Toon posts:

OSX installeren iBook G4 lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels aardig lang gezocht op internet, maar ik kan nergens info vinden over het herinstalleren van OS X. Ik heb een iBook G4 die ik graag helemaal leeggooi en opnieuw installeer. Maar als ik de originele OS X cd erin stop en het Install Mac OS X icoon dubbelklik gebeurt er niets. Ook opstarten met C ingedrukt wil niet en de startupdisk instellen op de cd heeft ook al geen resultaat. Meer staat er niet in mijn handleiding...

Kan iemand me misschien verder helpen? Dit is voor het eerst dat ik alles opnieuw wil installeren, ken niemand die me erbij kan helpen en kan op www niets vinden.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Normaal gesproken moet je gewoon van je cd kunnen opstarten met behulp van de C-toets. Weet je zeker dat je de juiste cd gebruikt? Of probeer een andere cd die bootable is. Misschien dat je cd een kras heeft waardoor ie het niet meer doet. Kun je andere cd's nog wel bekijken.
Anders kun je proberen om op te starten met Appeltje+Alt+P+R. Wachten totdat je tweemaal het startgeluid heb gehoord alvorens je de toetsen los laat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:24:
Normaal gesproken moet je gewoon van je cd kunnen opstarten met behulp van de C-toets. Weet je zeker dat je de juiste cd gebruikt? Of probeer een andere cd die bootable is. Misschien dat je cd een kras heeft waardoor ie het niet meer doet. Kun je andere cd's nog wel bekijken.
Anders kun je proberen om op te starten met Appeltje+Alt+P+R. Wachten totdat je tweemaal het startgeluid heb gehoord alvorens je de toetsen los laat.
Hmm, zie net dat ik een (originele) Powerbook G4 cd met het Mac OS X heb... Maakt dit uit? Snap sowieso niet hoe ik aan die cd kom, want ik heb toch echt een iBook G4 :X

Denk je dat dit het probleem is? Opstarten met C lukt niet en Appeltje+Alt+P+R doet ook niets.

Heb je toevallig msn?

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:29
Bij mijn weten maakt het inderdaad uit welke restore CD je gebruikt. Een powermac cd werkt niet in een iMac en een powerbook cd niet in een iBook.

Maar ik kan er naast zitten.

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt dat ik cd's verwisseld heb. Heb inmiddels mijn iBook OS X gevonden en heb de installatie net aan de praat gekregen. Bedankt voor de reacties!