24/7 je pc aan....hoeveel stroom verbruikt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.583 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102880

Topicstarter
Mn ma ging net helemaal flippen omdat ze €475 bij moest betalen voor elektriciteit en ze zegt dat dat komt omdat mn pc de hele dag aan staat. Er zit een 400W voeding in maar ik geloof nooit dat dat daar door komt. O-)

Ik ben niet zo goed in dat soort dingen uitrekenen, zou iemand het kunnen voor rekenen plz! Oh en is groene stroom nou goedkoper of niet? Ik dacht van niet namelijk

Onwijs bedankt!

Ok mijn specs:

AMD Athlon XP 3200+ (pas sinds een maand, daarvoor 2660+)
Radeon 9600XT
1Gb PC3200
Audigy Player
IIyama HM704UTC 17" CRT

verder staat er weinig aan....Monitor gaat uit uiteraard 's nachts

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 102880 op 29-12-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22

_Ernst_

Mark It Zero!

zonder specs van de pc valt daar 0,niks over te zeggen...

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Daarbij komt ook nog je monitor, printer, scanner etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
dan zit er ook nog verschil in tft of crt heb je wat preciezere specs

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23
je moet je moeder achter die gezichtbruiner wegjagen en zeggen dat ze wat minder vaak magnetronmaaltijden moet maken voor een heel weeshuis.

Eeen pc-voeding van 400 watt verbruikt niet continu 400 watt, bij lange na niet. Ik heb 2 pc's 24/7 aanstaan en geen electriciteits rekening. met vrij uitgebreide specs en allebei met een tagan 480 watter erin.

[ Voor 12% gewijzigd door JTB81 op 29-12-2004 14:29 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
als je op de engelse site van APC kijkt (die de ups-en maakt) dan kun je met een wizard aan hand van je system specs kijken wat het beestje verstookt (in Watt uitgedrukt)....

edit: gevonden :) : http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm

[ Voor 17% gewijzigd door -krekel- op 29-12-2004 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

Exigence

dnkroz

150W * 24 * 365=1314000
1314000W / 1000=1314
1314 kW/h * € 0.10 = € 131,40

Een zeer groffe schatting, want ik heb geen idee wat de kilowattuur prijs op dit moment is (heb maar 10 cent genomen) en heb ook geen idee wat je PC precies verbruikt (heb 150 watt genomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:52
Je moet even alle specs van je pc onder elkaar zetten en dan op internet de specificaties op internet zoeken. Daar staat vaak het stroom verbruik tussen.

Zet dat onder elkaar en kijk dan op de site van je stroomleverancier wat de stroom kost (Piek en dal tarieven)

Uitrekenen hoeveel KWH per dag en dan maal 365. Dan de kosten voor je stroom ermee verrekenen en klaar is PhoeniXProjects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67663

Ach....het probleem van bijbetalen ken ik wel.

Zelf draai ik 2W2k servers. (2 x 350 w PSU)

Heb er toen een ampere tang opgezet (4 amp. bij schermen aan)
Zet je schermen in ieder geval uit (als je geen lcd hebt) want dat scheelt al heel veel.

Ik kwam uit, op (p=UxI = 4 * 220 = 880 wat)

Als 1 kilowatt uur, zeg 12 euro cent is (1000 watt per uur)

Dan is je verbuik ongeveer 12 * 24 *30 = 86,40 (daar komen dan nog andere zaken bij zoals koelkast, tv, en andere apperatuur)

Ik betaalde voorheen 90 euro...en mocht ook bijbetalen (500 euro).

Dus het komt inderdaad door de computer....powersavings aanzetten b.v. wil al een beetje helpen. Niet alle schermen aan...etc..

Succes.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:23
Exigence schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:29:
150W * 24 * 365=1314000
1314000W / 1000=1314
1314 kW/h * € 0.10 = € 131,40

Een zeer groffe schatting, want ik heb geen idee wat de kilowattuur prijs op dit moment is (heb maar 10 cent genomen) en heb ook geen idee wat je PC precies verbruikt (heb 150 watt genomen.)
dit is op jaarbasis! (als ik me niet vergis)

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

OgWok

U.N.C.L.E.

Koop gewoon een KWh (kilowatt uur) meter en sluit het hele zaakje daar 24 uur op aan. Dan weet jij het precies en kan je het ook je moem laten zien.

Zal eerder door de steengrillen, gourmetstel, elektrische waterkoker, extreem haarföhnen, blaaskachel in de schuur komen. En natuurlijk: lekker veel wassen :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Of neem een VIA Epia setje, als je per se iets 24/7 aan wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:24

Thandor

SilverStreak

Een TFT van dit moment zal in standby modus 1W tot 3W verstoken. ;).
In het laagste geval kun je dus 11 TFT's op standby zetten of 1 spaarlamp van 11 Watt :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

een kwh kost toch geen 10 cent? volgens mij kostte het toen we nog in guldens rekende zo'n 13 cent, dat zal dus nu, met de euro, 7 cent zijn

zie dus hier: http://www.nuon.nl/nl/eve...=12999&SourcePageID=13010

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 29-12-2004 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

wat hij zegt ^^

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 29-12-2004 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OgWok schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:31:
Koop gewoon een KWh (kilowatt uur) meter en sluit het hele zaakje daar 24 uur op aan. Dan weet jij het precies en kan je het ook je moem laten zien.

Zal eerder door de steengrillen, gourmetstel, elektrische waterkoker, extreem haarföhnen, blaaskachel in de schuur komen. En natuurlijk: lekker veel wassen :)
Waar haal ik zo'n ding? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 21:13

sjaak

un giorno credi

Met energiebelasting erbij ben je bij Eneco 0.1441 per kwh kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Bij Conrad.

Ik heb er zelf ook eentje, professional power meter heet dat ding geloof ik. IIG kwam er op neer dat mijn PC zonder monitor etc. 150W gebruikt, dus dat er een 300W voeding inzit zegt helemaal niets. Daarnaast zeggen ampere's ook weinig, want door faseverschuiving is de VA waarde bijna altijd anders dan het wattage dat er word gebruikt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Ik heb zo'n meter er tussen gehad, en daarmee kwam ik op ongeveer 220W voor alleen de kast.
(als er geen games, benches, etc. draaien)

Mijn monitor doet daar nog eens 85W bij op, dus zeg voor het gemak dat mijn pc 300W gebruikt.
De specs zijn:

P4P800, 2,8GHz P4, R9700, 2 x 160GB S-ATA, 3XCD/DVD 19" CRT (niet plat)

300W resulteert in een jaarrekening (bij 14ct/kWh) van:
0,300 * 24 * 365 * 0,14 = 367 euro

een euro per dag dus.

Ik heb dit enkele maanden geleden al uitgerekend, maar dit viel mijzelf wel erg tegen... en toch is het waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

The Widow Maker schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:45:
[...]

Bij Conrad.

Ik heb er zelf ook eentje, professional power meter heet dat ding geloof ik. IIG kwam er op neer dat mijn PC zonder monitor etc. 150W gebruikt, dus dat er een 300W voeding inzit zegt helemaal niets. Daarnaast zeggen ampere's ook weinig, want door faseverschuiving is de VA waarde bijna altijd anders dan het wattage dat er word gebruikt.
Klopt helemaal,

maar als je dan de specs post van je pc en wat hij de hele dag moet doen (100% belasting of staat ie de hele dag uit zijn neus te eten?) dan is er wel een redelijke inschatting te maken. Een passief Pentium 1 servertje die het internet deelt zal minder verbruiken dan een quad opteron die GoT host bijvoorbeeld ;)
FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:53:
Ik meende ergens te hebben gelezen dat als je een 400Watt voeding hebt, dat ie dat dan ook altijd gebruikt. Geloof ergens op Anandtech. Dus dan zou het wel makkelijk te berekenen zijn...
Das onzin, waar laat ie die 400 watt dan? die gooit ie er iig niet continu uit ;) Er gaat altijd wat energie verloren (warmte) maar dat is hooguit enkele 10tallen watts.

[ Voor 31% gewijzigd door _Ernst_ op 29-12-2004 14:56 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik meende ergens te hebben gelezen dat als je een 400Watt voeding hebt, dat ie dat dan ook altijd gebruikt. Geloof ergens op Anandtech. Dus dan zou het wel makkelijk te berekenen zijn...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cruzlee schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:48:
Ik heb zo'n meter er tussen gehad, en daarmee kwam ik op ongeveer 220W voor alleen de kast.
(als er geen games, benches, etc. draaien)

Mijn monitor doet daar nog eens 85W bij op, dus zeg voor het gemak dat mijn pc 300W gebruikt.
De specs zijn:

P4P800, 2,8GHz P4, R9700, 2 x 160GB S-ATA, 3XCD/DVD 19" CRT (niet plat)

300W resulteert in een jaarrekening (bij 14ct/kWh) van:
0,300 * 24 * 365 * 0,14 = 367 euro

een euro per dag dus.

Ik heb dit enkele maanden geleden al uitgerekend, maar dit viel mijzelf wel erg tegen... en toch is het waar.
bij welke energieleverancier zit jij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Een euro per dag voor een PC... WTF...

Gelukkig heb ik alleen een EPIA met 90 watt voeding.. zal 50 watt verstoken dus
0,05 * 24* 365 * 0.14 = 61 euro..... is 0,17 per dag....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatamorgana
  • Laatst online: 02-04 20:07

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:53:
Dus als jij een 400Watt voeding alleen maar aanzet zonder iets aangesloten zou die al 400Watt verbruiken? Beetje vreemd??? :)

Pas als je zaken aansluit en gaat gebruiken gaat het verbruikte vermogen omhoog, maar het gaat net zoveel omhoog als de apparaten die er aan hangen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Anoniem: 114270 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:54:
[...]

Wat is het tarief dan volgens jou?

http://consumenten.eneco.nl/brochures/tarievenelekeco.pdf

tarieven per kWh
0,078 belasting !!!!!
0,053 kosten
-----------------------------
0,131 totaal per kWh

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Fatamorgana schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:56:
[...]

Dus als jij een 400Watt voeding alleen maar aanzet zonder iets aangesloten zou die al 400Watt verbruiken? Beetje vreemd??? :)

Pas als je zaken aansluit en gaat gebruiken gaat het verbruikte vermogen omhoog, maar het gaat net zoveel omhoog als de apparaten die er aan hangen nodig hebben.
Ja, maar volgens Anandtech? was dat toch echt zo, je voeding heeft gewoon een bepaald aantal vermogen, en dat levert ie continu. Zoiets was daar toen mee. Had wel zo'n soort uitleg erover.
En omdat ie het continu levert, verbruikt ie het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enige wat mijn pc-tje de hele dag doet is downloaden. En als ik s avonds thuis kom wil ik nog wel een paar uurtjes gamen. Verder staat mn monitor ook niet aan dan. Ik heb ook nooit veel licht aan, tv kijk ik niet en ik ben weinig thuis dus dat zal het allemaal niet zijn. Ik snap echt geen kont van die rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TtL8e7ay
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05-2017
Anoniem: 114270 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:54:
[...]

Ik zit bij Eneco, en 14 ct/ kWh is duur, maar niet verschrikkelijk veel duurder dan welke andere leverancier ook. Wat betaal jij, mijn beste vriend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:59:
[...]

Ja, maar volgens Anandtech? was dat toch echt zo, je voeding heeft gewoon een bepaald aantal vermogen, en dat levert ie continu. Zoiets was daar toen mee. Had wel zo'n soort uitleg erover.
Iemand die dit kan bevestigen? Aangezien ik er zelf ook wel benieuwd naar ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Een voeding kan een maximaal vermogen leveren maar doet dat niet altijd.... dat lees ik hier altijd :)

Heb me dus laten vertellen dat als je componenten (mobo, hdd) bv 80w verbruiken je voeding ook maar 80 w levert en verbruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:11:
Een voeding kan een maximaal vermogen leveren maar doet dat niet altijd.... dat lees ik hier altijd :)

Heb me dus laten vertellen dat als je componenten (mobo, hdd) bv 80w verbruiken je voeding ook maar 80 w levert en verbruikt....
Ja, dat lees ik hier ook altijd ja, en daarom vond ik het ook zo vreemd. Maar opzich is het wel logisch, als je een 400W voeding hebt, levert die dat ook natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:07:
[...]

Iemand die dit kan bevestigen? Aangezien ik er zelf ook wel benieuwd naar ben :)
Het klopt dus niet ;)
Een voeding verbruikt het geen wat je hardware nodig heeft + nog wat warmte die bij de omzetting verloren gaat, hoeveel dat is ligt aan de effectiviteit van de voeding. Ik weet niet precies hoeveel dit is (verschilt per voeding) Maar als je een computer systeem dat 100 watt nodig heeft aan een 400 watt voeding hangt, word er misschien zo'n 130 watt verbruikt, die 30 watt word in de voeding omgezet in warmte.

Maar wat jij zegt is praktisch gezien ook redelijk onmogelijk, want als je een 600 watt voeding dan niet zou belasten, zou hij 600 watt moeten omzetten in warmte. Dit lukt nooit zonder dat hij half weg smelt ;)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110497

FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:12:
[...]

Ja, dat lees ik hier ook altijd ja, en daarom vond ik het ook zo vreemd. Maar opzich is het wel logisch, als je een 400W voeding hebt, levert die dat ook natuurlijk...
Hij kan dat leveren maar doet dat (bijna) nooit.
Een vriend van mij heeft een 400 watt zalman voeding, daarbij zat ook een metertje, dat aangaf hoeveel stroom ervan de voeding gevraagd werd.
Tijdens gamen kwam dat nooit boven de 200 watt uit.
Die 200 watt werd ook alleen maar gehaald tijdens het inladen van een spel, als je aan het gamen zelf was, dan stond er zo'n 150 watt verbruik

Het is dus ook onzin dat als ik een 500 watt voeding in mijn pc zou doen, dat het verbruik van de pc hoger ligt als dat het nu met een 400 watt doet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 110497 op 29-12-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:59:
[...]

Onzin :) Een voeding kan een bepaalde stroom (= wattage, omdat de spanning niet verandert) continue leveren: dit wil zeggen dat de voeding deze bepaalde hoeveelheid energie onbeperkt kan blijven leveren zonder te stoppen met werken cq kapot gaat.

Dit in tegenstelling tot een piekstroom, die vaak maar een paar seconden geleverd kan worden, waarna er iets kapot gaat in de voeding. Dit is vaak ook het verschil tussen een merk-voeding en een noname-voeding: de noname-voeding kan het vermelde wattage niet continue leveren; enkel als piek.

Dus: continue wattage wil niet zeggen dat de hoeveelheid energie altijd verbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
ik heb nog een vraagje daarbij,

stel dat je een energie zuinige wasmachine hebt, wat zou zo'n ding dan verbruiken als ie alleen gewoon aanstaat (dus niet wast) weet iemand dat??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126695

tijdje geleden heeft er een tabel in computer idee gestaan over het verbruik van computers..

het licht er heel erg aan of de computer in standby stand staat etc..

en zou ik mijn PC 20/30 keer op een dag aan zetten gebruik ik veel meer stroom dan wanneer ik men pc 14 van de 24 uur in standby heb staan..

eddit: trouwens het verschil van een computer die continue aan staat en een computer die alleen aanstaat wanneer echt gebruikt wordt is goed te zien op de energie rekening.. maar volgens mij lang niet zo heel veel anders had men vader me al vermoord aangezien ik en men broer onze pc's zo'n beetje continue aan hebben staan.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 126695 op 29-12-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Laatst online: 05-04 11:30

Dethroned

Liev

Kilowatt prijs is ongeveer € 0,175 minimaal. Dat is dus KWh.

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126695

shure-fan schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:18:
ik heb nog een vraagje daarbij,

stel dat je een energie zuinige wasmachine hebt, wat zou zo'n ding dan verbruiken als ie alleen gewoon aanstaat (dus niet wast) weet iemand dat??
heel weinig, zover ik weet.. geen idee hoeveel precies..

bij een tv bijv: is goedkoper om de standby aan te laten staan ipv altijd aan en uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

Het wordt alleen maar erger mensen als de gas en elektrischetijd prijzen worden gebundeld aan de bezine prijzen :P

Maar even ontopic is het geen adminstratieve fout, want veel van die bedrijven hebben nog niet alles onder controlen wegens de privatisering... consumentenbond ( heeft veel klachten binnen kregen wegens te hoge rekeningen of ik moet het fout hebben gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik zit bij evolta en daar is de gemiddelde kW/h prijs 0.081 euro (incl. piek/dal tarief)

stel dat je 400W 24 uur gebruik dan kom je op 3504 kilo Watt per jaar
dat is dus ongeveer 283 euro per jaar

maar je kunt het beste dus opmeten met een zo'n meter
ik heb zelf een "energy check 3000" van conrad kan je goed alles zien;)

En als je cpu 100% belast word is dat ook weer >50 Watt meer verbruik
Dus je kunt het beste over een langere tijd meten om een goed gemiddelde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25
Anoniem: 126695 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:19:
tijdje geleden heeft er een tabel in computer idee gestaan over het verbruik van computers..

het licht er heel erg aan of de computer in standby stand staat etc..

en zou ik mijn PC 20/30 keer op een dag aan zetten gebruik ik veel meer stroom dan wanneer ik men pc 14 van de 24 uur in standby heb staan..
Klopt, het zelfde probleem krijg je als je een }:O draaid op je pc, dat merk je ook aan je energie rekening ..

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cruzlee schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:06:
[...]

Ik zit bij Eneco, en 14 ct/ kWh is duur, maar niet verschrikkelijk veel duurder dan welke andere leverancier ook. Wat betaal jij, mijn beste vriend?
hohoho, no flame intended.. misschien verkeerd "smiley" gebruik

zie ook mijn vorige bericht
een kwh kost toch geen 10 cent? volgens mij kostte het toen we nog in guldens rekende zo'n 13 cent, dat zal dus nu, met de euro, 7 cent zijn

zie dus hier: http://www.nuon.nl/nl/eve...=12999&SourcePageID=13010
en zie ook Larry4
ik zit bij evolta en daar is de gemiddelde kW/h prijs 0.081 euro (incl. piek/dal tarief)

stel dat je 400W 24 uur gebruik dan kom je op 3504 kilo Watt per jaar
dat is dus ongeveer 283 euro per jaar

maar je kunt het beste dus opmeten met een zo'n meter
ik heb zelf een "energy check 3000" van conrad kan je goed alles zien;)

En als je cpu 100% belast word is dat ook weer >50 Watt meer verbruik
Dus je kunt het beste over een langere tijd meten om een goed gemiddelde te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 29-12-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Vergeet niet de energiebelasting... die is zo'n beetje hoger dan de kosten zelf...

http://consumenten.eneco.nl/brochures/tarievenelekeco.pdf

tarieven per kWh
0,078 belasting !!!!!
0,053 kosten
-----------------------------
0,131 totaal per kWh

[ Voor 28% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 29-12-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Mja, imho is dit gewoon simpel rekenwerk, op je nota kan je zien wat je betaalt voor een kilowattuur, je kan uitzoeken hoeveel jou PC verbruikt (door te meten bijv.), en dan weet je genoeg.
Tevens is dit niet echt bepaald de eerste keer dat ik dit zie :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.