[IE] Starten duurt 1.5 minuut

Pagina: 1
Acties:

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
Hallo,

Heb net een nieuwe installatie gedaan omdat m'n systeem niet meer lekker liep. Alleen nu doet internet explorer er 1:29 over om op te starten. Als IE eenmaal is geladen duurd het slechts 2 seconden om een nieuwe IE te openen. Ik denk niet dat het aan m'n systeem ligt omdat het altijd prima heeft gewerkt en het niet sterk verouderd is ofzo. Toch even de specs:

Pentium 4 2.6Ghz
Asus P4P800 moederbordje
2x 256 MB
Maxtor 40GB schijfje

Ik denk zelf dat het ergens in de software zit, maar waar :?........

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je alle updates geinstalleerd, nadat je de windows installatie had afgerond?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan eventueel proberen 'restore settings' te doen onder de 'advanced options' van Internet Explorer hoewel ik niet denk dat dat een optie is nadat je net een schone installatie heb neergezet. Ligt het niet aan je startpagina o.i.d.?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bekijk je processor en geheugen gebruik eens via de task-manager als je IE opstart; gebeurt er ook daadwerkelijk iets op je systeem of lijkt het allemaal nogal idle?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

kan verschillende oorzaken hebben, het 1e wat in mij op komt

- controleer op spyware

- netwerk kaart vast ip adres geven

- chipset drivers updaten

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Je kan natuurlijk ook eventjes kijken of je niet helemaal vol zit met spyware, gebruik eens Spybot Search & Destroy -> http://www.google.nl/sear...t+search+%26+destroy+&lr=

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• PeterEs
Ik heb alle updates meteen geinstalleert na de installatie

Standaardinstellingen herstellen bood geen resultaat.
M'n startpagina is inkoopacties.net, daar zal het niet aan liggen omdat die site best snel is en pas word geladen als IE is geopend.

Als ik IA aanlik stijgt het CPU bebruik eventjes naar 5%, dan is het een tijdje <5% en dan na anderhalve minuut een piek naar 30% en dan start IE.

Ik heb geen spyware, gescant met ad-aware en spyware met voor bijde de laatste updates.
Netwerkkaart heeft een vast IP, maar geen resultaat.
Ik heb voor alle hardware de meest recente drivers

Het OS is trouwens Win XP Profesional Nederlands (build 2600)

[ Voor 8% gewijzigd door PeterEs op 29-12-2004 15:50 ]

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk met je internetinstellingen te maken. Hij heeft gewoon moeite om al je instellingen te vinden .Proxy e.d.

Probeer voor de gein toch eens google.nl als startpagina just to be sure. :*)

• PeterEs
Dat denk ik niet, want ik maak gewoon verbinding via het LAN met een routertje, dus geen proxy's ofzo. En je startpagina word toch pas geladen als je IE hebt gestart? :?

Verwijderd

PeterEs schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:55:
want ik maak gewoon verbinding via het LAN met een routertje, dus geen proxy's ofzo.
En juist DAT kan het probleem zijn. Als IE wel probeert instellingen van een proxy over te nemen, maar die is er niet, kan dat voor de vertraging zorgen.

Verwijderd

PeterEs schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:55:
Dat denk ik niet, want ik maak gewoon verbinding via het LAN met een routertje, dus geen proxy's ofzo. En je startpagina word toch pas geladen als je IE hebt gestart? :?
stel voor de gein je gateway in (in winxp bij netwerkkaart) op adres van de router

post vervolgens eens je resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 16:04 ]

• PeterEs
helaas, het laden duurt nog steeds lang/langer (niet geteld dit keer)

Verwijderd

Heb je mss in je ie instellingen / lan instellingen iets aangevinkt staan ?
Bij internet opties/extra/verbinding/laninstellingen kun je dingen aanvinken, die horen niet aangevinkt te zijn.

• PeterEs
nee, bij de installatie staat proxy server automatisch detecteren oid standaard aan, maar die heb ik uitgezet

Verwijderd

ik weet het ook niet meer, ik neem aan dat je dit al geprobeerd heb

in internet explorer en dan tools en dan internet options je kiest dan de TAB advanced en reset defaults, het resetten doe je ook bij de TAB programs reset alles naar default.

sluit alles af van Internet Explorer in de taskmanager CTRL ALT DEL en dan bij processen.

probeer het nu eens.

zo niet ik zou het nu dan ook niet meer weten wat de oorzaak kan zijn

Verwijderd

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar heb je misschien Norton Antivirus draaien? dat programma zorgde ervoor dat IE bij mij erg langzaam startte. misschien is je probleem verholpen als je Norton uitzet.

Verwijderd

en is je probleem al verholpen?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01

bitflusher

flushed die *** pc

getfirefox.com ? :P

Pagina: 1