Toon posts:

[Exchange2003] Mail naar yahoo.com bouncet terug

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ervaar ik het volgende probleem. We draaien een Exchange 2003 in een Windows 2003 -domein.

Binnenkomende mail verloopt normaal maar alle mailtjes die onze gebruikers uitsturen naar het domein yahoo.com komen terug met de volgende foutboodschap (hieronder een voorbeeldje - heb de echte naam in het adres verwijderd) :

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

Subject: Allemaal vraagjes...
Sent: 13/12/2004 21:54

The following recipient(s) could not be reached:
voornaam_naam@yahoo.com on 13/12/2004 21:55

The message cannot be delivered due to a configuration error on the server. Please contact your Administrator.

< outmx018.isp.belgacom.be #5.3.0 SMTP; 553 5.3.0 <voornaam_naam@yahoo.com>... 532532 Timeout while sending mail to yahoo.com>

Heb op google groups gezocht wat het probleem zou kunnen zijn , en daar wordt verwezen naar eventuele blacklists maar heb even gecheckt op verschillende blacklistings en daar staan we niet op. Als het een blacklist betreft staat dat ook in de foutboodschap terwijl hier enkel gewag gemaakt wordt van een time-out ...

Misschien provider contacteren of is het zeker op de exchange server ?

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Ik denk te kunnen zien dat je een smarthost gebruikt voor je uitgaande mail?
Zo ja dan zul je bij je provider moeten zijn.
Het kan ook zijn dat Yahoo je maildomein controlleerd en kijkt of de verzendende mailserver wel de server is die verantwoordelijk is voor de mail afhandeling. (RDNS lookup, is een anti-spam maatregel)

[ Voor 7% gewijzigd door Acmosa op 29-12-2004 13:37 ]

But then again, I could be wrong..

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 13:18

DJ

Kun je niet beter rechtstreeks je mail versturen?

In plaats van de SmartHost optie in Exchange kies je dan voor Use DNS. Of mag dat niet van jullie provider?

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:55

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat wat Pinky beschrijft gebeurt.
Die mailservers gebruiken Reverse DNS. Echter wel vreemd dan... Je ISP is namelijk wel over de hele wereld bekend. (Ook met reverse DNS.)
Gebruik je een mailserver van ISP als smarthost?

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken inderdaad een relay-adres van de provider als smarthost. Ik heb dit netwerk overgeërfd van iemand anders , welke gevolgen kan dit hebben als ik daar dns-configuratie van maak ?

En wat zijn de voordelen van SmartHost boven DNS ? Heeft iemand daar ervaring mee ?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:04

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 19:58:
We gebruiken inderdaad een relay-adres van de provider als smarthost. Ik heb dit netwerk overgeërfd van iemand anders , welke gevolgen kan dit hebben als ik daar dns-configuratie van maak ?

En wat zijn de voordelen van SmartHost boven DNS ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
bij smarthost laat je je provider de DNS resolven
bij Dns moet je het zelf doen scheelt iets data verkeer

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Move PNS > NT
Pagina: 1