Toon posts:

Hoe het beste mijn systeem op te waarderen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem begint langzamerhand nu echt achter te geraken. Het meest gebruik ik mijn PC voor spelen (grote) en tekstverwerking.

Ik heb :
Pentium II -233 Mhz
Diamond geluidskaart
Abit Siluro GF2 MX 32 Mb kaart
Chaintech 6LTM moederbord

Nu zit ik er aan te denken om met een budget van ongeveer Fl.1000,- een nieuwe processor en een nieuw moederbord te halen.
Hieruit volgen voor mij de volgende drie vragen :
1)Kan dit uberhaupt en zal dat werken ?
2)Moet ik nog additionele onderdelen toevoegen ?
3)Heb je eventueel suggesties ?

Mijn dank is groot aan diegene die bereid is om een goed en zorgvuldig antwoord te geven.

Met vriendelijke groet,
Joost Maan.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je voeding 235watt of meer is kun je dr denk ik gewoon een duron (+koeler) + bijpassend moederbord inzetten en een nieuw reepje geheugen (je hebt nu waarschijnlijk PC66 geheugen, er moet PC100/133 in).

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-07 10:36

J.apiooo

FWN

Voor minder dan 1000,- kun je een de volgende, prima oplossing aanschaffen:

MSI K7T Pro 2 (of even wachten op het nieuwe bord van MSI.. binnen enkele weken...)
Duron of T'bird. Ik zou een 'langzame' Duron kopen en deze overclocken... Zo houd je nog wat geld over voor bijvoorbeeld een nieuwe HD + nieuw geheugen (verplicht, je nu waarschijnlijk toch PC66 geheugen).

Dan kun je er weer een aantal jaar tegenaan, want tegen de tijd dat je processor dan te traag is, kun je er nog gerust een AMD Thunderbird 1.2 Gh in zetten (of nog sneller)

Jaap

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

MSI K7T PRO 2
Duron 600MHz => @ 900
128MB PC133

Hou je nog wat over :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ga voor die MSI k7t pro2, ik hebbum ook en werkt prima! behalve dan dat klote stemmetje dat er in zit als je opstart, maar dat mag de pret niet drukken :)
Duron 650 want 600 is bijna niet meer te krijgen en dan hopen dat je de 1000mhz haalt.