[Gerucht] Nieuwe mini iMac

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 23:43

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Zoals op de FP te lezen is komt Apple misschien met een nieuwe mini Imac

Gerucht: Apple komt met goedkope iMac-barebone

Ik hoop zelf dat het een soort van Media Center achtig ding gaat worden. Dat zou echt een nieuwe killer-app van Apple kunnen worden. Alle media-files daarop, synchronisatie met je ipod, Airport Express.. dat soort dingen. Misschien is het de reden waarom ze er geen apart beeldscherm bij leveren. En een Cinema Display kost al snel weer een hoop geld extra, en dat zou de goedkoopheid weer in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
maarjah je moet er toch een beeldscherm bij hebben om je files te kunnen zien! ik denk zelf dat het gewoon is om meer mensen kennis te laten maken met appel door het aantrekkelijker te maken! ik vind het wel een goeie zet van ze en als ze hier mee ook de mediakant opgaan prima! alleen die kastjes voor appel om je tv erop aan te sluiten zijn zo duur!!
B2 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:43:
[...]

Wanneer het echt een Media Center achtig idee zou zijn, dan zal er heus een tv tuner en aansluitingen ingebouwd zitten.
daar heb je gelijk in!

[ Voor 70% gewijzigd door DaannO op 29-12-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
DaannO schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:41:
maarjah je moet er toch een beeldscherm bij hebben om je files te kunnen zien! ik denk zelf dat het gewoon is om meer mensen kennis te laten maken met appel door het aantrekkelijker te maken! ik vind het wel een goeie zet van ze en als ze hier mee ook de mediakant opgaan prima! alleen die kastjes voor appel om je tv erop aan te sluiten zijn zo duur!!
Wanneer het echt een Media Center achtig idee zou zijn, dan zal er heus een tv tuner en aansluitingen ingebouwd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 08:34
Hoe komt iedereen erop dat het een media center achtig idee gaat worden? Volgens mij wordt het gewoon een goedkope imac.

Internet bak dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Low-Fi schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:46:
Hoe komt iedereen erop dat het een media center achtig idee gaat worden? Volgens mij wordt het gewoon een goedkope imac.

Internet bak dus
ikke nie! nee maar ik denk dat het zoals in mijn post hier boven gewoon een bak word om mense over te halen naar mac te gaan. maar als het een media bak word dan is het ook wel een goeie zet maar ik denk van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Low-Fi schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:46:

Internet bak dus
Er zijn genoeg aanwijzingen voor
  • Het design (erg klein)
  • Ontbreken van beeldscherm
  • Apple heeft al 'internet bakken'
  • Het succes van Media Center
  • Apple's idee van een digital home
  • Airport Extreme
Deze mockup vond ik op macrumours.com

Afbeeldingslocatie: http://applepete.com/concepts/images/icentre.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 29-12-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
We zullen zien ;)

Als het idd een media achtig ding wordt. Koop ik hem :P Want ik was al naar zoiets aan het kijken maar dan windows based....

Was think secret kort geleden ook niet aangeklaagd ofzo? Of was dat weer iemand anders?

Als het idd er zo uit gaat zien :9 Volgens mij ben ik niet de enige trouwens die heel er uit zit te kijken naar de komende mac expo... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door lowfi op 29-12-2004 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Wellicht dat ik het zou kopen als design webservertje, en dan bereiken via een remote machine, lijkt me wel grappig en dan hoef ik geen x86 bak te kopen (ik zit nl. al een tijdje met dat idee in mijn hoofd)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een "design" webservertje? Frot je toch meestal weg in de meterkast oid?

Lijkt me wel een cool idee van Apple. ik zou zo'n ding wel kopen. Leuk TFT schermpje erbij, en klaar is /ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:43:
Waarom een "design" webservertje? Frot je toch meestal weg in de meterkast oid?

Lijkt me wel een cool idee van Apple. ik zou zo'n ding wel kopen. Leuk TFT schermpje erbij, en klaar is /ME.
Omdat ik design belangrijk vind en zo'n apparaatje niet zomaar in de meterkast zou stoppen. Daarom ben ik ook wezen kijken naar Shuttle PC's e.d., maar die zijn voor wat ik er mee van plan ben te duur. Voor een Apple ben ik sowieso bereid meer te betalen, want ik weet dat ik er ook full-time achter zou zitten, als het nodig is.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mockop ziet er mooi uit :9

Als het echt een goedkoop introductiemiddel is voor overstappers zou ik wel zoiets willen hebben, aangezien ik me meer wil verdiepen in Apple producten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik, alleen bij een servertje dacht ik eerste instantie niet aan een apparaat dat je op je bureau zet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb het niet nodig maar och wil ik 't kopen. :)
Like a mot drawn to fire.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dit zou wel een erg mooi dingetje zijn. Een low-power G4 erin, Radeon9200, 512MB DDR, 2.5" 60GB HDD, Superdrive, Airport Extreme, Ethernet, bluetooth, done :)

aansluiten op je tv, aan te sturen met je gsm :) Aansluiten op de tv en genieten maar. Apple kan hiermee zeker wel een stap dichter bij de digital home komen... :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

DaannO schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:41:
Je kan ieder scherm er op aansluiten wat je wilt, gewoon DVI/VGA zal het worden.
En hoezo zijn die kastjes om je tv aan te sluiten duur voor Apple's ? Zelfde als voor PC's, videokaarten zijn op de BIOS-flash na identiek, en vaak heb je alleen aan een kabeltje al genoeg. Onzin dus.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 08:50

KroeT

[...]

Ik houd er niet van om uitspraken te doen over dit soort dingen, maar ik begin alvast met sparen. Als is het maar om als apparaatje naast m'n pc te zetten aan een vga/keyboard/muis A/B-switch.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch niet dat het een mediacenter wordt aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie. Koop een DVD/Harddisc recorder en je hebt bijna hetzelfde. Ik zie mezelf niet internetten voor de tv met een afstandsbediening.
Ik hoop niet dat de Mac een massaproduct wordt. Nu bestaat er tenminste een duidelijk verschil met een PC en dat bevalt me wel. Van mij mag een Mac een exclusief product blijven. Bovendien is al vaak genoieg bewezen dat een Apple helemaal niet duurder is dan een vergelijkbare PC, dus voor de prijs hoeft het niet. Consumenten worden alleen verkeerd voorgelicht. Ik meen me ook te herinneren dat Steve gezegd heeft dat ze misschien niet het rijkste worden maar dat ze wel een bedrijf hebben waarbij de kwaliteit voorop staat.
Ik blijf liever iedereen uitlachen die denkt dat een Mac niks is, want ik weet wel beter. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:21:
Ik houd er niet van om uitspraken te doen over dit soort dingen, maar ik begin alvast met sparen. Als is het maar om als apparaatje naast m'n pc te zetten aan een vga/keyboard/muis A/B-switch.
Precies. Ik ben een fervent gamer dus de PC zal ik nooit helemaal opgeven, maar zoals de nieuwe machine beschreven wordt klinkt het ideaal om gebruikt te worden als Internet, office en muziekbak in combinatie met mijn iPod mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
als deze al mijn verwachtingen inlost, ga ik ook het Mac-wereldje eens proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42
als dit waar is dwing ik mijn ouders om zo'n ding te kopen voor hunzelf. Geen gezeur meer met spyware of virussen waardoor ik elke zoveel maanden langs moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zo moet je het niet brengen natuurlijk. Denken ze meteen dat je nooit meer langskomt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me wel afvraag is of er wel Mac OS X bij zit? (voorgeïnstalleerd of op CD) Dit aangezien de lage prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, anders vraag ik het niet. Heb niet zoveel ervaring met Apple's bundelingstactieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Apple vind gebruiksvriendelijkheid belangrijk, dus het OS zal voorgeinstalleerd zijn (hoewel installatie helemaal niet moeilijk is ofzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacWolf schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:59:
Apple vind gebruiksvriendelijkheid belangrijk, dus het OS zal voorgeinstalleerd zijn (hoewel installatie helemaal niet moeilijk is ofzo...)
Dat bedoelde ik eigenlijk niet eens, meer of het er überhaupt wel bij zit ;)

Nog een vraagje aan wat meer ervaren Mac OS X gebruikers: Hoeveel geheugen neemt Mac OS X eigenlijk in?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:34:
[...]

Dat bedoelde ik eigenlijk niet eens, meer of het er überhaupt wel bij zit ;)
Lijkt me logisch dat het OS erbij zit, anders hebben beginners er niet veel aan. Waarschijnlijk op van die install CD'tjes, dus eigenlijk alleen aan te raden voor gebruik bij het gekocht kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
uhmz zouden ze er niet gewoon tiger opdoen omdat dat dan voledig ontwikkeld is :? lijkt mij het meest logisch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]
Nog een vraagje aan wat meer ervaren Mac OS X gebruikers: Hoeveel geheugen neemt Mac OS X eigenlijk in?
Zoveel mogelijk :+

De minimale systeemeis is 128 MB, maar meer is beter. Meestal wordt aangeraden om minimaal 512 MB geheugen te installeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Over geheugen kan je heeeeel veel vinden, onder andere hier op 't forum.

En het OS wordt er vanzelfsprekend bijgeleverd, zonder kan je niks. Op wat Mac distro's van Linux na, maar OS X komt gewoon 'with the package'.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ze nou ook een 15 of 17 inch TFT scherm maken voor een lage prijs in hetzelfde design zouden ze mij (en een hoop anderen) dolblij maken. Lijkt me een prima zet van apple, helemaal aangezien ze zich toch wel eens richten op de (budget-)student.

Kan niet wachten tot de volgende keynote :9

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Bedoel je hoeveel RAM geheugen je nodig hebt of hoeveel diskspace?

RAM: ik draai Mac OS X goed op 256mb maar meer is beter, vooral afhankelijk van de programma's die je gebruikt (vb: photoshop neemt bij mij al 140mb in + 250mb virtueel geheugen, zonder dat er een bestand open is)

Disk: alleen het OS weet ik niet maar mijn iBook was al 10Gb kwijt aan programma's. (OS, iLife, ofice test drive en 2 domme games)

</onzin>

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, dat wordt iig minstens een primaire backup-mp3-surf enz bak. Het enige wat ik me werkelijk afvraag is de GPU. Indien deze idd een Radeon 9200 is, durf ik wel voor 500 pleuro over te stappen naar de Mac.

* Delerium zit vlakbij een Mac-dealer en zint nog op een 'bakje'

• Alpha-sphere
Ecteinascidin schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:39:
Nou, dat wordt iig minstens een primaire backup-mp3-surf enz bak. Het enige wat ik me werkelijk afvraag is de GPU. Indien deze idd een Radeon 9200 is, durf ik wel voor 500 pleuro over te stappen naar de Mac.

* Alpha-sphere zit vlakbij een Mac-dealer en zint nog op een 'bakje'
Met OSX.4 (Tiger) Core Image in m'n achterhoofd zou minimaal een Nvidia FX5200 Ultra toch wel wenselijk zijn. Als er in Radeon 9200 in zit is het jammer maar dat is ook wel te begrijpen. Tis en blijft een budget bak voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

nuclear waste schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:52:
[...]

Bedoel je hoeveel RAM geheugen je nodig hebt of hoeveel diskspace?

RAM: ik draai Mac OS X goed op 256mb maar meer is beter, vooral afhankelijk van de programma's die je gebruikt (vb: photoshop neemt bij mij al 140mb in + 250mb virtueel geheugen, zonder dat er een bestand open is)

Disk: alleen het OS weet ik niet maar mijn iBook was al 10Gb kwijt aan programma's. (OS, iLife, ofice test drive en 2 domme games)
Het OS kan je wel tot een paar gb maken, er zitten heel erg veel overbodige printerbestanden (PPD's e.d.) en taalpackages in die je kan verwijderen.

En Apple heeft al een studentenmac; de eMac. Een goedkope TFT is leuk maar zullen ze denk ik niet snel doen. Kwaliteit staat hoog in het vaandel, maar met een TFT zal het te dicht in de buurt komen van een iMac G4 of G5. Juist daarom zit er geen scherm bij.
Een CRT kan prima voor een student, studie gaat immers voor luxeproblemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik vraag me eigenlijk af het misschien niet een soort van Media Center wordt (als het er sowieso al komt :P). Een aantal jaar geleden, met de introductie van de iPod, kwam Jobs met concept van de Mac als digitale hub. Daar zijn pakketten als iPhoto, iTunes, iMovie, iDVD e.d. uit voort gekomen. Een Mac die specifiek als digitale hub kan dienen lijkt mij een logische stap. Een Mac waar je al je muziek, foto's en films op kwijt kan.

Maar het blijft natuurlijk gissen. Het gerucht van een headless Mac waart al een paar jaar rond en is tot nu toe nooit waarheid geworden. Het wordt weer spannend 11 januari.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Wel een heel erg prima computer om ernaast te hebben als backup, te doenloaden of als server te gebruiken.
Lijkt me zowiezo wel eerdig om zo'n ding, voor dat geld helemaal, ernaast te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Voor mij is dit dan de kans om over te stappen op een mac. Een niet al te dure introductie met een Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
AppleInsider adds a few other details: There are to be two USB 2.0 ports, a single port for VGA or DVI, the iMac will draw power through an external power brick, and the price is "sub-$600&quot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
minder dan 600 dollar, dan zal ie rond de 600-650 euro in Nederland worden, ik vind dat nog best duur voor een barebone. Kun je beter doorsparen en voor een ibook 12" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een ibook is 2x zo duur en niet iedereen wil een laptop. Dus het slaat nergens op wat je zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Low-Fi schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:53:
Een ibook is 2x zo duur en niet iedereen wil een laptop. Dus het slaat nergens op wat je zegt :)
Mwah, een iBook is iets meer dan duizend euro, dus zeg 60% meer. Daarvoor krijg je wel de mogelijkheid om hem overal mee te nemen, je krijgt er een prima tft schermpje bij, iets wat doordraait bij stroomuitvallen en waarschijnlijk rond dezelfde stats als dit ding. Een iBook is ongeveer even groot als dit ding, maar je kan er gewoon meer mee, zoveel verschil is er niet behalve dat hij een stuk beter is dan dit media center geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Iedereen roept wel dat het een Media Center wordt, maar dat is niet zeker he, ik hoop van wel natuurlijk.

En het blijft een gerucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
frim schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:03:
[...]

Mwah, een iBook is iets meer dan duizend euro, dus zeg 60% meer. Daarvoor krijg je wel de mogelijkheid om hem overal mee te nemen, je krijgt er een prima tft schermpje bij, iets wat doordraait bij stroomuitvallen en waarschijnlijk rond dezelfde stats als dit ding. Een iBook is ongeveer even groot als dit ding, maar je kan er gewoon meer mee, zoveel verschil is er niet behalve dat hij een stuk beter is dan dit media center geval.
60% best veel ;) En ik ken genoeg mensen die liever geen laptop willen ;)

Maar goed ik wacht gewoon af tot 11 januari. Ik heb trouwens veel liever dat steve een neue PB aankondigt want daar zit ik eigenlijk op te azen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft Apple met dit apparaatje heel goed in de gaten dat veel potentiele overstappers reeds een monitor hebben, en daarom gewoon geen zin hebben om geld uit te geven aan een iMac (waar een beeldscherm aan vast zit). Ze kunnen voor een stuk minder een "losse" Wintel computer kunnen kopen die ze op hun bestaande monitor kunnen aalsluiten.

Een mediacenter achtig apparaat zie ik zo nog niet komen. Wil je mee kunnen blazen in de "mediacenter"-leage, dan zul je op zijn minst een TV-kaart en meerde audio-out mogelijkheden moeten hebben. Ben bang dat'ie dan te duur wordt... Op een simpele set-top box zit niemand te wachten, het moet wel wat bieden. De TV als primaire monitor zie ik ook niet zo gauw gebeuren. Als computerscherm is een TV niet werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wilde al zeggen, ik heb al een 19" staan en een los toestenbord. Ik zoek ei'k alleen een vehicel om OSX op te kunnen draaien zodat ik zonder gezeik kan surfen, typen en data kan parkeren, voor de games heb ik al een PC en voor de draagbaarheid heb ik al een laptop.

Een vehicel om OSX te kunnen doen en surfen, dat is mij (en een heleboel anderen) denk ik wel 500-600 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:24
Ik vind een prijs van $600 te hoog. Dat wordt nl. rond de €650 en dat is me gewoon teveel voor een bak waar alleen maar Office of Safara op draait. Ik heb 10 jaar lang Macs gebruikt, nu al weer 5 jaar een PC en ik zoek al een tijdje een mooie Mac om terug te gaan naar het nest, maar met een verouderde proc voor die prijs met waarschijnlijk een relatief kleine HD, weinig intern geheugen, een crappy videokaart plus de noodzaak voor een USB en/of KVM switch is dit gewoon niet interessant. De prijs ligt gewoon te hoog, zeker als je daar een eMac van €850 naast zet die wél een volledige stand-alone computer is met dezelfde specs én een 17 inch monitor.

Een prijs van $500 in combinatie met import vanuit de VS is wel interessant natuurlijk. Gezien de beperkte afmetingen is import goed te doen (ik laat vaak boekenzendingen overkomen, daar laat ik hem dan netjes tussen stoppen ;) ), en met de huidige dollarkoers scheelt dat kapitalen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-01-2005 02:40 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Op Ars Technica is deze draad al een hele tijd (17 pagina's nu) bezig over dit onderwerp :)

Veel mensen komen tot de conclusie dat voor de xMac (zo noemen we op AT de headless iMac waar we al jaren van dromen) in elk geval de volgende zaken van toepassing zijn:

1. Het wordt geen Media Center geval. Dit zou voor Apple te veel rompslomp kunnen geven rond copyrights enzovoorts. Bovendien zijn The Steve al een tijdje geleden hebben gezegd geen interesse te hebben in Tivo-achtige zaken. Aan de andere kant: Steve heeft ook altijd gezegd weinig interesse te hebben in een pc achter het scherm, a-la iMac 3G.

2. Het systeem wordt niet gebaseerd op een bestaand (iMac, iBook) moederbord. Mogelijk dat er wel inspiratie van wordt opgedaan, maar uiteindelijk is een volledig nieuw ontwerp.

3. Het wordt in elk geval geen G5 processor die d'r in komt :)

4. De xMac zal qua uiterlijk gaan vallen in de iPod lijn. Ze is dan ook bedoeld voor die mensen die iPods hebben en daardoor geinteresseerd zijn geraakt in Apple.

5. Gezien het feit dat er nu nieuws bronnen zijn die het verhaal overnemen (Google news en zelfs CNN) moet Apple maandag reageren als het product niet bestaat. Als ze het niet meteen ontkennen kunnen ze zichzelf lelijk schaden. Dus: als er maandag een ontkenning vanuit Cupertino komt weten we het. Blijft het echter stil, dan wordt het een _hele_ interessante Keynote :)

* Liegebeest wou dat hij thuis breedband had. Dan kon hij de Keynote kijken.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 02:38:
Ik vind een prijs van $600 te hoog. Dat wordt nl. rond de €650 en dat is me gewoon teveel voor een bak waar alleen maar Office of Safara op draait. ...
maar met een verouderde proc voor die prijs met waarschijnlijk een relatief kleine HD, weinig intern geheugen, een crappy videokaart plus de noodzaak voor een USB en/of KVM switch
Hoor je wat je nu zelf zegt?

Teveel voor een bak die alleen Office en Safari draait, tuurlijk kan deze veel meer maar vergeet niet dat deze machine (als de rumors kloppen) vooral voor mensen zijn die over willen stappen op de Mac (hebben al een monitor) en de beginners die anders ook een PC met los scherm kopen.

Die mensen zitten niet te wachten op een HD met 160GB een 6800GT en een dikke G5 omdat ze het toch niet gaan gebruiken. Als je ziet hoe snel een eMac of een iBook is, is dat meer dan voldoende voor de doelgroep.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ook voor deze doelgroep geldt dat ze voor veel minder geld een nieuwe PC kunnen kopen die veel meer doet. Jij slaat meteen door naar een state of the art PC/Mac, dat hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar dit is wel erg mager. Geen probleem, maar wel voor $600/€650.

Met een prijs van €650 ga je geen mensen overhalen. 'De consument', toch de belangrijkste doelgroep hier (dus niet wij tweakers) koopt liever een complete PC; voor de aankoop van een Apple geldt bovendien dat design zwaar meetelt; ik denk niet dat er veel mensen zijn die een mooie xMac of whatever het ding gaat heten willen combineren met hun ouwe ranzige moederbord en 17 inch monitor.

Wat betreft mijzelf en andere mensen die het ding voor erbij willen hebben: ik heb wel degelijk een KVM switch en USB switch nodig. Dat kost geld, en als ik dan €650 moet lappen voor een langzame bak waar ik ook nog eens geheugen in moet vrotten omdat OSX traag is als dikke stront met 256mb dan gaat het niet door. Of ben ik de enige?

Dus hou dat ding op $500, dat vertaalt dan naar €550 gok ik, en dat is nog net te overzien. Bovendien twijfel ik aan het gebrek aan een monitor: een bijpassende 15 inch TFT zou leuk zijn, maar dan je ook meteen de eMac lijn opdoeken denk ik.

Om de iPoddende Wintel users te trekken prijs moet je de prijs laag gaan houden. Voor €650 zonder monitor is dit gewoon niet interessant; als ik Apple verkoper was zou ik die mensen nl. doorverwijzen naar de eMac (die waarschijnlijk ook geupdate wordt): dat wordt voor de €200 prijsverschil een makkelijke verkoop denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-01-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EUR/USD koers is 1.36 volgens RTL-Z. Dus 500/1.36=367EUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, plus invoerrechten, extra heffing zus en zo, plus 19% BTW...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Plus het feit dat we in Europa zowiezo meer betalen voor vergelijkbare producten, dan ze in de US en JAP doen. Geldt niet alleen voor computerspul, maar ook voor games enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:05:
EUR/USD koers is 1.36 volgens RTL-Z. Dus 500/1.36=367EUR?
Prijs eMac in de VS: $799
Prijs eMac hier: €849

Life isn't fair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wat ik niet snap is, waarom mensen hier over een trage bak praten.
damn, mijn iMac 1.25Ghz is nog zo snel dat hij echt alles goed afspeelt Final Cut Pro, geen enkel probleem Motion wil zelfs!!!

Dus hou daar in iedergeval mee op, de G4 is een zeeer krachtige processor sneller als een G5 op de zelfde snelheid (althans op dit moment, met Tiger zal dat anders worden)

En dat mensen zeggen dat er ook nog een KVM switch bij moet slaat natuurlijk nergens op, want dat doet een consument nooit. dat hoef/mag je niet mee rekenen want dat zou ook gelden als je een andere computer koopt.

Ik hoop zelf dat die rond de 499$ komt want, dan kan Apple gaan concureren, en dan ook nog ff een Dual Core CPU er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
En dat mensen zeggen dat er ook nog een KVM switch bij moet slaat natuurlijk nergens op, want dat doet een consument nooit. dat hoef/mag je niet mee rekenen want dat zou ook gelden als je een andere computer koopt.
Is ook niet van toepassing voor de doelgroep, maar wel voor veel mensen in dit topic die het ding als tweede bak erbij willen hebben om mee te OSXen :)
Ik hoop zelf dat die rond de 499$ komt want, dan kan Apple gaan concureren, en dan ook nog ff een Dual Core CPU er in
Dual core? En mijn KVM switch slaat nergens op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:53:
[...]

Prijs eMac in de VS: $799
Prijs eMac hier: €849

Life isn't fair ;)
Met zulke cijfers denk ik dat de nieuwe iMac ergens tussen de €600 en €650 zal gaan kosten, inclusief BTW/invoer/etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Dual Core, dat zijn de nieuwste G4 processoren, Apple gebruikt ze alleen (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Tja... Ik weet niet..

Ik verwacht eerder dat ze die dual core G4 gaan gebruiken voor de Powerbook lijn en dat ze de xMac zo basaal mogelijk houden: een single core dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb het al aan m'n vader verteld.

Die wil ook best switchen. En nu word het best intressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G, wat een stoer design! Het is dat ik alleen maar GoT en chat, anders had ik allang mn P4 verkocht en een Appeltje gekocht. Daarbij studeer ik op dit moment...
Dit dingetje is wel retegoedkoop nietwaar? Ik blijf toch twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:29

Nitai

Live the life you love.

dat is dus een mockup...geen idee van hoe het eruit gaat zien...dus just so you know. Gewoon even wachten tot Steve Jobs z'n presentatie houdt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 26-09 12:45
Daedalus schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:13:
Ik vraag me eigenlijk af het misschien niet een soort van Media Center wordt (als het er sowieso al komt :P). Een aantal jaar geleden, met de introductie van de iPod, kwam Jobs met concept van de Mac als digitale hub. Daar zijn pakketten als iPhoto, iTunes, iMovie, iDVD e.d. uit voort gekomen. Een Mac die specifiek als digitale hub kan dienen lijkt mij een logische stap. Een Mac waar je al je muziek, foto's en films op kwijt kan.

Maar het blijft natuurlijk gissen. Het gerucht van een headless Mac waart al een paar jaar rond en is tot nu toe nooit waarheid geworden. Het wordt weer spannend 11 januari.
Je bent wel dik 600 euro verder.... MAAR dan heb je ook wat:
EyeHome
EyeTV

Je kan echter volgens mij nog niet opnames schedulen via je tv. Maar verder... Apple Media Centre bestaat al. ;) Beide producten zijn via de apple store te krijgen, maar de echte fabrikant heeft toch wat duidelijkere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 26-09 12:45
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:18:
Volgens mij heeft Apple met dit apparaatje heel goed in de gaten dat veel potentiele overstappers reeds een monitor hebben, en daarom gewoon geen zin hebben om geld uit te geven aan een iMac (waar een beeldscherm aan vast zit). Ze kunnen voor een stuk minder een "losse" Wintel computer kunnen kopen die ze op hun bestaande monitor kunnen aalsluiten.

Een mediacenter achtig apparaat zie ik zo nog niet komen. Wil je mee kunnen blazen in de "mediacenter"-leage, dan zul je op zijn minst een TV-kaart en meerde audio-out mogelijkheden moeten hebben. Ben bang dat'ie dan te duur wordt... Op een simpele set-top box zit niemand te wachten, het moet wel wat bieden. De TV als primaire monitor zie ik ook niet zo gauw gebeuren. Als computerscherm is een TV niet werkbaar.
Gelukkig is er ook een 30 inch scherm te krijgen... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

The - DDD schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:00:
[...]

Je bent wel dik 600 euro verder.... MAAR dan heb je ook wat:
EyeHome
EyeTV

Je kan echter volgens mij nog niet opnames schedulen via je tv. Maar verder... Apple Media Centre bestaat al. ;) Beide producten zijn via de apple store te krijgen, maar de echte fabrikant heeft toch wat duidelijkere specs.
Mm, ja. Dat had ik ook al gezien. Kan ik toch beter zelf wat bouwen :)

Maar ik denk nu idd dat het niet een media center achtig iets wordt. In een aantal interviews die ik heb gelezen, zegt Jobs dat ze niet van plan zijn om zo'n soort product op de markt te zetten. Microsoft probeert het nu al 2 jaar lang in Amerika, maar het wil niet echt vlotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor het 30" scherm heb je weer een NVIDIA GeForce 6800 Ultra DDL videokaart (679,-) nodig. En voor die videokaart heb je weer een PowerMac G5 nodig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

:9~ _/-\o_ * is geen Mac gebruiker* maar als dit het ontwerp wordt wil ik wel bekeren en in de kudde komen....damn zo'n design MOET je gewoon showen in het midden van de huiskamer, dit prop je niet ergens in een kastje weg omdat t foeilelijk is........

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
Ik wil toch nog even benadrukken dat dit ontwerp totaal niet met dit apparaat te maken heeft; het is designed door iemand, maanden voordat dit nieuws bekend werd en is er toevallig bijgehaald omdat "het ongeveer klinkt als wat we ervan kunnen verwachten". Het is helemaal nergens op gebaseerd en het echte apparaat zal er waarschijnlijk HEEL anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik verwacht ook niet dat het een mediacenter wordt; eerder dat het een eMac zonder scherm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik verwacht geen mediacentre-achtig apparaat. Om de hele simpele rede dat Apple al zo'n produkt heeft; eyehome
http://store.apple.com/Ap....1.0.6.21.1.8.1.0.0.0.1.0

Ok, niet helemaal exact hetzelfde als wat de geruchten ons willen doen laten geloven, maar toch een vrij groot raakvlak.
Weet iemand trouwens hoe lang die eyehome er al is? Ik zag het pas vorige week in de Apple store staan. Iemand ervaring er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaag, die Eyehome heb ik nog nooit gezien in de Applestore :)
Wel ken ik de EyeTV, die is al langere tijd leverbaar.

Alleen is dit geen standaloneapparaat, maar een medium om je Mac tot HTPC om te toveren. Wat ik wel gaaf vind is dat 'ie Airport ondersteunt, sinds wanneer is dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Waarschijnlijk is het geen product van Apple zelf, maar van een third party. Zie b.v. de relatie die Belkin met Apple heeft voor het maken van veel randappartuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het is inderdaad niet van Apple, maar van Elgato. Die levert ook al langer de EyeTV e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Eyehome is er toch al zon klein halfjaar, en het kan ook al zo lang draadloos :P via airport express :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Het bakje hierboven zag er anders toch wel best mooi uit, zeker voor in de living

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
is dit nu stiekem bevestigd wegens hun rechtzaak tegen Think Secret ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

twan1 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 19:11:
is dit nu stiekem bevestigd wegens hun rechtzaak tegen Think Secret ? :)
Niet perse. De rechtszaak is voornamelijk bedoeld om erachter te komen wie er informatie heeft gelekt naar Think Secret, aangezien de personen die dit hebben gedaan daarmee in overtreding waren met een NDA die ze hadden getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En hoe overtreed je een NDA als je dingen vertelt die niet bestaan/waar zijn :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0001.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0002.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0003.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0004.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0005.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0006.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0007.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0008.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0009.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0010.jpg-thumb_194_194.jpg

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/newbie4/.cv/newbie4/Sites/.Public/Photo-0011.jpg-thumb_194_194.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Whaat iHome? VET :D

zou wel Fake zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
apple freak met teveel tijd idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Moet wel fake zijn, ze doen niets voor niets zulke irritant kleine foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

het is duidelijk met een telefoon gemaakt, maar dit lijkt wel heeel erg echt hoor.
nietzoals die super wazige fotos van die zogenaamde iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
laten we het hopen want ik was net voor een windows based htpc aan het kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Low-Fi waar haal je dit vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Dit is alleen tegen de geruchten in, het zou geen media centre worden.

:X waarom een Media centre van Wintel? eyehome heeft ze ook, en een beetje harddisk recorder is mooier.
ga nou geen Wintel kopen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
macosx forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Qorne schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:17:
Dit is alleen tegen de geruchten in, het zou geen media centre worden.

:X waarom een Media centre van Wintel? eyehome heeft ze ook, en een beetje harddisk recorder is mooier.
ga nou geen Wintel kopen!!!
Nou, er waren anders ook een heleboel geruchten dat het wel een media center zou worden.

Eyehome is trouwens niet te vergelijken met een media center, het is namelijk alleen een los kastje waarmee je vanaf je dure Mac naar je TV kan streamen.

Dit wordt echter een goedkope Mac die ook als Media Center gebruikt kan worden. Denk ik.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

kenneth schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:33:
En hoe overtreed je een NDA als je dingen vertelt die niet bestaan/waar zijn :?
Dat is waar, maar het is niet zeker dat het om de informatie over de headless Mac gaat. Het gaat om het opzettelijk verspreiden van bedrijfsgeheimen, een vrij algemene aanklacht. Ik wil hier natuurlijk niet mee ontkennen dat er niet zoiets als een headless Mac komt, er zijn daarvoor gewoon teveel geruchten. Maar de rechtzaak is geen bevestiging dat de geruchten over een headless Mac waar zijn, hoogstens is de kans dat ze waar zijn wat vergroot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hier wat grotere versies van de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~mcbor41/GoT/iHome/Photo-0011.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
raar regenboog streepje op laatste plaatje... en een gigantische dvd sleuf?

zie eigenlijk ook geen monitor aansluiting? mis tvout....

paar nachtjes en dan is het zeker ;)

[ Voor 31% gewijzigd door lowfi op 07-01-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 19:53
Low-Fi schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 23:44:
raar regenboog streepje op laatste plaatje... en een gigantische dvd sleuf?

zie eigenlijk ook geen monitor aansluiting? mis tvout....

paar nachtjes en dan is het zeker ;)
is dat geen mini-dvi helemaal links? dan leveren ze vast een dvi>vga en dvi>tvout oid?
wel interessant iig dit apparaatje, maar ik ben meer geinteresseerd in een mogelijke dual g4 powerbook, aangezien ik een powerbook wil kopen, nog ff paar nachtjes wachten dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
ja ik zit ook te azen op een nieuwe pb eigenlijk.... maar verwacht dat dat toch wat minder "spectaculair" zal zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Dit is GEEN Photoshop dat is wel zeker, of dit is gewoon helemaal zelf gemaakt.
wat ik me niet kan voorstellen.
Want het airport kaartje ligt er ook nog bij, die moeten ze nog ff inbouwen ofzow...

Ik denk dat dit het gewoon is... Mini DVI zie ik idd zitten, en TV out is via het zelfde systeem te doen.
MS zegt niet voor niks op de frontpage van T.net dat ze met sony willen werken om de tegen Apple op te kunnen, waarschijnlijk weten ze bij MS meer als wij.
Ik ken bijvoorbeeld mensen die bij een speaker fabrikant werken, en dus samen met een nieuwe iPod bezig zijn. daar mee wil ik dus zeggen dat het niet onmogelijk is dat MS al meer weet als de consument.

Want Apple heeft heel wat lekken rond lopen hoor, had er gister nog 1 op bezoek die wel heel erg veel wist :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Maar toch. Apple besteed altijd ook heel erg veel tijd aan het innerlijk van de doos. Zelfs het piepschuim is netjes in de dozen van mijn iMac en iBook. In deze doos niet. Het past allemaal niet op de 'Apple'-manier en bijvoorbeeld rechts in de doos zie je twee vreemde vlakken.

Ik weet het niet. Als dit hem is ga ik hem denk ik wel halen, ziet er strak uit en mijn DVD-speler is sowieso aan vervanging toe.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
Ik zeg dat het een fake is.

Waarom? Om de volgende paar dingen.
- Waar de de witte kartonnen bord waar "Designed by Apple in California" op staat?
Bij m'n vorige 15" powerbook zat het en ook bij mijn huidige 12" powerbook. En ik kan me herrineren dat dat ook in de G5 doos zit. Graag bevestiging van mensen met iBook en Powermacs :)

- Als je de doos bij de handvat draag dan is de plaatje ondersteboven!! |:(

- Piepschuim ziet er niet zo mooi, netjes en verzorgd uit zoals bij de powerbooks.

- De dvd gleuf ziet er veel te breed uit. En wat is dat regenboog kleur?

- Wat is dat voor een lelijke rondje links van de dvd gleuf? Deze bevind zich voor en achter

- Ik zie Ethernet, Modem, 2x FireWire, 2x USB, iets vaags en dan zie ik een audio input. Waar is de Mic in poort?

En als laatst het volgende! Rare lijn door compressie? I think NOT!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/fake.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/lamfam/GoT%20pics/fake1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Alpha-sphere op 08-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Mic Line in poort? die zit vaak niet bij goedkope Apples zie de iBook lijn!
Misschien zit er bescherm volie overheen? dat er niet zomaar krassen op komen? doen ze wel vaker bij krasgevoellige dingen.
Piepschuim niet netjes... hmm misschien als bezuiniging? ik merk bij steeds meer merken dat het piepschuim steeds simpeler wordt, omdat het gewoon duur is.

Die "regenboog" is denk ik (eindelijk) de Apple kleurtjes komen weer terug :P van het "oude" mac logo...

Update over dat lijntje, dat lijk idd plastic mijn iMac zat ook helemaal in het plastic. wat je er af moest trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Qorne op 08-01-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik geloof het ook niet, mijn kritiek:
* Het ding is te hoekig en lomp, het appaat zou een iBook dikte kunnen / moeten hebben, vanwege de G4. Apple heeft absoluut een mooier design.
* De doos lijkt gewoon een iBook doos, zelfde foto's van mensen aan de zijkant.
* Het piepschuim is niet netjes afgewerkt.
* Het filmpje geeft me het idee dat het om een kartonnen doos gaat, zoals de man hem vasthoud.
* Het is weer compleet vaag en nergens een high-resolution foto, omdat dit natuurlijk een fake is. Waarom wel uit een doos pakken, gaar filmpje mee maken en er voor de rest niks mee doen?
* Apple zou nooit de naam Media Centre gebruiken, gezien Microsoft dat heeft bedacht. Apple zou een originele naam bedenken, als ze al zo'n betiteling zouden gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door MacWolf op 08-01-2005 00:35 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.