heb je een behoorlijk snelle USB2 behuizing nodig. En ja, zo'n behuizing heeft een netvoeding nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Da's jammer... ik zou graag een exemplaartje op de kop tikken die stroom pakt via de usb poort....

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
op usb stroom pikken voor te fikken gaat niet lukken of je moet iets voor laptops hebben misschien

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Bware81 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 17:31:
op usb stroom pikken voor te fikken gaat niet lukken of je moet iets voor laptops hebben misschien
Dat kan de Freecom FS-50 wel, die is met 2 usb 2.0 kabels gepowerd. (2 poortjes nodig dus). Maar die valt zwaar buiten het budget van de topicstarter.

Verwijderd

Topicstarter
Wel, ik heb toch enkele DVD writers op het oog die speciaal voor laptops ontworpen zijn.
Het betreffen zogenaamde "slim" writers. Maar aangezien die toch aanzienlijk meer kosten
ga ik toch kiezen voor een lomper model dat netstroom vraagt. Het is immers niet de bedoeling
om elke dag 10 DVD's/CD's te branden dus desnoods zet ik mijn laptop dan wel eens op de kast.

Waarschijnlijk zal de keuze tussen ofwel LaCie en Freecom gaan, naargelang de beschikbaarheid in de nabije winkels (omgeving Gent, België) ofwel naar een externe behuizing
op USB met daarin een NEC.

Nu rest er mij alleen nog de vraag wat er verstaan wordt onder: "een behoorlijk snelle USB2 behuizing"???

Bedankt!

PS: prettig nieuwjaar!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12
Kijk eens naar de eerdergenoemde LG 12x externe brander, deze is naast USB 2.0 ook in het bezit van een Firewire aansluiting, wat net even iets fijner werkt. Prijs ligt zo rond de 140-160 euro

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, bedankt mad-dog, ik had hem al uit het oog verloren omdat de twee andere bij eerder nazicht nogal duur leken.

de keuze is dus:

externe brander LaCie/Freecom/LG
of
een externe behuizing op USB met daarin een NEC.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat er bedoeld wordt met: "een behoorlijksnelle USB2 behuizing"???

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:28:
Ah ja, bedankt mad-dog, ik had hem al uit het oog verloren omdat de twee andere bij eerder nazicht nogal duur leken.

de keuze is dus:

externe brander LaCie/Freecom/LG
of
een externe behuizing op USB met daarin een NEC.

Maar nu weet ik nog steeds niet wat er bedoeld wordt met: "een behoorlijksnelle USB2 behuizing"???
Vraag ik me ook af, aangezien elke USB 2.0 behuizing snel genoeg is voor een DVD-brander.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je een externe behuizing neemt, neem dan alsjeblieft geen sweex omdat ze goedkoop zijn. Ik heb geen ervaringen met die behuizingen specifiek, maar neem dan teminste een goed merk voor de zekerheid.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:50:
[...]

Vraag ik me ook af, aangezien elke USB 2.0 behuizing snel genoeg is voor een DVD-brander.
Zeker, alleen ging het hier om een 16x brander. Mijn Plextor USB 2.0 enclosure komt niet boven de 4x. En in deze discussie wordt besproken hoe lastig het is om een geschikte enclosure te vinden voor een 16x brander.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat eens navragen in een goeie winkel. ;)
Het argument dat een externe behuizing met bv een NEC erin goedkoper is zal niet meer opgaan denk ik....

PS: ondertussen nog steeds geen nieuws van ACER ivm mijn hardwareprobleem die besproken is in de andere thread... mijn advies: koop geen ACER of als je je toch niet kan inhouden, koop het dan zeker via een dealer ipv via een tussenpersoon in de handel zoals ik dat deed! |:(

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Heb vorige week bij computerland gekocht:
- Samsung 16 speed alles brander: 65e
- Manhattan Firewire casing (ook USB2 beschikbaar): 30e

totaal: 95e voor super brander.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Pagina: 1