Ik heb besloten om mij thuis een draadloos netwerk (802.11g) aan te leggen.
Situatie:
* Telefoonaansluiting (voor Belgacom ADSL) is helemaal aan de andere kant van het huis, daar komt router staan. Nu ligt er een lange kabel voor adsl.
* Pc staat zo'n 10 à 15m max en 2 muren verder
* Pc2 staat daar ook
* Laptop staat dichter bij router, lees: zwerft rond in huis
1. Gaat het signaal sterk genoeg bij mijn pc komen? Ik weet dat 802.11g 54MBit is en mijn ADSL maar 3.3MBit maar ik wil bestanden etc kunnen delen & gaming met laptop & pc2.
2. Hoe zit het met latency's? Natuurlijk wil ik vlot kunnen gamen.
3. Ik had mijn oog laten vallen op een model van Belkin, nl : ADSL-modem met ingebouwde draadloze G router < ref F5D7632df4 > prijs: € 105 ( http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F )
Hét probleem hierbij is dat de levering pas in februari plaatsvindt. Nog lang wachten dus, iets wat ik liever niet doe..
4. Daarom ben ik op zoek naar (misschien wel betere) alternatieven.
- D-Link DSL-G604T (€ 150) ~ nogal duur en aan de trage kant 'het schijnt'
- US Robotics Wireless ADSL Router 54Mbps (USR999106) (€ 110) ~ heel moeilijke installatie 'het schijnt'
en ook trager dan gemiddeld
- LinkSys zijn veel problemen mee heb ik gelezen, ook op GoT, dus komt zeker niet in aanmerking
Kan iemand mij helpen? Ty
Situatie:
* Telefoonaansluiting (voor Belgacom ADSL) is helemaal aan de andere kant van het huis, daar komt router staan. Nu ligt er een lange kabel voor adsl.
* Pc staat zo'n 10 à 15m max en 2 muren verder
* Pc2 staat daar ook
* Laptop staat dichter bij router, lees: zwerft rond in huis
1. Gaat het signaal sterk genoeg bij mijn pc komen? Ik weet dat 802.11g 54MBit is en mijn ADSL maar 3.3MBit maar ik wil bestanden etc kunnen delen & gaming met laptop & pc2.
2. Hoe zit het met latency's? Natuurlijk wil ik vlot kunnen gamen.
3. Ik had mijn oog laten vallen op een model van Belkin, nl : ADSL-modem met ingebouwde draadloze G router < ref F5D7632df4 > prijs: € 105 ( http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F )
Hét probleem hierbij is dat de levering pas in februari plaatsvindt. Nog lang wachten dus, iets wat ik liever niet doe..
4. Daarom ben ik op zoek naar (misschien wel betere) alternatieven.
- D-Link DSL-G604T (€ 150) ~ nogal duur en aan de trage kant 'het schijnt'
- US Robotics Wireless ADSL Router 54Mbps (USR999106) (€ 110) ~ heel moeilijke installatie 'het schijnt'
- LinkSys zijn veel problemen mee heb ik gelezen, ook op GoT, dus komt zeker niet in aanmerking
Kan iemand mij helpen? Ty
[ Voor 5% gewijzigd door smason op 29-12-2004 13:58 ]