[PHP] require probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem op een server. Op mijn locale server werkt het wel goed. Het betreft het invoegen van bestanden in een andere directory. Ik krijg de volgende foutmeldingen:

Warning: main(classes/user.php): failed to open stream: Permission denied in ... index.php on line 31

Fatal error: main(): Failed opening required 'classes/user.php' (include_path='.:/usr/local/psa/apache/lib/php') in ... index.php on line 31

De dingen die ik al heb geprobeerd:
1. De required files in dezelfde dir zetten als de index.php. Dit werkt dan wel, maar is niet wat ik wil.
2. De files ipv required_once dmv include_once toevoegen werkt niet.
3. De rechten van de dir waarin de files staan aangepast (777). Zelfs dat werkt niet.

Iemand suggesties?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:18
probeer eens een andere file te requiren, of die file te verplaatsen...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

ben niet zeker, maar gebruik een extra slash om te escapen, misschien dat PHP anders niet pakt (geen idee, ben geen PHP expert)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:57:
3. De rechten van de dir waarin de files staan aangepast (777). Zelfs dat werkt niet.
Kloppen de rechten van de files zelf ook?

De dir moet op zijn minst xx5 zijn, de files op zijn minst xx4 (maar xx5 kan daarbij ook geen kwaad).

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-snip-

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had de dir op 776 staan, bij 775 werkt het wel. Gelukt na aanmaken van een nieuwe dir en het daarop proberen. Tnx, OneOfBorg (en anderen).
Pagina: 1