Toon posts:

XML valideren (XSD) met tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai!

Wie kent er een tooltje waar ik een XSD en XML-file als input geef en alle fouten in het XML-file (met het XSD als norm) als output geeft?

Heel erg bedankt!

NB: dit behoort wel bij "Programming" omdat testen een integraal onderdeel is van systeemontwikkeling... :P

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 16:41

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

XML Spy (www.xmlspy.com)
Stylus Studio (is van Sonic, weet niet of hier een losse versie of oudere versie van is)

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Ik weet niet of je visual basic heb maar zo:

1. Save the project and then copy books.xml to the folder where you saved the project.
2. From the Visual Basic toolbar, click Start.
3. In the XML file to validate text box, verify that the path for the books.xml file is valid and correct.
4. In the Use this XSD schema file to validate it text box, verify that the path for the books.xsd file is valid and correct.
5. On the form, click Validate.

bron: http://whidbey.msdn.micro...lidate_runapplication.asp

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 22:08
"Alle fouten" ? Dat kan niet, omdat je niet bepalen hoe fout iets is.
Simpel gesteld, ik heb een XSD wat een oneindige herhaling produceert van elementen AB. De lege sequence is valide, AB ook, ABAB ook, maar hoeveel fouten zitten in ABCAB? 1, een verdwaalde C? 3, de C, een A op plek 4(even) en een B op plek 5(oneven)? Ik kan ook op 2 uitkomen, een B die niet gevolgd wordt door een A, en een A die niet voorafgegaan wordt door een B. Kortom, zelfs in dit voorbeeld is het onduidelijk.

Bedenk zelfs dat het nog erger is. Stel dat je schema alleen een enkele A toelaat, en je vindt BB, hoeveel fouten is dat? 1, complete ongerelateerde onzin? 2, verkeerde tag en extra tag? 3, missende A tag en twee extra B tags? 4, missende en extra tags, en ook nog te lang?

Syntax controle door computers geeft twee resultaten, goed of fout. De rest is heuristiek.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
facer schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:27:
Ik weet niet of je visual basic heb maar zo:

1. Save the project and then copy books.xml to the folder where you saved the project.
2. From the Visual Basic toolbar, click Start.
3. In the XML file to validate text box, verify that the path for the books.xml file is valid and correct.
4. In the Use this XSD schema file to validate it text box, verify that the path for the books.xsd file is valid and correct.
5. On the form, click Validate.

bron: http://whidbey.msdn.micro...lidate_runapplication.asp
Ik heb Visual Basic...DOTNET... Deze code werkt dus niet, want is voor VB6...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 19:14:
[...]

Ik heb Visual Basic...DOTNET... Deze code werkt dus niet, want is voor VB6...
offtopic:
mss volgende keer wel op de link klikken, er staat duidelijk dat het voor visual studio .NET 2005 is...("Welcome to the MSDN Beta Library for Visual Studio 2005"), misschien heb je Whidbey nog niet, maar VS 6 heb je inderdaad niets aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 08:16:
[...]
offtopic:
mss volgende keer wel op de link klikken, er staat duidelijk dat het voor visual studio .NET 2005 is...("Welcome to the MSDN Beta Library for Visual Studio 2005"), misschien heb je Whidbey nog niet, maar VS 6 heb je inderdaad niets aan :)
Ik heb Visual Studio .NET 2003... Geen idee hoe ik t nu aan de praat krijg..... :D

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Via Xml spy; je kan de personal edition gratis downloaden. Daarin open je je xml file, assign je een schema en klik je op validate.

Je kan natuurlijk zelf ook een tooltje schrijven; kijk eens naar de XmlValidatingReader class oid.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1