Toon posts:

Aanvraag Office-DSL

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben recent bij KPN een aanvraag ingediend voor Office-DSL met een 2Gbit verbinding.
We moeten nu een vragenlijst invullen voor de aanvraag van IP-adressen.

Er worden nu vragen gesteld waar we niet uit kunnen komen:
- Omschrijving subnet
- Router (R) Staat Standaard op 1
- Aantal Firewalls (FW)
- Aantal DNS servers (DNS)
- Aantal Webservers (W)
- Aantal FTP servers (F)
- Aantal Mail servers (M)
- Aantal proxy servers (P)
- NAT translatie (NAT)
- Aantal VPN servers (V)
- Overig (O)

Het aantal wordt dan bij elkaar opgeteld en omgezet in een aantal IP Adressen.

Wij hebben een MS Windows 2000 Server.
We hebben een Harddiskrecorder voor bewakingskamera's (1 IP adres)
We gaan gebruik maken van een Systeem om de locatie van onze Vrachtwagens in kaart te brengen met GPS van Minor-Planet.
We moeten een mogelijkheid hebben om "in te bellen" op onze Server
We moeten via 1 PC met PC-Annywhere contact kunnen maken.

Zijn er mensen die hier meer info over kunnen geven?
Bij voorbaat dank.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heel leuk allemaal, maar ik weet absoluut niet wat je allemaal wil...

daarbij komt nog eens, 2gbit? is dat leverbaar dan? denk het niet.....
dat kan geen DSL zijn... ;p

ik ga er vanuit dat je een beetje basis kennis hebt qua netwerken/windows servers, aangezien je het in PNS plemt.

je vragen:

We hebben een Harddiskrecorder voor bewakingskamera's (1 IP adres)

tsja, ? geen idee... je hebt zoveel soorten

We gaan gebruik maken van een Systeem om de locatie van onze Vrachtwagens in kaart te brengen met GPS van Minor-Planet.

denk dat het gewoon NAT verkeer (van binnen naar buiten qua opvraag)

We moeten een mogelijkheid hebben om "in te bellen" op onze Server

firewall -> vpn -> rdp?

We moeten via 1 PC met PC-Annywhere contact kunnen maken.

contact van buiten naar binnen? van binnen naar buiten?

zowieso van buiten naar binnen is very nasty, pcanywhere staat bij mij boven aan de "verboden te gebruiken lijst"

Verwijderd

Topicstarter
1- Volgens KPN is Office-DSL (SDSL) 2048 kbit bij ons leverbaar.
2- De Harddiskrecorder is van het merk:Chubb, en het type is DS2 Verbinding : 10Mbit/s
3- van Minor-Planet hebben we de volgende gegevens doorgekregen:
Op de router binnen uw bedrijf moet er een route worden aangemaakt zodat de gegevens bij de VMI PC terecht komen. Hiervoor moet UDP poort 3924 worden opgezet, aangezien de voertuigen telkens een ander IP adres krijgen moet deze poort voor alle externe IP adressen worden opengezet.
Ter ondersteuning van het VMI systeem is het van belang dat de poorten 5631 (TCP) en 5632 (UDP) worden opgezet voor toegang vanaf de IP Range 193.173.253.130 t/m 193.173.253.138. Minorplanet kan hiermee een online verbinding opzetten.
4- Inbellen met VPN
5- Met PC-Anywhere kunnen we eventueel ook van binnen naar buiten. (doen we nu ook al met ISDN).

p.s. Inderdaad 2Mbit i.p.v. 2Gbit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 11:56 ]

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

... En dan heb je een bewakings harddisk recorder, maar wat is de nut van deze informatie.

Begin iig bij het begin: Je wil office dsl hebben. je krijg hierbij een subnet van internet ip-adressen. (itt private network adressen) KPN geeft je hierbij een handrijking door een aantal dingen aan te dragen waar je IP adressen voor moet rekenen. Vraag is echter.... Hoeveel moet je er feitelijk hebben. Die harddisk recorder bijvoorbeeld voor je bewakings camera's, moet je die via het internet kunnen benaderen? Lijkt mij niet erg wenselijk.

Wat is dus handig om te weten?
Draai je intern DNS servers, zijn deze ook de SOA voor het FQDN van jouw bedrijf? Zoja, hoeveel zijn dat er? In het geval dat er 2 zijn, heb je daar iig 2 aparte adressen voor nodig.
heb je meerdere firewalls, dan reken je voor elke firewall een IP. - bijvoorbeeld 2 firewalls = 2 ip's die 2 DNS servers kun je via server port publishing over die IP's naar buiten laten gaan. dus heb je er nogsteeds 2 nodig.

Maar adviseren kunnen we je niet, we weten nl helemaal nix over wat je wil hebben.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
De harddiskrecorder willen we juist wel via Internet kunnen benaderen, omdat we twee vestingen hebben. Zo kunnen we op de ene vestiging in de gaten houden wat op de andere gebeurt.
Geen zorgen, dit gebeurt meer. Er kan alleen gekeken worden, gewist kan alleen vanaf de recorder zelf.

Wat bedoel je eigenlijk met:
{Draai je intern DNS servers, zijn deze ook de SOA voor het FQDN van jouw bedrijf?}
voor mij een beetje abacadabra.

Ik denk dat ik voor de rest toch weer bij onze leverancier van de Server moet zijn.

Evenwel bedankt.

Verwijderd

Precies, dat denk ik ook.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.