probleem met hostingprovider

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn hosting provider, en ik kom er met hun niet uit dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zal even bij het begin beginnen :)

october 2003 nam een ik 30mb hosting pakketje met domein (scripters.nl) bij protagonist.nl. Dezelfde tijd dit jaar, heb ik de website verkocht. Domein via SIDN overgedragen aan de nieuwe eigenaar en alle content gestuurd. Deze heeft de content op zijn eigen server gezet en het domein daarheen gelinkt. Dit was ook gewoon de bedoeling.

Maar toen begon protagonist te zeuren dat ik telaat was met het afzeggen van het hostingcontract enz. Dus heb ik dit weekend toch nog de hosting EN domein moeten betalen voor periode october 2004 tot october 2005, omdat ik anders incasso achter me broek aan zou krijgen.

Heel leuk dus, ik heb nu hosting voor een nieuw jaar, zonder domein. Dus ik dacht bij mezelf, ik heb er nu voor betaald, dus ik ga er ook gebruik van maken. Na een beetje emailen met protagonist kreeg ik het IP adres 209.217.49.240. Dit is het IP van de server waar mijn, maar ook een boel andere sites op stonden omdat dit "virtual hosting" is oid.

via https://209.217.49.240:8443 kom ik wel op plesk (server administration), waar ik ook kan inloggen. Daar kan ik leuk instellingen wijzigen, database aanmaken en filemanager gebruiken. Cool toch?

Maar nu wil ik ook gewoon via FTP en HTTP de site kunnen benaderen, maar protagonist zegt dat dit niet mogelijk is :?

Maar ik weet zeker dat dit moet kunnen, want ik heb dit lang geleden ook al eens gedaan voor de grap. Toen kon ik de site benaderen via http://209.217.49.240/submapjesenzo/scripters.nl/. Ik weet niet meer precies hoe dit ging, en protagonist beweert dat dit niet kan. Oplichters :r

Heeft iemand enig idee hoe ik achter het pad komt waar mijn hosting staat verschuilt?
Bij voorbaat dank!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Verwijderd

Ze moeten een vhost voor je aanmaken voor het door jou geregistreerde domein, of je moet dit evt zelf kunnen via Plesk.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Bij mijn hosting provider kom ik op mijn website gewoon via http://ip/~(cpanelinlognaam)/ . Het kan zijn dat dit bij jouw hosting provider anders ligt, maar neem probeer gewoon het ip en daarna /~ en dan je plesk inlognaam, of eventuele een andere inlognaam. Als het goed is moet je er dan gewoon komen, maar anders moet je even overleggen met je provider. Als je ze normaal benaderd, willen ze best wel misschien iets met je regelen. Eventueel een subdomeinnaam.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt het proberen met
http://209.217.49.240/~je_login/

(waarbij je je_login natuurlijk aanpast in de loginnaam die je hebt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
dev icey schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:00:
Als je ze normaal benaderd, willen ze best wel misschien iets met je regelen. Eventueel een subdomeinnaam.
ze zeggen dit:
Dat komt omdat u geen vast ip heeft, en dat werkt dus niet u kunt alleen de
ruimte benaderen via het ip niet bekijken.
nee die is er niet, u moet hier dan een nieuw domein of een ip aan
verbinden.
Schiet ik dus weinig mee op. De ~ trucjes lukken me ook niet :(

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Enige manier is een naam aanhagen denk ik, kan je niet een of andere free url eraanhangen uwnaam.dyndns.org of dat zij iets geven uwnaam.protagonist.nl .

Dat moet een kleine moeite zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Ik heb zelf ook hosting op een Plesk configuratie en bij mij werkt het volgende:

http://ip/ip/domein.extensie

Dus 2x het IP-adres, en dan het domein zonder www. Zo werkt het in ieder geval bij mij.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ze werken met hostheaders. Op die server staan dan een hele berg websites, die allemaal naar poort 80 luisteren. De webserversoftware (Apache, IIS, etc) maakt vervolgens onderscheid tussen die websites door te kijken naar de hostheader. Wordt er een pagina opgevraagd voor domein abc.nl, stuur dan dit terug. Wordt er een pagina opgevraagd voor def.nl, stuur dan een andere pagina terug.
Wat ze zeggen klopt dus. Er is geen hostheader aan jouw webspace gekoppeld omdat je er geen domein voor hebt. Je zult dus een domein moeten regelen.

• PiweD
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:29:
Ik heb zelf ook hosting op een Plesk configuratie en bij mij werkt het volgende:

http://ip/ip/domein.extensie

Dus 2x het IP-adres, en dan het domein zonder www. Zo werkt het in ieder geval bij mij.
werkt ook niet :'(
King_Louie schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:34:
Ze werken met hostheaders. Op die server staan dan een hele berg websites, die allemaal naar poort 80 luisteren. De webserversoftware (Apache, IIS, etc) maakt vervolgens onderscheid tussen die websites door te kijken naar de hostheader. Wordt er een pagina opgevraagd voor domein abc.nl, stuur dan dit terug. Wordt er een pagina opgevraagd voor def.nl, stuur dan een andere pagina terug.
Wat ze zeggen klopt dus. Er is geen hostheader aan jouw webspace gekoppeld omdat je er geen domein voor hebt. Je zult dus een domein moeten regelen.
cool :r
dit is zeker ook niet te manipuleren?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PiweD schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:38:
[...]

werkt ook niet :'(

[...]

cool :r
Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn van je control panel, maar waarschijnlijk valt er niets aan te veranderen. Je zult ergens een A record moeten hebben dat verwijst naar dat IP, en vervolgens dus zorgen dat er op je webserver een hostheader is met diezelfde DNS naam die weer verwijst naar je webspace.

Verwijderd

Move PNS > IT

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PiweD schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:38:
Een subdomeintje via iemand regelen? Als je iemand kent die een domein heeft en zelf de dns regelt moet dat niet zo moeilijk te regelen zijn. Krijg je piwed.zijndomijn.nl ofzo ;)

[edit]Moet je inderdaad wel zoals King_Loui zegt via je panel in kunnen stellen dat die server ook luistert op dat domein.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 29-12-2004 22:13 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Je kunt gewoon een domein registreren en je dns zonefile zo (laten) instellen dat deze verwijst naar het IP-adres van die (malafide) provider. Er moet dan wel een vhost folder voor jou worden aangemaakt op hun server, maar dat lijkt me immers geen probleem, je hebt nog steeds een hosting-account daar.

Jij regelt zelf buiten die provider dus je domein en die (malafide) provider doet je hosting. En waarom zouden ZIJ niet gewoon een domein voor jou kunnen registreren? Alsof ze daar verlies op maken... Aan de andere kant, als ze zo lomp doen zou ik als ik jou was je domein in wat vertrouwderde handen leggen.

[ Voor 2% gewijzigd door p_m op 30-12-2004 02:46 . Reden: typo (again) ]

Putting the bit in Biton since 1997

Pagina: 1