Installeren WinXP + RAID drivers zonder FDD

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedygekko152
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-12-2025
Hallo,

ik heb met net een Shuttle SN95G5 V2 aangeschaft, maar ik heb geen FDD meer om aan te sluiten. Als ik nu Win XP wil installeren op een SATA-drive (Maxtor 6B160M0), dan moet ik een
diskette hebben met de nodige drivers erop. Welnu, dat is net het probleem, ik heb geen diskette-station meer en zou mijn USB-flashreader (voor SD- en MMC-geheugenkaartjes) hiervoor willen gebruiken... Kan iemand mij hier bij helpen ? Ik kan via BIOS eventueel booten via USB-devices... Alle hulp is welkom !

Greetz
SpeedyG

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

Rannasha

Does not compute.

Je kunt op een andere computer een eigen custom install-cd maken met de drivers meegebakken op de CD.

Kijk voor meer info: [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad, zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?" :)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38
Of je gebruikt Nlite.

Een custom-CD maken met behulp van een wizard.
Je hebt alleen .net nodig, maar dat verteld de installer je wel.

http://nuhi.msfn.org/

[ Voor 9% gewijzigd door AttiX op 29-12-2004 23:12 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je kijkt even in de door mij genoemde FAQ. Daar is nLite reeds genoemd ;)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20

Gé Brander

MS SQL Server

Aangezien iedereen een alternatief aanbied en niet duidelijk ja of nee antwoord: bij deze dan maar: Nee dat kan niet. Zelfs een ls120 drive werd destijds niet gezien als een floppydrive.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

c70070540 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:23:
Aangezien iedereen een alternatief aanbied en niet duidelijk ja of nee antwoord: bij deze dan maar: Nee dat kan niet. Zelfs een ls120 drive werd destijds niet gezien als een floppydrive.
Hangt een beetje van het moederbord af..... Op een Abit KG7 kon ik inderdaad niet opstarten van mijn ls-120 ; Op mijn Asus AV333 is dit echter geen problem ;)

Voor 20 € koop je een diskettestation dat je via usb kan aansluiten en moderne systemen kunnen een usb stick als diskettestation emuleren : optie te vinden in bios v/h moederbord

Religion is Opium for the Masses

Pagina: 1