Toon posts:

Barebone met 2x VGA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een aantal kleine vragen mbt barebones.
Ik ben namelijk van plan om naast mijn eigen PC nog een barebone aan te schaffen om daar muziek op te maken..
Maar aangezien ik met 2 monitoren werk, wil ik er wel een met een dubbele VGA aansluiting. Liefst voor een P4. Ben er wel een aantal tegengekomen, maar ik zit nu met de volgende vragen:

-Wat is een goede P4 barebone met dual head?
-Ik heb een PCI geluidkaart met een extra kaart er aan vast. Heeft geen slot op het mobo nodig, maar wel op de kast. Gaat dat passen op een barebone met 1x agp en 1x pci?
-Audioapps kunnen soms zwaar zijn, is warmte een heel groot issue voor een geluidskaart? (geluid verstoren oid)
-Zijn er switchboxen voor 2 monitoren? Zodat ik niet steeds de kabels van pc hoef te wisselen.

Sorry voor deze newbievragen maar ik ben echt een leek op het gebied van barebones en met google werd ik ook niet echt wijzer. :P

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier wat reviews:

klik hier en hier en ook nog hier shit nog 1

Wat jij dus wil is een barebone met 3 vrije sloten in de kast, ik zit dus net beetje naar barebones te kijken en ik zie eerlijk gezegd geen barebones met 3 vrij sleuven, zijn er meestal 2 en bij sommige zelfs 1. Dus wat je zelf al aan geeft is dat er alleen ruimte is voor AGP en extra I/O kaart in jou geval de geluidskaart.

Voor de videokaart is maybe een leuke optie een Matrox kaart met 2x DVI aansluiting, je gaf aan dat je de barebone wil gebruiken voor geluidsbewerking dus kwa performance hoeft ie dus niet echt zijn mannetje te staan voor games.

Leuke kaartjes zijn:

- Matrox Millennium G550 32MB, Dual DVI
- Matrox Parhelia 128MB

Hmm heb een barebone gevonden met meer sleuven achterin van Asus de Vintage: klik hier

[ Voor 8% gewijzigd door CycloneX op 29-12-2004 12:12 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek een leuke videokaart met 2 aansluitingen (voor dvi kan je een convertor stekkertje gebruiken). Hoeft geen dure kaart te zijn, de Radeon 9600se (iig die goedkoopste versie) heeft dat al. Moet je alleen nog een barebone zoeken met 2 pci sloten voor de geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Warmte voor een geluidskaart is niet echt erg, zo'n kaartje kan heel wat hebben. De videokaart die jij zal gaan gebruiken (ATI Radeon 9600 of Matrox) zal met jou gebruik niet echt warm worden.

En kwa storingsgevoeligheid zou ik het eerlijk gezegd niet weten, heb ooit gelezen dat bepaalde kaarten invloed hebben op een de geluidskaart, dan vooral modem analoog/isdn en ook netwerkkaarten. Maarja volgens mij is dat niet echt merkbaar, als je er al vanuit gaat dat tegenwoordig alles onboard en dicht op elkaar zit.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus geen extra videokaart erin stoppen. :).
Maar een barebone met onboard video (en 2x vga)
De gleuf die overblijft op de kast (die agp wordt niet gebruikt dus) kan daar die I/O kaart op dan?
2 geluven is dus voldoende, mits die I/O kaart goed naast de geluidskaart is te zetten. :).

[edit]
Bedankt voor de reviews Cyclone :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Asus Pundit-R.

P4, 2x vga, Radeon onboard (chipset), 2x pci-slot en pcmcia mocht je nog meer willen uitbreiden.

link (sis versie): http://uk.asus.com/products/desktop/pundit/overview.htm
pricewatch: pricewatch: Asus Pundit-R (S478, Zilver)

[ Voor 17% gewijzigd door Speedpete op 17-01-2005 12:24 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1