Toon posts:

xDSL/VoIP en bellen: nieuwe prijzenslag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu TweakDSL (BBNED) de mogelijkheid om KPN eruit te gooien, ben ik wel heel erg geinteresseerd geworden om toch maar eens over te stappen van mijn huidige ADSL abo (XS4all) naar een andere provider.

Providers die gebruik maken van BBNED (zoals TweakDSL) bieden voor dezelfde kosten een ADSL abo aan zoals bij de KPN'ers...echter zonder KPN kosten; dat scheelt toch al gauw 18 euro per maand.
Maar mij bekruipt toch het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. Zo heb ik ergens gelezen dat KPN toch nog 7-8 EUR berekend voor het 'koper-gebruik'. Sommige providers nemen deze kosten op zich. Is dit alleen een actie? en voor hoe lang?

Zijn er al mensen met deze nieuwe abo's?
Zo ja wat zijn jullie ervaringen?
Wie heeft er nog meer onderzoek gedaan en wat zijn je bevindingen?
Wat is het verbruik (kbs) wanneer je gaat bellen?

TweakDSL
Scarlet
Wanadoo Livebox (nog niet actief en alleen een 256kbs lijn???)

Ben benieuwd naar jullie reacties!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De kwaliteit van VoDSL is zeer goed. Ik heb sinds juli 2004 een telefoonlijntje via TweakDSL. Je merkt gewoon niet dat je anders dan KPN belt; kwaliteit en functionaliteit is gewoon identiek. Alleen de nummerweergave is _nog_ anders, ze gebruiken nog FSK, maar dat wordt begin volgendjaar ook DTMF.

Ik ben er zeer postitief over; laat nu mijn KPN nummer porteren naar VoDSL en dan zeg ik de KPN gedag.

Owjah, het heb er één maal even uitgelegen, toen had ik om 23:50 sávonds nog een BBned figuur aan de lijn. Binnen een uurtje was het toen weer gefixed. Kortom men monitort het goed en levert hele goede service.

Bij TweakDSL zijn er bij 'DSL & BEL' geen kaalkoper kosten.Bandbreedte is zo'n 7 kB/s bij lijngebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 29-12-2004 13:45 ]

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee of de prijzen een beetje stabiel blijven? maw komen er na de introductie periode niet enorm veel extra kosten bij, zoals bijv. kaalkoper?

Zijn er verder nog anderen met ervaringen?

O, ja, als je op een gegeven moment de juiste termen hebt is er wel wat meer over te vinden. VoDSL is dus zo'n term. Maar helaas nog weinig gebruikers ervaringen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:07 ]

Verwijderd

er zijn inmiddels meerdere aanbieders: Fiberworld (14,95) Wanado (22,95) beide inc. voice, beide analog.

Verwijderd

Ik wacht nog even op het aanbod van KPN.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 19:10
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:57:
Ik wacht nog even op het aanbod van KPN.
Gewoon een voordeelpakket van Chello Classic + Digitale telefonie nemen, dan ben je eindelijk van dat houterige KPN af, want daar valt niks mee te regelen (ik had altijd ruzie met die gasten, zowel vast en mobiel).

Gelukkig woon ik in een klein dorpje en is Chello gigantisch stabiel en bijna altijd full-download @ 550K down/ 110K up + 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vast + nummerweergave met het wereldstandaard FSK _/-\o_ en niet dat eigenwijze DTMF van dat houterige KPN wat bijna alle modems niet pakt! Mijn eigen bedrijfje heeft nu ook voor 7,50 ook een extra telefoonnummer + lijn!

Dus mijn koperlijn van KPN is verhuisd naar de eeuwige jachtvelden :P

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:38
Polderdijk schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Gewoon een voordeelpakket van Chello Classic + Digitale telefonie nemen, dan ben je eindelijk van dat houterige KPN af, want daar valt niks mee te regelen (ik had altijd ruzie met die gasten, zowel vast en mobiel).

Gelukkig woon ik in een klein dorpje en is Chello gigantisch stabiel en bijna altijd full-download @ 550K down/ 110K up + 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vast + nummerweergave met het wereldstandaard FSK _/-\o_ en niet dat eigenwijze DTMF van dat houterige KPN wat bijna alle modems niet pakt! Mijn eigen bedrijfje heeft nu ook voor 7,50 ook een extra telefoonnummer + lijn!

Dus mijn koperlijn van KPN is verhuisd naar de eeuwige jachtvelden :P
Nou liever KPN dan UPC. Dan maar 20 euro meer per maand, stel je voor je mobiel is uit etc je moet bellen. UPC ligt er op dat moment natuurlijk ook uit, wnat ja je weet nooit van ze of het doen. Nee, de betrouwbaarheid is ver te zoeken, laat staan de helpdesk!

[ Voor 15% gewijzigd door Termi op 28-01-2005 20:07 ]

Pagina: 1