Ik heb bij een kringloopwinkel een denon PMA 720 voor 2 euroos gekocht, zijnde defect. De voedingstrafo is in hars gegoten en heeft interne zekeringen en die zijn stukgegaan. Beetje navraag bij denon leverde op dat het een 37-0-37V trafo is. Die had ik nog liggen dus dat leek snel opgelost. Nou klapt daar ook telkens de zekering van uit. 2 dingen kunnen zo'n stroom trekken: Voeding of eindtrap. 1 van beiden is dus stuk lijkt me zo. De voeding heb ik bekeken en doorgemeten, lijkt me goed. Bij het doormeten van de eindtrap via de speakeraansluitingen staat er in bepaalde gevallen wel 0 ohm tussen de + en de -....maar na een tijdje niet meer 
Verder viel me op dat ooit door een professional 2 doorgebrande printbaantjes vervangen zijn door 2 draadjes.
Mijn vraag is: hoe kan ik met een gewone multimeter die eindtorren doormeten; of is het handig ze meteen allemaal eruit te solderen en te vervangen? Ze zien er geen van allen zwart of stuk uit.
Alvast bedankt!!!
Groetjes Tom
Verder viel me op dat ooit door een professional 2 doorgebrande printbaantjes vervangen zijn door 2 draadjes.
Mijn vraag is: hoe kan ik met een gewone multimeter die eindtorren doormeten; of is het handig ze meteen allemaal eruit te solderen en te vervangen? Ze zien er geen van allen zwart of stuk uit.
Alvast bedankt!!!
Groetjes Tom