Toon posts:

kernel 2.4-pre op Redhat 7.0

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het compileren van de nieuwe kernel op redhat 7 ?

En welke versie van gcc kan je het dan het beste doen ? Het lijkt er namelijk op dat als de laatste gcc versie van RedHat download en gebruikt de kernel het niet doet.. :(

• DeuTeRiuM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:01

DeuTeRiuM

http://koelkast.net/

okay..
RH 7 sucked dus de pan uit.. (ook volgens linus torvalds)
RH levert een aprate compiler mee voor de kernel (kgcc), omdat de andere een beta compiler is en die de kernel niet goed compiled..
mijn adviezen:
a: neem een andere distro (mandrake/suse/slack oid)
b: download geen 2.4 kernel, schijnt niet goed te gaan met kgcc, maar een 2.2 kernel

[04:53:17][roel@roel:~]$ sleep
bash: sleep: command not found

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Je moet gcc 2.96(beta) vervangen door 2.95 of door een iets nieuwere 2.96 die de problemen van de oude verhelpt.

Verwijderd

RH7 sukt idd, ik heb al bij diverse prominente webhosters en co-location hosters te horen gekregen dat ze deze linux versie niet gaan supporten, zodoende willen we op FreeBSD over gaan.
Kernel 2.4-prerelease schijt wel goed te zijn, gewoon RPM package neerhalen als je die al kan vinden en dan: rpm -Uhv --nodeps kernel-2.4*.rpm
daarna pico /etc/lilo.conf en daarna lilo --> init 6.

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
2.4.0-prerelease kan je compilen met 2.96, zelf heb ik daarvoor de redhat update van gcc gedownload, maar ik weet niet zeker of dat nodig is. Het werkt prima, nog geen crash gehad!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook met de upgrade van redhat gedaan, maar kreeg heel veel foutmelding (of eigenlijk warnings) m.b.t. 'pasting doesn't deliver valid preprocessing token'..

Ik heb nu de gcc-2.95 van mandrake erop gezet en nu ging het in een keer goed..
Pagina: 1