Een heel vreemd (sadly zelfs basic) probleem kwam ik tegen tijdens het coden van een simpel template-based systeem voor een project, namelijk dat de functie is_file() helemaal geen output levert. Nix, nada, null.
Ik roep de functie als volgt aan:
Het stuk code in de if-routine wordt niet uitgevoerd, terwijl als ik de include statement buiten de if-routine haal, ($s.'menu.txt') wel gewoon geinclude en afgedrukt wordt.
Ook een debugprint als
levert geen output op.
Mis ik iets mbt. 'regular files'?
Disclaimer:
1. de search van GoT time-out bij een zoekopdracht naar "is_file" en/of "is_file php",
2. de FAQ geen uitsluitsel geeft,
3. Google mij ook niet verder helpt dan bekrompen manuals, en
4. ook de manual niet duidelijk genoeg is mbt. 'regular files', open ik dit topic
Ik roep de functie als volgt aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| if(is_file($s.'menu.txt')){ print('<div class="ads" id="ads"> <font class="menuitem">'); include($s.'menu.txt'); print('</font> </div>'); } |
Het stuk code in de if-routine wordt niet uitgevoerd, terwijl als ik de include statement buiten de if-routine haal, ($s.'menu.txt') wel gewoon geinclude en afgedrukt wordt.
Ook een debugprint als
code:
1
| print(is_file($s.'menu.txt')); |
levert geen output op.
Mis ik iets mbt. 'regular files'?
Disclaimer:
1. de search van GoT time-out bij een zoekopdracht naar "is_file" en/of "is_file php",
2. de FAQ geen uitsluitsel geeft,
3. Google mij ook niet verder helpt dan bekrompen manuals, en
4. ook de manual niet duidelijk genoeg is mbt. 'regular files', open ik dit topic
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0