De zoveelste Matrox G400MAX vraag...

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:58
Tja, uit de search werd ik niet veel wijzer! ;(

Ik ben een gelukkige bezitter van een Matrox400MAX kaartje. Nooit probs mee gehad, werkte echt waar perfect!
Onlangs ben ik van besturingssysteem veranderd, ik ben van 98se naar win2000 gegaan. Allemaal goed, totdat ik filmpjes (divx) wil gaan kijken. Het lijkt me niet goed als hij er moeite mee heeft om de filmpjes full-screen te draaien.(met 98 nooit probs mee gehad) DVD kijken gaat nu via de dualheadoptie ook K#T! :'(

Enig idee hoe dit komt?
overige info: amdclassic700@abitka7, 256intern, dmxsoundcard, scsidvd(pioneer)/hd(10000rpm). Resolutie:800x600@24bit

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• omitz
kom op, niemand???

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

afterburn

No more...

Ik heb zelf ook de Max, en geen probs met DiVX movies. Dualhead onder w2k werkt echter niet met videokaarten met 1 chipset erop. Dit ligt niet aan matrox, maar aan w2k. Kijk ook eens op de support forums van matrox zou ik zeggen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Dualhead onder w2k werkt echter niet met videokaarten met 1 chipset erop.
Hoezo niet? Werkt hier toch best aardig...
Of bedoel je iets anders?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

het multi-monitor (desktop over 2 monitors) gedeelte van de dualhead werkt niet onder w2k. (klote M$ :( ) DVDMax werkt wel gewoon.

omitz: wat gaat precies niet goed? (schokkerig, ziet er niet uit, wat??)

merk je verschil als je je desktop niet op 24 maar 16 bit zet?

Sys Specs

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 21:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

G400 draait hier prima op win2k, ook met DVD's en DivX.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• omitz
De beelden begonnen wat te schokken na een x aantal minuten (meestal halverwege de film)
Maar sinds ik de nieuwste bios heb gedowned en de allernieuwste drivers voor win2k lijken die problemen verleden tijd. :)

Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat dvd's kijken mbv dualhead niet altijd evengoed gaat. :'( Ik keek laatst the perfect storm en zo-heel-af-en-toe, zo om de 15 minuten, leek het net als of je (live), na een herhaling zat te kijken. :? Het beeld kwam wat vertraagd op mijn tvtje te voorschijn...

Ik heb erover nagedacht om een mpegkaart te kopen, maar toch lijkt mij dat enigszins overdreven, mijn systeem moet een dvd fullscreen mbv dualhead toch zat kunnen trekken? (systeemeisen zie bovenin topic)

Maar goed, als er mensen nog tips hebben om een matrox kaartje te optimaliseren (onder win2k) dan mag je hieronder wel wat bevindingen kwijt.

Ik vond b.v. op matroxusers.com wat tweakproggies. (geen idee hoe ze werken, maar er zit een pdf-je bij) Overigens heb ik daarvandaan ook mijn driver- en biosupdate.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb zelf veel problemen gehad met dvd op tv met dualhead (met g400 16mb). Dit is op een celly 566@850 op via bordje (bah).

Op die bak verdwenen de ondertitels! (terwijl mijn andere bak (celly300a@450 BX G400MAX)) daar geen last van had).

Ik heb wel gemerkt dat de dvd software ook heel veel uitmaakt. De matroxplayer is goed op iets langzamere systemen (afgezien van mijn ondertitel probleem) maar andere players (windvd, powerdvd) zijn wel wat beter (vereisen wel snellere pc, celly 566 was schok-schok, 566@850 ging wel goed).

Ik kwam er dus ook achter dat een g400 16mb stukken minder is met DVD playback dan g400MAX (niet in beeldkwaliteit maar in snelheid).

Wat ik ook merk is dat het verschil in DVD's gigantisch is :(.
Zo is The Sixth Sense een ramp DVD (hier had ik echt om de 10 sec verdwijnende ondertitels) en is bijv. U.S. Marschals een hele goede (je ziet gewoon dat deze scherper is dan andere zoals bijv. The Matrix)

Mijn advies is eigenlijk: probeer verschillende dvdplayers uit (wel telkens oude player compleet uninstallen!!) en test met 1 film. kijk daarna of je met dvdgenie wat 'final' tweaks kan doen.

*edit:

ik was weer te vroeg met drukken:)

Het kan zijn dat schokken halverwege de film komt doordat er van laag gewisselt wordt. Ook hier geld probeer verschillen players, de ene is hier gevoeliger voor dan de andere.

Sys Specs

Verwijderd

hoe snel is de matrox g400 max in vergelijking tot een geforce 2 mx

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op vrijdag 05 januari 2001 17:35 schreef Fugazi het volgende:
hoe snel is de matrox g400 max in vergelijking tot een geforce 2 mx
3DMark2000: G400Max ongeveer 3400, GeForceMX ongeveer 4800. Als ik de laatste overclock dan haal ik 5400.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Danfoss

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Op vrijdag 05 januari 2001 17:42 schreef Tachyon het volgende:

[..]
3DMark2000: G400Max ongeveer 3400, GeForceMX ongeveer 4800. Als ik de laatste overclock dan haal ik 5400.
Als je de MAX overclockt kom je rond de 4000.

Maar 3dmark zegt niet zo heel veel vind ik. Ik speel altijd HL-CS en kan dit op 1024 doen met ongeveer 60 tot 80 fps. Ruim voldoende dus.

Sys Specs

Verwijderd

Hoe kun je een g400max overklokken??

Verwijderd

goeiesmoregens...

maar euh, met welk tweakproggie en welke waarden moet ik toewijzen (en waaraan?)? Wie kan me nog ff helpen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26
MGA-Tweak, zie www.matroxusers.com. Er zit een .pdf als gebruiksaanwijzing bij.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1