Toon posts:

[2003]Bestaande Gasten Policy aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn netwerk heb ik een aantal gebruikers die hier weinig tot niks mogen, zodat er niks veziekt kan worden aan de systemen. De gebruikers zijn lid van:
Domeingasten (Domain/Users)
Gasten (Domain/Builtin)

Deze groepen zitten al standaard in Windows 2003 server, die heb ik hiervoor gewoon gebruikt.
Nu wil ik deze policy aanpassen, dus niet een nieuwe policy maken en het daarin aanpassen doen. Waar kan ik de policy vinden die nu voor de gasten word gebruikt??

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20
dat zal de default domain policy zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Die staat er wel tussen bij Group Policy Management, maar dat is hem toch niet? :o Of zit ik er nu echt helemaal naast?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

voordat je aan de default policies komt raad ik je toch ten sterkste aan om deze default te laten en zelf een policy erbij te zetten. Het is heel erg moeilijk om default policies weer te repareren als ze het niet meer doen namelijk.
Verder zou je in de howto's kunnen kijken of deze je kunnen helpen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke policy er exact geapplied worden kan je meestal vrij goed zien met de GPMC - een werkelijk ideale tool voor als je iets met GPO's doet (imho) :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elevator schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:43:
Welke policy er exact geapplied worden kan je meestal vrij goed zien met de GPMC - een werkelijk ideale tool voor als je iets met GPO's doet (imho) :)
behalve als je XP SP2 nederlands clients hebt, en vanaf een engelstalige server met GPMC(sp1) de sp2 policies wil kunnen instellen :X en daar helpt geen kb842933 fix tegenaan.
Geheel gratis en voor niks corrupte GPOs.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2004 21:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

offtopic:
Wie heeft er dan ook Nederlandse clients.. dat is er toch gewoon om vragen! O-) :+

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ja leuk, ik mag de shit opruimen. Had ook liever UK clients gehad, maar helaas pindakaas, daar snapt de eindgebruiker weer geen fsck van

enigszins ontopic: op de een of andere manier zorgt het applyen van kb842933 op een UK server met NL SP2 clients voor gedonder in al je GPOs als je ze opent met GPMC (de meest recente met sp1 dus), terwijl die fix bedoeld is om de text field errors die je met SP2 policies krijgt op je server te fix0ren.

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 29-12-2004 21:31 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

elevator schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:21:
offtopic:
Wie heeft er dan ook Nederlandse clients.. dat is er toch gewoon om vragen! O-) :+
Basisscholen ;)

PS. merendeel van die leerlingen ( leeftijfd << 12 jaar) heeft al moeite met de NL taal, en aan XP client arabisch waag ik mij niet :P

Ben al blij dat ik die NL w2k server eruit getrapt heb, dus een terechte opmerking van backslash32 :)

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 30-12-2004 04:52 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1